موبایل و تبلت

گوشی جدید ایسوس راگ فون 5s و 5s پرو با تراشه اسنپدراگون 888 پلاس

در اوایل سال جاری ، ما شاهد رونمایی ایسوس راگ فون 5 به همراه همتایان پرو و التیمیت آن بودیم. این سری در حال حاضر به عنوان استاندارد طلایی در مورد گوشی های گیمینگ مطرح است. اکنون این شرکت از نسخه های جدید گوشی گیمینگ خود با نام راگ فون 5 اس و 5 اس پرو رونمایی کرده که در مقایسه با سری راگ فون 5 تنها دو ارتقا جزئی شاهد هستیم.

بزرگترین تغییر استفاده از تراشه کوالکام اسنپدراگون 888 پلاس است که نسخه اورکلاک شده 888 اصلی می باشد. خارج از این ارتقاء چیپست، تنها تغییر دیگر معرفی نرخ پاسخ سریعتر لمسی است. این دستگاه های جدید دارای نرخ نمونه برداری لمسی 360 هرتز هستند، که از نظر اسمی در مدلهای اصلی از 300 هرتز فراتر می رود.

همچنین در این سری خبری از نسخه التیمیت نیست، اما نسخه پرو به 18 گیگابایت رم LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 ارتقا یافته است. مدل جدید پرو نمایشگر رنگی PMOLED در پنل پشتی را حفظ کرده است (Ultimate دارای صفحه نمایش تک رنگ بود). اگر نسخه 18/512 گیگابایت بیش از حد به نظر می رسد، چندین پیکربندی در راگ فون 5 اس وجود دارد؛ پیکربندی آنها از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت آغاز شده و می توان در مدل های دیگر نظیر 12/256 گیگابایت و 16/256 گیگابایت دریافت کرد. هیچکدام از مدل ها دارای اسلات microSD نیستند، اما از درایوهای USB اکسترنال با فرمت NTFS پشتیبانی می کنند.

مانند گذشته، هیچ نمایشگری در پشت مدل معمولی وجود نداشته و فقط یک آرم Republic of Gamers با نور پس زمینه RGB مشاهده خواهید کرد. همچنین، مدل پرو دارای دو سنسور لمسی در پشت است (که می تواند به عنوان کنترل های بازی استفاده شود). با این حال، نسخه معمولی هنوز دارای دکمه های شانه اولتراسونیک 5 AirTrigger 5 است.

در بخش نرم افزار، بجز نرخ نمونه برداری لمسی، مابقی مشخصات نمایشگر بدون تغییر مانده است. هر دو گوشی دارای صفحه نمایش 6.78 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 2,448 در 1,080 پیکسل هستند که نرخ تازه سازی 144 هرتز (زمان پاسخ گویی 1 میلی ثانیه ای)، پوشش رنگ 151 درصدی sRGB و 111 درصدی DCI-P3 را ارائه می دهند. روشنایی آن نیز با روشنایی معمولی 8000 نیت در APL100 (یعنی تمام صفحه سفید نشان داده شده) است.

صفحه نمایش نسبت به سری اصلی راگ فون 5 تغییر نکرده و طراحی فیزیکی آن نیز تغییر نکرده است. از جمله مهمترین آنها می توان به باتری 6000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 65 واتی، کانکتور جانبی با سرعت USB 3.1 Gen2، دیسپلی پورت 1.4 و پشتیبانی از شارژ سریع نیز اشاره کرد. همچنین جک 3.5 میلی متری هدفون در قسمت پایین وجود دارد، اما هنگامی که گوشی را به صورت افقی نگه می دارید، مسدود می شود، بنابراین می توانید از جک هدفون در AeroActive Cooler 5 (که علاوه بر فن خنک کننده دو دکمه اضافی نیز اضافه می کند) استفاده کنید. 

توجه داشته باشیم که تنها نسخه پرو راگ فون 5 اس با باندل کولر همراه بوده و نسخه معمولی آن تنها با شارژر 65 واتی و کیس Aero عرضه می شود. در مورد لوازم جانبی، مدل های 5s با تمام امکانات اضافی سری 5 سازگار بوده و برخی از لوازم جانبی ROG Phone 3 قدیمی را پشتیبانی می کنند. این شامل Gamepad Kunai 3 است، اما نه TwinView Dock 3. متاسفانه ایسوس تاریخ عرضه و قیمت گذاری این دو گوشی گیمینگ را اعلام نکرده است.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا