در اوایل سال جاری، اپلیکیشن گوگل فیت از ویژگی جدیدی پشتیبانی کرد که گوشی های هوشمند اندرویدی را قادر می‌سازد ضربان قلب و تعداد تنفس دستگاه را کنترل کنند. اکنون تأیید شده است که این ویژگی برای iOS نیز در دسترس است.

به گزارش 9to5Google، اپلیکیشن گوگل فیت در iOS برای آیفون از این پس می‌تواند ضربان قلب کاربر را همراه با تعداد تنفس ثبت کند. این ویژگی همچنین زمانی کار می کند که گوشی هوشمند اتصال اینترنتی فعال نداشته باشد. برای اینکه این ویژگی کار کند، از دوربین دستگاه استفاده می شود. هنگامی که کاربران انگشت خود را روی سنسور دوربین عقب دستگاه قرار می دهند و فشار کمی وارد می کنند، گوگل فیت می تواند نور ورودی در سنسور را برای اندازه گیری ضربان قلب پایش کند.

کاربران همچنین می توانند دست خود را در مقابل منبع نور قرار دهند و به گوگل فیت اجازه دهند تا با ردیابی تغییرات ظریف در رنگ انگشتان کاربر، ضربان قلب آنها را اندازه گیری کند. حدود 30 ثانیه طول می کشد تا به کاربران نموداری با ضربان در دقیقه نشان داده شود. پس از نمایش نتایج بر روی صفحه، کاربران همچنین گزینه ای برای ذخیره موارد حیاتی دارند. گوگل ادعا می‌کند که دقت این فرآیند توسط الگوریتم‌هایی تعیین می‌شود که عواملی مانند سن و رنگ پوست را نیز در بر می‌گیرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *