در این مقاله قصد داریم تا نسخه فن ادیشن گلکسی تب اس 7، یعنی Galaxy Tab S7 FE را بررسی کنیم. تبلت های پرچمدار سامسونگ گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس پاییز سال گذشته مورد استقبال کاربران و رسانه ها قرار گرفتند. در حال حاضر با توجه به استقبال خوب این تبلت ها، نسخه فن ادیشن قرار است برخی از بهترین ویژگی های تب اس 7 را انتخاب کرده و با قیمتی جذاب ارائه دهد. افزایش روزافزون کار در خانه، باعث رشد فروش تبلت ها شد و شرکت های نظیر اپل و سامسونگ توانسته اند در این سال ها رشد چشمگیری در بازار داشته باشند.

اکثر مردم به دلایل مختلف نظیر کار، نقاشی، مولتی مدیا یا بازی تبلت خریداری می کنند. و در چنین مواقعی گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس هرچیز که از یک تبلت می خواستیم را داشتند. این دو محصول با نمایشگرهای بزرگ 120 هرتز، تراشه اسنپدراگون 865 پلاس قدرتمند، باتری بزرگ، چهار بلندگوی همه جانبه، پشتیبانی عالی از S-Pen با Air Gestures همراه هستند و حتی می توانید کاور صفحه کلید را با ترک پد های یکپارچه بخرید تا از حالت DeX خلاقانه استفاده کنید.

حالت DeX در واقع یکی از ویژگی های اصلی تبلت های گلکسی تب اس 7 محسوب می شود – ظاهر و رفتار One UI را با موفقیت تغییر می دهد تا از سیستم عامل دسکتاپ مانند ویندوز و مک اواس تقلید کند. در ترکیب با S-Pen، یک صفحه گلکسی تب S7 حتی ممکن است بتواند یک لپ تاپ را در یک نوبت جایگزین کند. گلکسی تب اس 7 فن ادیشن به اندازه تب اس 7 پلاس بزرگ بوده و از نمایشگر 12.4 اینچی با وضوح بالا برخوردار می باشد، هرچند این بار با یک پنل TFT LCD و نرخ رفرش ریت 60 هرتز رو به رو هستیم. با این حال، بدنه آلومینیومی با کناره های مسطح همچنان حفظ شده است. همچنین یک قلم S-Pen همراه با نوشتن با تأخیر کم دریافت می کنید. در نهایت، می توانید بین نسخه 5G یا فقط Wi-Fi یکی را انتخاب کنید. در حال حاضر برخی از بازارها فقط نسخه 5G را دریافت کرده اند، زیرا به نظر می رسد آخرین قابلیت اتصال، ویژگی اصلی این تبلت است. پس در ادامه بررسی با ما همراه باشید تا ببینیم نسخه فن ادیشن چه قابلیت ها و امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 284.8 در 185 در 6.3 میلیمتر، وزن 608 گرم؛ جلو شیشه، پشت و فریم آلومینیوم؛ پشتیبانی از استایلوس
  • نمایشگر: 12.4 اینچ TFT LCD، رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل، نسبت ابعاد 14.4 در 9، تراکم 243ppi
  • تراشه: کوالکام اسنپدراگون 750G 5G؛ گرافیک Adreno 619
  • حافظه: 4/6/8 گیگابایت رم، 64/128/256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی؛ اسلات microSDXC
  • نرم افزار: رابط کاربری One UI 3.1، اندروید 11
  • دوربین پشتی: 8 مگاپیکسل، 1080p@30fps
  • دوربین جلویی: 5 مگاپیکسل، 1080p@30fps
  • باتری: 10090 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 45 وات
  • سایر قابلیت ها: سامسونگ DeX

درون جعبه تبلت حاوی یک عدد آداپتور 15 وات، یک کابل USB و قلم S-Pen می باشد. ما همچنین Book Cover Keyboard را در تصویر زیر دریافت کردیم، اما بخشی از بسته نرم افزاری پیش فرض نیست. تب S7 FE از شارژ سریع تا 45 وات پشتیبانی می کند، اما اگر می خواهید از این قابلیت استفاده کنید، باید چنین آداپتور را جداگانه خریداری کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی تب S7 FE و تب S7 پلاس یکسان به نظر می رسند – هر دو از بدنه آلومینیومی با کناره های نازک صاف استفاده می کنند. در واقع، اگر محل شارژ S-Pen در  اس 7 پلاس نبود، تشخیص آنها به راحتی امکان پذیر نبود. این خبر خوبی است که ساخت این تبلت به اندازه بقیه سری خوب و ممتاز است. آلومینیوم براش دار انتخاب متریالی محبوب برای تبلت های اخیر سامسونگ و اپل است و ما با تمام وجود آن را تأیید می کنیم.

گلکسی تب S7 FE برخلاف برخی از تبلت های پلاستیکی اسباب بازی مانند، محکم و شیک به نظر می رسد. نسخه مورد بررسی ما رنگ Mystic Black داشته که ظاهری خوب دارد، اما جای اثر انگشت به راحتی مانده و پاک کردن آنها به این راحتی نیست. سامسونگ مدل FE را در رنگ های نقره ای، سبز و صورتی نیز به فروش می رساند و اگر تصمیم به خرید آن گرفتید، پیشنهاد می کنیم یکی از مدل ها را در رنگ روشن تر تهیه کنید.

صفحه نمایش 12.4 اینچی آن چیزی است که در جلو جالب توجه است. دارای یک حاشیه حتی مشکی است که در آن انگشتان شما بدون توجه به جهت قرار می گیرند. یک دوربین کوچک 5 مگاپیکسلی در مرکز سمت راست، تنها حفره ای است که در این قاب وجود دارد. صفحه نمایش تب S7 FE در مقایسه با سایر دستگاه های تب S7 بزرگترین افت را داشته است – به جای OLED از نوع TFT LCD بوده و با نرخ تازه سازی 60 هرتز همراه می شود. خبر خوب اینکه هنوز از قلم S-Pen و استاندارد HDR10+ با حالت تاخیر کم پشتیبانی کرده و وضوح بالایی را ارائه می دهد.

متاسفانه در این تبلت خبری از سنسور اثر انگشت نیست. با این حال، می توان سنسور اثر انگشت را در زیرنمایشگر تب اس 7 پلاس و در طرف سمت راست تب اس 7 یافت. اگر دوربین 8 مگاپیکسلی را در نظر نگیریم، قسمت پشتی گلکسی تب S7 FE صاف و بدون ویژگی است. روی یک قطعه کوچک شیشه ای بیرون زده قرار می گیرد و در کنار آن ممکن است بتوانید یکی از میکروفون ها را تشخیص دهید.

خطوط آنتن در پشت و کناره ها به وضوح قابل مشاهده است، اما در مورد بدنه های آلومینیومی همیشه اینطور بوده است. چیزی وجود دارد که در ابتدا نمی توانید ببینید- نگهدارنده مغناطیسی برای قلم S-Pen در کنار دوربین. در همان نقطه ای است که ما آن را در تبلت های گران قیمت تب S7 دیدیم، و اگر S-Pen را در نزدیکی آن قرار دهید، قلم به خوبی در جای خود قرار می گیرد. تب S7 FE، درست مانند هم نسلش، دارای یک مکان مغناطیسی S-Pen دیگر در سمت راست آن است (جهت عمودی).

هیچ کدام از بسترهای S-Pen از شارژ پشتیبانی نمی کنند، به این معنی که S-Pen کاملاً منفعل است و نمی تواند Air Gestures را انجام دهد. ما نمی توانیم تصمیم بگیریم که کدام بستر بهتر برای S-Pen است، اما می توانیم تأیید کنیم که هر دو ناخوشایند هستند. اگر Book Cover Keyboard را انتخاب کنید، محل قرارگیری S-Pen در قسمت داخلی بهتری قرار دارد و از دست دادن آن کار آسانی نخواهد بود. این کاور 160 یورو قیمت دارد و حتی دارای ترک پد به مانند تب S7 یا S7 پلاس نیست. به همین دلیل است که ما پیشنهاد می کنیم یک صفحه کلید و ماوس بسیار ارزان تر با قابلیت BT تهیه کنید و مقداری پول نقد را برای چیز دیگری ذخیره کنید.

حالا بیایید به قسمت های مسطح تبلت نگاه کنیم. به خاطر این توصیف، ما تبلت را در جهت عمودی در نظر می گیریم. بالای تب S7 FE یکی از بلندگوها و میکروفون دیگر را می بینید.  قسمت پایینی جایی است که می توانید مشبک بلندگوی دیگر و پورت USB-C را پیدا کنید. این دو بلندگو دارای موقعیت مکانی متفکرانه و متعادل هستند. سمت چپ دارای پین های مغناطیسی Book Cover Keyboard است.

سمت راست شلوغ است – در اینجا می توانید دکمه پاور/قفل، کلید صدا، میکروفون سوم و سینی کارت را پیدا کنید. مدل 5G ما می تواند از یک سیم کارت نانو و یک microSD استفاده کند. اگر مدل Wi-Fi را دریافت کنید، شیار سیم کارت از بین می رود، اما همچنان می توانید کارت microSD بگذارید. در اینجا، شما همچنین می توانید S-Pen را متصل کنید زیرا آهنرباهای پنهان در جایی در نزدیکی سینی کارت وجود دارد.

Galaxy Tab S7 FE مانند بقیه مدل های Tab S7 از نظر ظاهری عالی است – بدنه ای محکم دارد و در صورت ضربه زدن به آن هیچ شکافی را احساس نمی کنید یا می شنوید. وزن در سراسر بدن بزرگ آن متعادل است و کار کردن با آن، صرف نظر از اینکه در جهت عمودی یا افقی باشد، لذت بخش است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 12.4 اینچی گلکسی تب S7 FE با نسخه اس 7 پلاس یکی هستند، اما شباهت ها به همین جا ختم می شود. “فن ادیشن” متکی به پنل LCD TFT بوده که با نرخ تازه سازی استاندارد 60 هرتز محدود شده است. وضوح صفحه نمایش 2560 در 1600 پیکسل یا 243ppi است – برای تبلت بسیار واضح است. در مورد سازنده شیشه صفحه نمایش اطلاعاتی در دست نیست.

صفحه نمایش مطابق با همه اپلیکیشن های سخت افزار خوانی که اجرا کردیم از HDR10+ پشتیبانی می کند. Widevine L1 DRM نیز وجود دارد. ما فیلم های HDR10 یوتیوب را با موفقیت اجرا کردیم و به نظر می رسد آمازون پرایم آن را به عنوان HDR10 نیز به رسمیت می شناسد. نتفلیکس نمی تواند تب S7 FE را به عنوان یک دستگاه پشتیبانی شده شناسایی کند، و در زمان نوشتن این بررسی – شما نمی توانید از آن استفاده کنید. در آزمایشات صفحه نمایش 432 نیت حداکثر روشنایی بسیار خوب را ثبت کردیم. Tab S7 FE دارای حالت Sunlight است که به آن اجازه می دهد تا 522 نیت را افزایش دهد.

سطوح مشکی بسیار عمیق هستند و نسبت کنتراست نهایی در حدود 1900:1 است – که عالی می باشد! حداقل روشنایی در سمت چپ اسکرابر 3.3 نیت است.

تست نمایشگر روشنایی 100 درصدی
مشکی,cd/m2 سفید,cd/m2 نسبت کنتراست
سامسونگ گلکسی تب S7 FE 0.229 432 1886:1
سامسونگ گلکسی تب S7 فن ادیشن (Max Auto) 0.282 522 1851:1
سامسونگ گلکسی تب S7 پلاس 0 388
سامسونگ گلکسی تب S7 پلاس (Max Auto) 0 484
اپل آیپد پرو 0.27 395 1458:1
اپل آیپد پرو 12.9 (2018) 0.37 610 1649:1
اپل آیپد پرو 12.9 (2020) 0.47 625 1330:1
هواوی میت پد پرو 12.6 0 382
هواوی میت پد 11 0.414 497 1200:1

هیچ تنظیم رنگی در گلکسی تب S7 FE وجود ندارد، بنابراین چیزی که از جعبه خارج می شوید همان چیزی است که در طول عمر آن تجربه می کنید. خبر خوب این است که صفحه نمایش بسیار خوب کالیبره شده تا با فضای رنگ DCI-P3 با میانگین deltaE 2.4 مطابقت داشته باشد. 

عمر باتری

گلکسی تب S7 FE دارای باتری مشابه نسخه پلاس است – یک سلول عظیم 10،090 میلی آمپر ساعتی. از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می کن ، اما درست مانند تب S7 پلاس، یک آداپتور 15 واتی ضعیف در جعبه دریافت می کنید. تب S7 FE در هنگام مرور وب 11 ساعت و 24 دقیقه را ثبت کرد. تب S7 پلاس گرانتر و صفحه نمایش OLED آن در اینجا بدتر عمل کردند – 7 ساعت و 49 دقیقه. سپس گلکسی تب S7 فن ادیشن، 9 ساعت و 33 دقیقه قبل از کاهش باتری به 10 درصد هنگام پخش فیلم های در حالت تمام صفحه امتیاز کسب کرد. 

گلکسی تب S7 FE از شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می کند، اما اگر می خواهید از چنین تجربه سریع لذت ببرید، باید آداپتور 45 وات سامسونگ را جداگانه خریداری کنید. این تبلت دارای آداپتور 15 واتی است که تنها 18 درصد باتری را در مدت 30 دقیقه پر می کند. شارژ کامل به 3 ساعت و 5 دقیقه زمان نیاز دارد که بسیار وحشتناک است.

نرم افزار و رابط کاربری

گلکسی تب S7 FE، درست مانند بقیه سری تب S7، از نمای معمولی تبلت، تجربه شبیه به دسکتاپ DeX و ویژگی های متعدد S-Pen پشتیبانی می کند. به همین دلیل ما تور نرم افزاری خود را به سه قسمت تقسیم می کنیم – نمای تبلت، نمای DeX، ویژگی های S-Pen. حالت تبلت و دسکتاپ به راحتی قابل تغییر است و کار با آن بصری است. تجربه S-Pen با هر دو حالت سازگار است و رفتار آن را می توان برای هر دو حالت سفارشی کرد.

گلکسی تب S7 FE هنگام راه اندازی از رابط کاربری One UI 3.1 استفاده کرده که برپایه اندروید 11 طراحی شده است. تب S7 FE بصورت پیش فرض نمای تبلت خود را نشان می دهد. مگر اینکه به صورت دستی به حالت دسکتاپ (DeX) بروید. چند تفاوت عمده بین نمای تبلت و دسکتاپ وجود دارد – رابط و مقیاس آیکون، ظاهر و رفتار صفحه اصلی و نحوه انجام مولتی تسکینگ.

بنابراین ، نمای تبلت One UI اساساً نسخه بزرگتری از رابط کاربری است که همه ما در جدیدترین گوشی های هوشمند گلکسی دیده ایم. بیایید نگاهی بیندازیم. میانبرهای پیش فرض صفحه قفل – سامسونگ نوت و Camera، در OneUI 3.1 تک رنگ هستند. اگر مورد شما این است، ابزارک ها در اینجا پشتیبانی می شوند.

اصول اولیه رابط کاربری مانند سایر سامسونگ One UI 3 است. شما صفحات صفحه اصلی را با اپلیکیشن ها، پوشه ها و ابزارک ها پر می کنید. یک کشوی اپلیکیشن نیز وجود دارد. صفحه (اختیاری) سمت چپ یا Google Discover یا Samsung Free (قبلاً Samsung Daily) است. منطقه اعلانات نیز آشنا است. تب S FE طبق معمول از حرکت ناوبری پشتیبانی می کند. ما روش جدیدتری را انتخاب کردیم که در آن ضربه تند وشدید زدن از طرفین به عنوان “برگشت” عمل می کند و کشیدن انگشت از بالا به پایین شما را به خانه می رساند.

تب S7 FE مورد بررسی مدل 5G است، اما حتی اگر فقط Wi-Fi را دریافت کنید، می توانید آن را به گوشی اندروید متصل کرده و از اپ Phone آن برای برقراری تماس استفاده کنید. امنیت بیومتریک در گلکسی تب S7 FE تا حدی ناامید کننده است. این تبلت فاقد اسکنر اثر انگشت است. تنها کاری که می تواند انجام دهد تشخیص ساده صورت است. در مقایسه با سنسور اثر انگشت از امنیت بسیار کمتری برخوردار است.

مولتی تسکینگ در نمای تبلت مانند گوشی های هوشمند اخیر گلکسی عمل می کند – از طریق Task Switcher، که به روز شده و حداقل شش اپلیکیشن را نشان می دهد و دارای دکمه بستن برنامه است. “Edge panels” یک ویژگی شناخته شده و قدیمی است. این اپ به شما امکان دسترسی سریع به اپلیکیشن ها، اقدامات، ابزارها و غیره را با یک ضربه تند و شدید از کنار می دهد. می توانید دسته را در کدام طرف قرار دهید و موقعیت آن را در امتداد لبه دستگاه تنظیم کنید.

حالت DeX (که نباید با wireless DeX اشتباه گرفت) یک رابط کاربری دسک تاپ برای این تبلت است. می توانید نمای DeX را از تنظیمات یا مرکز اعلان ها فعال کنید. لوگوی سامسونگ ظاهر می شود و سیستم عامل اندروید شما از تبلت به حالت دسکتاپ تغییر می کند. و دقیقاً همان چیزی است که از نامش پیداست؛ گلکسی تب S7 FE منحصراً در حالت افقی با دسکتاپ شبیه به ویندوز است که اپلیکیشن های خود را در آن قرار می دهید. مرکز اعلان ها با ضامن ها به گوشه سمت راست پایین منتقل شده و با دست راست شما به راحتی قابل دسترسی است.

در پایین یک نوار وظیفه وجود دارد که همه اپلبکیشن های باز شده را در خود جای می دهد. با انتقال از تبلت به DeX و بالعکس، اپلیکیشن های شما بسته نمی شوند و پیشرفت خود را از دست نخواهید داد. اگر طرفدار همیشه قابل مشاهده بودن نیستید، می توانید نوار وظیفه را مخفی کنید. نوار وظیفه شامل کشوی برنامه و میانبرهای ناوبری در سمت چپ، برنامه های فعلی فعال – در وسط، و نوار وضعیت (و مرکز اعلان) – در سمت راست است.

عملکرد راست کلیک در همه جا در نمای DeX در دسترس است، اعم از نوار وظیفه، دسکتاپ یا برنامه های سیستم. شما می توانید آن را با ضربه و نگه داشتن معمولی یا البته با ماوس فعال کنید. شما می توانید تعداد زیادی پنجره را روی هم قرار دهید، درست همانطور که در ویندوز و macOS انجام می دهید. همچنین می توانید در Split View، مانند یک ویندوز 10، پنجره ها را بکشید. تب S7 FE نیز از حالت DeX بی سیم پشتیبانی می کند – به این معنی که دیگر نیازی به اتصال DeX به صفحه تلویزیون هوشمند یا پروژکتور نیست. دستگاه موردنظر باید از Screen Mirroring پشتیبانی کند.

اگر با S Pen از گلکسی نوت های قبلی آشنایی دارید، استفاده از آن آسان است. مثل همیشه، چندین ویژگی جدید با هر نسل جدید ارائه می شود. اولین موردی که به ذهن می رسد Air Actions جدید است. همچنین پشتیبانی از تأخیر کم در برنامه های منتخب وجود دارد. بقیه تقریباً از سری گلکسی نوت برداشته شده است. S-Pen که با تب  S7 FE عرضه می شود بزرگتر از Note است و بیشتر شبیه یک قلم واقعی است. دارای جلوه مات و شکل راحت، یک دکمه تک و البته نوک قلم قابل تعویض وجود دارد.

بازده و کارایی

گلکسی تب S7 FE از تراشه کوالکام اسنپدراگون 750G استفاده می کند که احتمالاً بزرگترین تنزل از گلکسی تب S7 و S7 پلاس با تراشه های اسنپدراگون 865 پلاس است. اسنپدراگون 750G 5G یک تراشه میان رده محبوب بوده که دسترسی به 5G را با بودجه به ارمغان می آورد. اما اسنپدراگون 750G در حال حاضر در پشت پلتفرم های سخت افزاری جدیدتر کوالکام و مدیاتک قرار دارد.

همچنین به دلیل گرافیک ضعیف Adreno 619 در گوشی های هوشمند متوسط تلقی می شود و ما به تجربه گرافیکی در تبلت با صفحه نمایش با وضوح بالاتر امیدوار نیستیم. با این حال، اسنپدراگون 750G دارای یک پردازنده هشت هسته ای است که به دو دسته تقسیم شده است – 2 هسته Kryo 570 (بر پایه Cortex-A77) با سرعت 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته Kryo 570 (برپایه Cortex-A55) با سرعت 1.8 گیگاهرتز.

اسنپدراگون 750G با 4، 6 یا 8 گیگابایت رم LPDDR4X جفت شده و می توانید بین 64، 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی یکی را انتخاب کنید. 4 گیگابایت رم برای حالت DeX توهین به نظر می رسد و ما پیشنهاد می کنیم یک تبلت با حداقل 6 گیگابایت رم تهیه کنید.

ویژگی برجسته تراشه اسنپدراگون 750G مودم X52 5G/LTE است. اگر مدل 5G گلکسی تب S7 FE را انتخاب کرده اید، می توانید یک سیم کارت نانو وارد کرده و از موبایل دیتا و تلفن لذت ببرید.  اکنون، بیایید برخی از نتایج معیار را مشاهده کنیم. همانطور که در نتایج Geekbench مشاهده می کنید، عملکرد پردازنده از یک پرچمدار بسیار دور است. مطمئناً کار انجام می شود، اما ممکن است هنگام مولتی تسکینگ یک یا دو سکسکه رخ دهد.

عملکرد پردازنده گرافیکی یک قدم برگشت نسبت به گلکسی تب S7 پلاس بوده و امتیازات گرافیک بسیار ناامید کننده است. مطمئناً این تبلت می تواند بازی انجام دهد، اما انتظار گرافیک بسیار بی کیفیت گاه و بیگاه را دارد.

چیپست اسنپدراگون 750G برای گوشی های میان رده مناسب است، اما ما فکر می کنیم که برای یک تبلت کافی نیست، مخصوصاً برای تبلت هایی که سعی می کنند با ویژگی های DeX تجربه ای بی نظیر از دسکتاپ را به شما ارائه دهند. هنگام استفاده از پنجره های متعدد یا نمای تقسیم شده متوجه لکنت جزئی شدیم. بازی ها خوب اجرا می شوند، اما ما مطمئن نیستیم که بسیاری از وضوح پایین تر و گرافیک با کیفیت پایین خوششان می آید.

کیفیت دوربین

Galaxy Tab S7 FE دارای یک دوربین در پشت و یک دوربین در جلو بوده و در هر دو طرف فلاش LED وجود ندارد. دوربین عقب از لنز 8 مگاپیکسلی سونی IMX355 در پشت لنز f/1.9 28 میلی متری استفاده می کند. این دوربین از فوکوس خودکار پشتیبانی کرده و می تواند پرتره و حالت شب را انجام دهد. دوربین جلو دارای سنسور 5 مگاپیکسلی GalaxyCore GC5035 در پشت لنز f/2.2 32 میلی متری است. حالت پرتره نیز پشتیبانی شده و فوکوس ثابت است.

برنامه دوربین همان چیزی است که در هر سامسونگ پیدا می کنید. از Auto HDR و Scene Optimizer پشتیبانی می کند، حالت شب برای دوربین اصلی و حتی حالت پرو وجود دارد، اگرچه حالت دوم گزینه سرعت شاتر ندارد. به لحاظ کیفیت، دوربین عقب گلکسی تب S7 FE تصاویری دلپذیر از نور روز را ارائه می دهد. بسیاری از جزئیات حل شده وجود دارد، و ما از اجرای شاخ و برگ خوشمان آمد. نویز نیز به اندازه کافی کم است.

محدوده دینامیکی در این عکسها بسیار زیبا است – آنها با Auto HDR گرفته شده اند، اگرچه HDR به ندرت فعال می شود. در نهایت، رنگ ها کمی تیره تر از واقعیت هستند، اما نه از بالا، و در کل، ما از عکس ها راضی هستیم. می توانید با دوربین عقب عکس پرتره بگیرید – اگر شرایط نوری ایده آل باشد، جداسازی مناسب است و تاری به نظر می رسد. اگر در داخل خانه عکاسی می کنید، انتظار نتایج ضعیفی را داشته باشید.

عکس های کم نور از دوربین عقب بسیار خوب هستند، همه چیز در نظر گرفته شده است. آنها جزئیات رضایت بخشی دارند و کاهش نویز بیش از حد تهاجمی نیست – بین ایجاد لکه در جزئیات و خلاص شدن از نویز تعادل ایجاد می کند. عکس ها اشباع رنگ خوبی را حفظ می کنند و ما می توانیم نوردهی را نیز تحسین کنیم. البته روی تبلت هیچ OIS وجود ندارد و از آنجا که یک دستگاه بزرگ است، عکس های تار به دلیل دست دادن گاه به گاه اتفاق می افتد.

دوربین عقب از حالت شب پشتیبانی می کند. برخی از نکات برجسته دمیده را بازیابی می کند و نوردهی کمی بهتر را ایجاد می کند. تفاوت زیادی بین عکس ها وجود ندارد، بنابراین اگر نمی توانید تبلت خود را برای 3-4 ثانیه ثابت نگه دارید، فقط به حالت عکس پیش فرض پایبند باشید. سلفی های 5 مگاپیکسلی عالی هستند – با جزئیات، با کنتراست بالا، رنگ های دقیق، نویز کم.

دو دوربین موجود در گلکسی تب S7 FE می توانند رزولوشن 1080p را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ثبت کنند. تثبیت کننده الکترونیکی اختیاری فقط در دوربین عقب موجود است. فیلم های 1080p با استریم ویدیویی AVC با سرعت 17 مگابایت بر ثانیه و صدای دو کاناله، 256 کیلوبایت بر ثانیه 48 کیلوهرتز AAC، در داخل یک محفظه mp4 رمزگذاری می شوند. فیلم های 1080p از دوربین پشت فوق العاده هستند – آنها واضح و دقیق هستند، با کنتراست عالی، محدوده پویا و ارائه رنگ همراه هستند. نویز نیز به اندازه کافی کم است.

جمع بندی

گلکسی تب S7 FE به اندازه سایر دستگاه های سامسونگ دارای نشان Fan Edition نیست، اما از تبلت کمی برخوردار نیست. این تبلت از طراحی ممتاز، نمایشگر بزرگ با وضوح و کنتراست بالا، اسپیکرهای خوب و عمر طولانی باتری بهره مند است. تب S7 FE با موفقیت تبلت و تجربه DeX را ارائه می دهد که مدل های گران تر به خاطر آن شناخته شده اند. و بیشتر ترفندهای جالب S-Pen را نیز دارد. در صورت انتخاب نسخه Cellular، می تواند 5G را انجام دهد.

فقط باید ویژگی های زیادی را در نظر گرفت تا این مدل در این نقطه قیمت ممکن شود. نرخ تازه سازی بالایی برای نمایشگر وجود نداشته و خبری از سنسور اثر انگشت روی آن نیست. تنها یک مشکل واقعی در گلکسی تب S7 FE وجود داشته و آن هم قیمت گذاری است. هزینه آن به اندازه Tab S7 پرچمدار است اما هنوز قیمت بسیار کمتری برای ارائه دارد. و به همین دلیل است که ما نمی توانیم این Fan Edition را توصیه کنیم. تا زمانی که سامسونگ تصمیم به کاهش قیمت نگیرد.

نقاط قوت

  • جنس بدنه آلومینیومی درجه یک
  • صفحه نمایش TFT با وضوح و کنتراست بالا، HDR10
  • پشتیبانی از S-Pen با دو نقطه نگهدارنده مغناطیسی
  • بلندگوهای استریو با صدای بسیار عمیق و غنی.
  • عمر باتری عالی
  • یک رابط کاربری 3.1 در حالت تبلت و دسکتاپ برای کار بسیار عالی است
  • حالت بی سیم DeX بسیار مفید است، در جایی کار می کند که Mircast انجام می دهد
  • اتصال 5G اختیاری، microSD

نقاط منفی

  • اتصالات مغناطیسی S Pen خنک هستند اما از امنیت بالایی برخوردار نیستند.
  • لوازم جانبی گران قیمت (شارژر 45 واتی 50 یورو اضافی است)
  • صفحه نمایش فاقد HRR
  • فاقد اسکنر اثر انگشت و گران قیمت
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *