مایکروسافت سرانجام از سرفیس پرو 8 رونمایی کرد. این بزرگترین ارتقاء در خط تولید سرفیس پرو مجهز به اینتل از زمان سرفیس پرو 3 در سال 2014 است. در حالی که ما به مدت 7 سال شاهد تغییراتی در طراحی سرفیس پرو بوده ایم، این مدل صفحه نمایش 120 هرتزی با حاشیه های باریک تر، پشتیبانی تاندربولت 4 و صفحه کلید جدید که Surface Slim Pen 2 ارتقا یافته را در خود جای داده است.

سرفیس پرو 8 مایکروسافت اکثر قطعات سرفیس پرو ایکس را گرفته و آنها را با تراشه اینتل جفت کرده است. این سرفیس پرو است که سالها منتظرش بودیم. نمایشگر 13 اینچی PixelSense Flow، بزرگتر از صفحه نمایش 12.3 اینچی است که در اکثر دستگاه های دیگر سرفیس پرو وجود دارد و وضوح بالاتری نیز دارد. این صفحه نمایش همچنین از فناوری Dolby Vision و فناوری رنگ تطبیقی پشتیبانی می کند.

صفحه نمایش بزرگتر به کاهش حاشیه های کناری سرفیس پرو 8 کمک می کند و باعث می شود تا به Surface Pro X نزدیک تر به نظر برسد. اما مهمترین قسمت نمایشگر پرو 8 این واقعیت است که اکنون 120 هرتز است. در حالی که به طور پیش فرض روی 60 هرتز کار می کند، صفحه نمایش برای کارهای لمسی یا قلم تا 120 هرتز به صورت پویا جهش می کند.

سرفیس پرو 8 از ویژگی جدید Dynamic Refresh Rate ویندوز 11 استفاده می کند. نرخ تجدید پویا مشابه نمایشگرهای ProMotion با نرخ تازه سازی بالا اپل عمل می کند و به صفحه نمایش اجازه می دهد بسته به وظایف، بین نرخ های مختلف تازه سازی متفاوت باشد. مایکروسافت در درجه اول از این صفحه نمایش جدید سرفیس پرو 8 برای افزایش عملکرد جوهر در دستگاه استفاده می کند و پیمایش لمسی را بسیار روان تر می کند.

صفحه کلید جداگانه Surface Pro Signature نیز در حال حاضر شامل یک Surface Slim Pen 2 جدید است که مشابه صفحه کلید و قلم ترکیبی موجود در Surface Pro X می باشد. احساس نوشتن روی کاغذ این قلم جدید همچنین به لطف نوک طراحی مجدد، تاخیر و دقت بیشتری را کاهش می دهد.

داخل آن جایی است که سرفیس پرو 8 جذابیت بیشتری پیدا می کند. محصول مایکروسافت سرانجام در اینجا از تاندربولت 4 پشتیبانی کرده و پورت قدیمی USB-A را کنار می گذارد. پرو 8 با دو درگاه USB-C Thunderbolt 4 و پورت معمول Surface Connect برای شارژ عرضه می شود. این بدان معناست که می توانید سرفیس پرو 8 را به چندین صفحه 4K متصل کنید، از حافظه خارجی با سرعت بالا استفاده کنید یا حتی به گرافیک اکسترنال متصل شوید تا این تبلت را به یک رایانه بازی تبدیل کنید.

سرفیس پرو 8 با پردازنده های چهار هسته ای نسل 11 اینتل و 32 گیگابایت رم نیز عرضه می شود. مایکروسافت هنوز قیمت یا در دسترس بودن خود را اعلام نکرده است، اما ویندوز 11 در 5 اکتبر عرضه می شود، بنابراین احتمالاً به زودی وارد بازار می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *