سخت افزار

پردازنده‌های AMD Threadripper با چیپ هیولایی 96 هسته‌ای بازمی‌گردند

تنها چند روز پس از اینکه اینتل پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم Core خود را معرفی کرد، AMD با دو خانواده پردازنده جدید دوباره غوغا می‌کند؛ یکی برای ورک استیشن و دیگری برای دسکتاپ.

پردازنده‌های جدید دسکتاپ AMD Ryzen Threadripper 7000 Series هستند و اولین پردازنده‌های Threadripper می باشند که در چند سال اخیر به بازار عرضه شده‌اند. آنها تحت یک فرآیند 5 نانومتری و بر اساس معماری “Zen 4” این شرکت ساخته شده اند. AMD در بیانیه مطبوعاتی خود می گوید:

Threadripper 7000 Series برای فعال کردن I/O قدرتمند برای کاربران دسکتاپ، با حداکثر 48 خط PCIe Gen 5.0 برای گرافیک، ذخیره سازی و موارد دیگر ساخته شده است. کنترلر حافظه چهار کاناله DDR5 روی پردازنده های Ryzen Threadripper سری 7000 که دارای پهنای باند حافظه دو برابر سیستم های دسکتاپ دو کاناله معمولی است، می تواند حتی فشرده ترین جریان های کاری را پشتیبانی کند.

بالاترین پردازنده در این خانواده AMD Ryzen Threadripper 7980X با 64 هسته و 128 رشته، به همراه حداکثر سرعت کلاک بوست 5.1 گیگاهرتز و 320 مگابایت حافظه کش است. همچنین فوق العاده گران قیمت بوده و به 4999 دلار می رسد. یکپارچه‌سازهای سیستم این پردازنده‌ها را تا پایان سال 2023 ارائه خواهند کرد.

پردازنده‌های جدید Threadripper PRO 7000 اواخر امسال در دسترس خواهند بود و در ورک استیشن های سازندگان کامپیوتر مانند دل، اچ پی و لنوو قرار خواهند گرفت. سازندگان کامپیوترهای DIY می توانند تمام این پردازنده های Threadripper جدید را از 21 نوامبر از خرده فروشان دریافت کنند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا