مایکروسافت با معرفی پلتفرم Mesh، گام جدیدی در تکامل مایکروسافت تیمز خواهد بود. Mesh یک پلتفرم تعاملی برای تجربیات مجازی در داخل پلتفرم تیمز خواهد بود. پلتفرم مش به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت مجازی و از طریق آواتارهای مورد نظر خود با یکدیگر ملاقات کنند.

به نظر می رسد مایکروسافت Mesh گام بعدی در فناوری واقعیت افزوده باشد. برخی از ویژگی‌های جدیدی که توسط مایکروسافت فاش شده شامل یک «حالت با هم» است که برای ایجاد یک آواتار مجازی از یک فرد طراحی شده که به تعامل بهتر در طول جلسات کمک می‌کند. این ایده پس از مشاهده بسیاری از کاربران که به دلیل زمان زیاد صفحه نمایش دچار خستگی همه گیر می شوند، الهام گرفته شد.

مایکروسافت تیمز به آواتارهای سه بعدی جدید مجهز خواهند شد تا محیط متاورس را تسهیل کنند، که نیازی به هدست واقعیت مجازی ندارد. این آواتارها می توانند کاربر را هم در جلسات دو بعدی و هم در جلسات سه بعدی نشان دهند. این گزینه را در اختیار کاربر قرار می دهد که در صورت عدم تمایل، وب کم را روشن نکند.

علاوه بر این، به گفته کیتی کلی، این فناوری‌ها، یا باید بگوییم نمونه‌های اولیه با هدست‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده بهتر کار می‌کنند و این ویژگی‌ها برای اکثر دستگاه‌ها قابل دسترسی خواهند بود. همچنین به دلیل اینکه مبتنی بر تجربیات واقع گرایانه است، حضور انسان مانند صحبت کردن، تماس چشمی و واکنش ها مهم خواهد بود. این ارتقا همچنین بر حذف موانع زبانی با گنجاندن پشتیبانی از ترجمه برنامه داخلی تمرکز دارد، که در سناریوی پس از همه‌گیری که در آن شرکت‌ها کارکنان از راه دور در سراسر جهان دارند، موهبتی خواهد بود.

مایکروسافت اعلام کرده که پلتفرم Mesh در درجه اول برای وصل کردن دوباره انسان‌هایی که این روزها از خانه کار می‌کنند طراحی شده و در اولین قدم، آواتارهای ایکس باکس در تماس‌های ویدئویی نرم‌افزار Mesh Teams قابل استفاده خواهند بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *