به نظر می رسد که واقعیت مجازی ممکن است حتی بیشتر از همیشه واقعی شود – همه اینها به لطف یک هدست واقعیت مجازی جدید امکان پذیر است. Pimax، یک شرکت تولید کننده تجهیزات واقعیت مجازی، از عرضه آتی هدست واقعیت مجازی 12K QLED جدید خبر داد که دارای فناوری هایی مانند ردیابی چشم، ردیابی فول بادی و نرخ تازه سازی تا 200 هرتز است.

این هدست که Pimax Reality 12K QLED نام دارد، بخشی از سرمایه گذاری این شرکت در دنیای متاورس و گامی در جهت آوردن رئالیسم به استفاده از واقعیت مجازی است. در طول رویداد Pimax Frontier، نمایندگان شرکت به طور مفصل در مورد اهداف پشت محصول – طبیعی بودن، خودآگاهی و آزادی صحبت کردند. Pimax می‌خواهد این ویژگی‌ها را به واقعیت مجازی و متاورس بیاورد و به افراد از سراسر جهان اجازه دهد تا با هم در دنیای مجازی تعامل داشته باشند و کاوش کنند. در حالی که فناوری VR در حال حاضر اجازه می دهد تا برخی از این اتفاق بیفتد، Pimax می خواهد آن را با اختراع جدید خود – هدست واقعیت مجازی QLED 12K واقعی – به سطح جدیدی برساند.

هدست جدید قرار است دارای فناوری باشد که Pimax آن را Gemini نامیده است. ترکیبی از کیفیت هدست های PC VR که همیشه متصل می مانند و آزادی هدست های مستقل، این دستگاه قرار است با دو موتور مختلف کار کند. Pimax همچنین برای بهینه سازی کیفیت گرافیکی این هدست ها با Nvidia همکاری کرده است. گفته می شود نسخه جدید از فناوری های DLSS، VRSS، DSC و Cloud XR انویدیا استفاده می کند.

موتور اول موتور PC VR شخصی‌سازی‌شده شرکت و موتور دوم کوالکام اسنپدراگون VR می باشد. این ترکیب قرار است در حالت مستقل، گرافیک را بهبود بخشد و با هزینه کمی برای کیفیت، آزادی بیشتری را به کاربران ارائه دهد. در حالت PC VR، گفته می‌شود که این هدست رزولوشن تا 12K را با نرخ تازه‌سازی بین 90 هرتز تا 200 هرتز ارائه می‌کند که اولین مورد برای Pimax است. همچنین میدان دید افقی 200 درجه (HFOV) خواهد داشت. هنگامی که در حالت مستقل استفاده می شود، کیفیت کاهش می یابد، اما نه به سطحی که کاربران بتوانند از آن شکایت کنند.

عملکرد بی سیم شامل وضوح تا 8K، با حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتز و میدان دید افقی 150 درجه است. برای دستیابی به واقع گرایی واقعی، Pimax ترجیح داد به جای فناوری LCD یا OLED، از mini-LED و QLED استفاده کند. صفحه نمایش 5.5 اینچی مورد استفاده در Pimax Reality دارای 5000 مینی ال ای دی است که طیف رنگی گسترده، مشکی عمیق و کنتراست روشن را ارائه می دهد.

گفته می شود که هدست جدید واقعیت مجازی در مجموع دارای 11 دوربین است که حرکات چشم، حالات چهره، حرکت دست و حتی حرکت کل بدن را ردیابی می کند. همچنین گفته می شود که دارای فناوری Wi-Fi 6E برای پخش سریع و بدون تاخیر است. از آنجایی که اجرای چنین هدست واقعیت مجازی قدرتمندی نیاز به یک هیولا از یک رایانه شخصی بازی دارد، این شرکت از انتشار یک سیستمی به اصطلاح مینی کامپیوتر/کنسول بازی خبر داد. این دستگاه که فقط با تجهیزات Pimax اجرا می شود، به عنوان یک ایستگاه واقعیت مجازی عمل می کند.

استفاده از این تجهیزات جدید ارزان نیست؛ قیمت این هدست 2399 دلار خواهد بود. این شرکت اعلام کرد که خط جدید Pimax Reality در اواخر سال 2022 عرضه خواهد شد و دقیقاً به موقع برای فصل تعطیلات ارسال می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *