نرم افزار و اینترنت

رونمایی مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز 11 SE

مایکروسافت نسخه جدیدی از ویندوز 11 را ارائه کرده که برای دانش آموزان و مدارس طراحی شده است. ویندوز 11 SE منحصراً بر روی لپ‌تاپ‌های ارزان قیمتی که برای کلاس K-8 ساخته شده‌اند، عرضه می‌شود و این نشان‌دهنده تلاش دیگری از سوی مایکروسافت برای مقابله با طیف وسیعی از کروم‌بوک‌های گوگل و محبوبیت آنها در مدارس آمریکا است.

مایکروسافت برای درک اینکه چرا مدارس و دانش‌آموزان به سمت کروم‌بوک‌ها هجوم آورده‌اند، تلاش کرده است. این شرکت قبلاً یک حالت S را امتحان کرده بود که اساساً ویندوز 10 را روی برنامه های فروشگاه مایکروسافت قفل می کرد. این محدودیت بیشتر برای کاربران نهایی و مدارس آزاردهنده بود، زیرا اپلیکیشن های کافی در فروشگاه مایکروسافت وجود نداشت تا منطقی باشد.

ویندوز 11 SE رویکرد متفاوتی را نسبت به نسخه ویندوز برای مدارس اتخاذ می‌کند، و این مسیر مشابهی است که مایکروسافت در ابتدا پیش از لغو ویندوز 10X به دنبال آن بود. Windows 11 SE فقط در دستگاه‌های ارزان قیمت جدید و فقط برای مدارس و مشتریان آموزشی در دسترس خواهد بود. در حالی که ویندوز 11 SE طبیعتاً برای مایکروسافت اج، آفیس و سرویس‌های مبتنی بر ابر مایکروسافت بهینه شده است، فقط به برنامه‌های مایکروسافت محدود نمی‌شود. پیج جانسون، رئیس بازاریابی آموزشی مایکروسافت، می‌گوید:

ویندوز 11 SE از اپلیکیشن های شخص ثالث از جمله زوم و گوگل کروم نیز پشتیبانی می‌کند، زیرا ما می‌خواهیم به مدارس این امکان را بدهیم که از آنچه برای آنها بهترین است، استفاده کنند. ادمین‌های فناوری اطلاعات مسئول برنامه‌هایی هستند که نصب می کنند، و دستگاه‌ها را می‌توان مدیریت کرد تا خارج از زمان کلاس بی‌صدا به‌روزرسانی شوند.

اکثر تغییرات ویندوز 11 SE در جاهای دیگر نسبتاً جزئی هستند. مایکروسافت 18 ماه گذشته را صرف صحبت با معلمان و دانش‌آموزان کرده است تا بازخورد خود را در مورد تلاش‌های خود در مورد لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت ویندوزی دریافت کند. این بازخورد باعث شده است که اپلیکیشن ها همیشه در حالت تمام صفحه در ویندوز 11 SE راه اندازی شوند و مایکروسافت چندین طرح بندی Snap را در این نسخه حذف کرده و به نفع یک حالت واحد است که به شما امکان می دهد برنامه ها را کنار هم قرار دهید.

بخش جدید ابزارک‌ها در ویندوز 11 نیز در نسخه SE حذف شده است، زیرا مایکروسافت به این نتیجه رسیده که چنین ویژگی در محیط کلاس درس باعث حواس‌پرتی می‌شود. Microsoft Edge نیز پیکربندی جدید دریافت کرده تا افزونه‌های Chrome را که به طور پیش‌فرض در ویندوز 11 غیرفعال هستند نیز بپذیرد.

همانطور که گفته شد ویندوز 11 SE تنها بر روی لپ‌تاپ‌های رده پایین که برای استفاده دانش آموزان فروخته می‌شوند عرضه خواهد شد و علاوه بر لپ‌تاپ‌های شرکت‌های مختلف، مایکروسافت نیز به خودی خود لپ‌تاپی جدید از سری سرفیس به نام Surface Laptop SE را با 4 گیگابایت حافظه رم و و 64 گیگابایت حافظه داخلی eMMC معرفی کرده است که این سیستم‌عامل را با خود به همراه دارد. به گفته مایکروسافت ویندوز 11 اس‌ای به همراه لپ‌تاپ‌های ویژه دانش آموزی از اواخر سال میلادی جاری عرضه خواهد شد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا