یک تحلیلگر مشهور اشاره کرد که آیفون 13 می تواند از ارتباطات ماهواره ای LEO (مدار پایین زمین) پشتیبانی کند و به کاربران اجازه می دهد از طریق پیام و تماس تلفنی حتی زمانی که پوشش تلفن همراه در دسترس نیست، ارتباط برقرار کنند. این یک افزودنی منحصر به فرد است و دارای محدودیت های خاص خود است. گزارش شده است که آیفون 13 ها که در بازارهای خاصی فروخته می شود ممکن است این ویژگی را از اپل نبیند.

با توجه به گزارش منتشر شده درباره محدودیت استفاده از این قابلیت، گفته می‌شود تکنولوژی “LEO” تنها در برخی کشورها و نقاطی که تحت پوشش سیگنال‌های مخابراتی نیستند، قابل استفاده خواهد بود. اگرچه اپل تصور می کند که ماهواره خود را برای دموکراتیزه کردن ارتباطات ماهواره ای بیشتر مستقر کند، اما هنوز سالها فاصله دارد. بیشتر روشن شده که به هیچ عنوان نمی توان از آن به عنوان تلفن ماهواره ای برای برقراری تماس در هر نقطه از جهان بدون پوشش تلفن همراه استفاده کرد.

با اینکه شرکت اپل سال‌هاست روی فناوری ماهواره‌ای کار می‌کند اما استفاده از پتانسیل‌های کامل آن نیازمند زمان بسیار بیشتری بوده و پیش‌بینی می‌شود فرآیند تکمیل آن تا سال 2030 طول خواهد کشید. در همین راستا تحلیل‌گران اعلام کرده‌اند فناوری ارتباط ماهواره‌ای هنوز به بلوغ کافی نرسیده تا بتوان از آن در تمام نقاط جهان استفاده کرد. بنابراین تکنولوژی مورد اشاره نمونه‌های اولیه انقلابی بزرگ در زمینه استفاده از ماهواره‌ها است. یکی از دلایل اصلی محدودیت استفاده از “LEO” عدم پشتیبانی سخت‌افزارهای امروزی از آن بوده و از طرفی حضور آن می‌تواند جایگاه اپراتورهای موبایلی جهان را با مشکلات جدی روبرو کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *