لپ تاپ

احتمال استفاده از تراشه های اپل M1 پرو و مکس در مدل های مک بوک پرو

تنها در چند ساعت آینده، اپل میزبان رویداد “Unleashed” خود است که انتظار می رود غول فناوری نسل بعدی دستگاه های مک بوک پرو خود را روانه بازار کند. گفته می شود مدل های جدید مک از چیپست جدیدی استفاده می کنند که توسط شرکت تحت سیلیکون اپل توسعه یافته است.

گفته می شود چیپست جدید نسخه ارتقا یافته تراشه M1 است که در چند ماه گذشته از آن با عنوان M1X یاد می شود. اما اکنون، یک گزارش جدید ادعا می کند که این شرکت به احتمال زیاد تراشه های آینده را M1 پرو و M1 مکس خواهد نامید. این را مارک گورمن از بلومبرگ در جدیدترین خبرنامه Power On فاش کرد. او خاطرنشان می کند که یک توسعه دهنده مک به او در مورد نام تراشه های M1 Pro و M1 Max که در گزارش برنامه ها ظاهر شده، اطلاع داده است.

اپل M1 پرو به احتمال زیاد با پردازنده گرافیکی 16 هسته ای عرضه می شود در حالی که مدل چیپست رده بالاتر با نام M1 مکس دارای پردازنده گرافیکی 32 هسته ای است. همچنین گزارشاتی وجود دارد که ادعا می کند جانشین مستقیم چیپست M1، به نام اپل M2، اجتمالا در اوایل سال 2022 هنگامی که شرکت نسل بعدی مدل مک بوک ایر را معرفی کرده، ارائه شود.

در مورد مدلهای جدید مک بوک پرو ، گفته شده که در دو مدل 14 اینچ و 16 اینچ ارائه می شود. گفته می شود که هردوی آنها دارای 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی هستند. این لپ تاپ دارای یک صفحه نمایش Mini-LED است و حاشیه های اطراف صفحه نمایش حداقل خواهد بود، آنقدر نازک است که قاب زیر آن دارای مارک مک بوک نیست. اپل در حال آزمایش نرخ تازه سازی 120 هرتز برای سری مک بوک بود اما هنوز تأیید نشده که آیا این لپ تاپ در هنگام عرضه از نرخ تازه سازی بالا پشتیبانی می کند یا خیر. برای جزئیات بیشتر، باید چند ساعت دیگر منتظر رویداد راه اندازی باشیم.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا