وسترن دیجیتال نه یک، بلکه از دو هارد دیسک 20 ترابایتی به نام Ultrastar DC HC560 و WD Gold HDD رونمایی کرده است. هر دو درایو با ظرفیت بزرگ جدید این شرکت در فرم فاکتور استاندارد 3.5 اینچی در دسترس و دارای فناوری اختصاصی OptiNAND هستند.

این شرکت در OptiNAND دو فناوری INAND UFS و EFD را در کنار دیسک‌های چرخشی مرسوم به کار برده تا از طریق ۹ پلاتر (یا دیسک) که هر کدام ۲.۲ ترابایت ظرفیت دارند به مجموع ظرفیت ۲۰ ترابایت دست پیدا کند. به‌علاوه، این دو محصول از فناوری ثبت مغناطیسی اطلاعات با کمک انرژی (EAMR) و HelioSeal استفاده می‌کنند که پسار هوا را در پلاترها کاهش می‌دهد.

اگرچه اکثر کامپیوترهای شخصی امروزی به استفاده از درایوهای SSD روی آورده‌اند، ولی خیلی از کاربران همچنان از درایوهای HDD استفاده می‌کنند چون قیمت پایین‌تری دارند.  Ultrastar DC HC560 به احتمال زیاد توسط سرویس‌دهندگان خدمات ابری، سرورهای کسب و کارهای کوچک، سیستم‌های حفظ امنیت شرکت‌ها و دستگاه‌های NAS به کار گرفته می‌شود. WD Gold HDD نیز برای شرکت‌های تجاری که در بازه‌های زمانی بلند مدت بارهای کاری سنگینی دارند، استفاده خواهد شد.

هارد 20 ترابایتی WD Gold با قیمت 679.99 دلار (حدود 506 پوند) به فروش می رسد، در حالی که وسترن دیجیتال هنوز قیمت Ultrastar DC HC560 را اعلام نکرده است، اگرچه نسخه قبلی آن (Ultrastar DC HC550) با ظرفیت 18 ترابایت در حال حاضر با قیمت حدود 400 دلار (حدود 298 پوند) در دسترس است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *