بلو اورجین برنامه های جاه طلبانه تری نسبت به گردشگری فضایی دارد. امروز، شرکت پروازهای فضایی متعلق به جف بزوس اعلام کرد که در حال کار بر روی ایجاد ایستگاه فضایی خود است. این ایستگاه Orbital Reef نامیده شده و وعده داده که یک هاب صنعتی و تجاری باشد و قرار است در نیمه دوم این دهه شروع به کار کند.

این شرکت با مشارکت Sierra Space، یکی از شرکت های تابعه Sierra Nevada، توسعه، مالکیت و بهره برداری خواهد شد. Sierra Space شاید بیشتر برای Dream Chaser شناخته شود، فضاپیمایی که قرار است در سال 2022 شروع به کار کند و محموله را به ایستگاه فضایی بین المللی حمل کند. Orbital Reef نیز توسط بوئینگ، Redwire Space، Genesis Engineering Solutions و دانشگاه ایالتی آریزونا پشتیبانی می شود. این شرکت امیدوار است از Starliner بوئینگ و Dream Chaser فوق الذکر Sierra Space برای حمل بار و مسافران به Orbital Reef استفاده کند.

سیرا اسپیس اولین بار در ماه آوریل امسال از پروژه ساخت ایستگاه فضایی خبر داد. حالا «برنت شروود»، مدیر ارشد توسعه پیشرفته بلو اوریجین می‌گوید «اوربیتال ریف» یک پارک تجاری چندمنظوره خواهد بود. این ایستگاه فضایی کاربردهای تجاری بسیاری از جمله در زمینه تحقیقات علمی، ساخت و تولید، رسانه، سرگرمی و گردشگری خواهد داشت. این ایستگاه می‌تواند میزبان 10 نفر باشد.

بلو اوریجین ارائه‌دهنده ماژول‌های اصلی و سیستم‌های کاربردی اوربیتال ریف خواهد بود و سامانه پرتابی سنگین «نیو گلن» را در اختیار سیرا اسپیس می‌گذارد. بوئینگ مسئولیت انجام عملیات‌های ایستگاه و ساخت ماژول‌های علمی را برعهده گرفته و قرار است کپسول استارلاینر را برای ارسال و دریافت انسان‌ها در اختیار این پروژه قرار دهد. در حال حاضر مشخص نیست که ساخت این ایستگاه فضایی در مدار چقدر هزینه خواهد داشت. شرکت‌های درگیر از اظهارنظر در این باره خودداری کرده‌اند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *