بررسیموبایل و تبلت

بررسی گوشی تاشو اوپو Find N

گوشی‌های سری فایند اوپو همیشه دارای نوآوری‌های خاصی هستند و گوشی اوپو Find N تاشو یک گوشی نوآور دیگر در این سری است، گوشی اوپو Find N یک گوشی هوشمند جمع و جور است. این گوشی در واقع یک تبلت مینی تاشو است که وقتی تا می‌شود به یک گوشی هوشمند جمع و جور تبدیل خواهد شد.

صفحه نمایش 7.1 اینچی تاشو LTPO AMOLED آن ساخت سامسونگ بوده و با نرخ تازه سازی پویا 120 هرتز ساخته شده است. لولای Flexion اختصاصی اوپو امکان طراحی بدون شکاف در حالت تا شده را در این گوشی ارائه می‌دهد؛ به گونه‌ای که در حالت باز شده شده بدون چین و چروک است. صفحه نمایش بیرونی 5.49 اینچی AMOLED با حاشیه کم و با نرخ تازه سازی ثابت 60 هرتز است. اکنون در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی این گوشی تاشوی جدید اوپو بپردازیم.

مشخصات اوپو Find N

  • بدنه: 132.6 در 140.2 در 8.0 میلی متر، 275 گرم، فریم آلومینیومی.
  • صفحه نمایش: 7.10 اینچ LTPO AMOLED تاشو، 120 هرتز، HDR10+، وضوح 1792 در 1920 پیکسل، 9.64:9 نسبت تصویر AMOLED،
  • صفحه نمایش 5.49 اینچ، رزولوشن 988 در 1972 پیکسل، نسبت 18:9.
  • پردازنده: 5 نانومتری، Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G: هشت هسته‌ای (1×2.84 GHz Kryo 680 & 3×2.42 GHz Kryo 680 & 4×1.80 GHz Kryo 680); Adreno 660.
  • حافظه: 256 گیگابایت و 8 گیگابایت رم، 512 گیگابایت و 12 گیگابایت رم؛ UFS 3.1.
  • سیستم عامل/نرم افزار: اندروید 11، ColorOS 12.
  • دوربین: واید (اصلی): 50 مگاپیکسل، f/1.8، 24 میلی متر، 1/1.56 اینچ 1.0 میکرومتر، PDAF همه جهته، OIS؛ تله فوتو: 13 مگاپیکسل، f/2.4، 52 میلی متر، 1/3.4 اینچ 1.0 میکرومتر، زوم اپتیکال دو برابر، PDAF؛ اولتراواید: 16 مگاپیکسل، f/2.2، 14 میلی‌متر، 123˚، 1/3.09 اینچ 1.0 میکرومتر.
  • دوربین سلفی: واید (اصلی): 32 مگاپیکسل، f/2.4، 26 میلی‌متر، 1/2.74 اینچ 0.8 میکرومتر
  • باتری: 4500 میلی آمپر ساعتی؛ شارژ سریع 33 واتی، 55 درصد شارژ در 30 دقیقه، 100 درصد شارژ در 70 دقیقه (تبلیغ شده)، شارژ بی سیم سریع 15 واتی، شارژ معکوس 10 واتی.
  • ویژگی‌های دیگر: حسگر اثرانگشت (نصب شده در کنار)؛ NFC.

سری‌های رده بالای فایند همیشه در جعبه‌های خرده‌فروشی با ظاهری پریمیوم عرضه می‌شوند و فایند N تفاوتی ندارد. لحظه ای که جعبه بزرگ مشکی اوپو را برداشتیم، متوجه شدیم که یک دستگاه پرچمدار در دست داریم. جعبه نازک اما بزرگ است، و دلیل آن این است که Find N درست مانند گلکسی زد فولد 3 باز می شود. این جعبه در پوشش محافظ بسته بندی شده، بنابراین خوب است.

در داخل آن جعبه بزرگ، لوازم جانبی اصلی را خواهید یافت – یک آداپتور برق 33 وات و یک کابل USB. برخلاف پرچمداران قبلی اوپو، این باندل بدون هدفون و بدون کیس است. Find N دارای لایه های پلاستیکی نازکی بر روی جلد و صفحه نمایش تاشو است. شما می توانید از شر محافظ صفحه نمایش کاور خلاص شوید، اما نباید لایه داخلی را جدا کنید – ظاهراً این کار صفحه نمایش تاشو را خراب می کند و (احتمالاً) مشمول ضمانت نمی شود.

طراحی

اوپو با ارائه Find N موفق شده تا دو مورد از مشکلات سایر گوشی های تاشو موجود در بازار – شامل اندازه و ناخوشایند بودن چین خوردگی – را حل کند. مدل در حال بررسی رنگ سفید دارد. این دستگاه دارای دو پنل براق گوریلا گلس ویکتوس و یک جزیره دوربین سرامیکی در پنل پشتی است. صفحه نمایش تاشو آن از شیشه بسیار نازک ساخته شده و توسط یک لایه پلاستیکی پوشانده شده و سپس توسط یک قاب پلاستیکی قابل توجه با روکش مات احاطه شده است.

قاب و لولای بیرونی Find N آلومینیومی است و روکشی براق دارد که با پنل‌های ویکتوس مطابقت دارد. و در مورد قاب صحبت می‌کنیم، می‌توانید فوراً حالت تا شده بدون شکاف را تشخیص دهید – چیزی که سامسونگ نتوانست یا نمی‌توانست سه نسل در خط تولید فولد خود ایجاد کند. Find N از لولای Flexion اختصاصی اوپو با طراحی داخلی قطره‌ای استفاده می‌کند که به صفحه اجازه می‌دهد بیشتر به سمت لولا حرکت کند – بنابراین شعاع مورد نیاز برای تا شدن بدون شکاف قابل مشاهده در خارج از دستگاه به دست می‌آید.

احتمالاً به دلیل طراحی جدید لولا، هنگام کار با صفحه نمایش کاملاً باز شده، هیچ گونه چین و چروک قابل مشاهده یا احساسی وجود ندارد، که یکی دیگر از پیشرفت های عمده نسبت به سایر گوشی های انعطاف پذیر است. شاید این نوآوری لولا یک نقطه ضعف داشته باشد – Find N در برابر آب مقاوم نیست. هیچ رتبه IP رسمی ندارد، اگرچه یکی از نمایندگان اوپو تأیید کرده که این گوشی در برابر خطرات معمولی مانند عرق، رطوبت بالا و حتی نم باران ضعیف است. حال، بیایید نگاهی دقیق‌تر به Find N بیندازیم.

نمای بیرونی Find N دقیقاً همان چیزی است که انتظار دارید. در قسمت جلویی نمایشگر ثانویه 5.49 اینچی AMOLED وجود دارد که حاشیه‌های ناچیزی دارد و با یک ورق تخت گوریلا گلس ویکتوس محافظت می شود. پنل OLED دارای حفره ای برای دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی است. اما اگر در طول روز زیاد سلفی می گیرید، حدس می زنیم از دوربین سه گانه پشتی برای سلفی استفاده کنید، زیرا وقتی Find N باز می شود، این کاور اسکرین می تواند به عنوان منظره یاب عمل کند.

آخرین چیزی که در جلو آن مورد توجه قرار می گیرد، جلوپنجره کوچک گوشی در بالای صفحه کاور است. قسمت پشتی یک لایه گوریلا گلس ویکتوس خمیده قرار گرفته و دوربین سه گانه آن روی یک قطعه سرامیکی مستطیلی شکل جاسازی شده است. با توجه به اینکه ماژول دوربین حدود یک میلیمتر یا بیشتر بیرون زده، اما به اندازه سایر گوشی های هوشمند غول پیکر نیست. Find N سه دوربین در پشت خود دارد – دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، تله فوتو 13 مگاپیکسلی و یک دوربین 16 مگاپیکسلی فوق عریض. یک فلاش LED دوگانه در کنار آن ها و یک میکروفون برای کمک به ضبط صدا در هنگام فیلم برداری وجود دارد.

نمایشگر داخلی از یک پنل 7.1 اینچی LTPO AMOLED ساخت سامسونگ با پشتیبانی از نرخ تازه سازی 120 هرتز استفاده می کند و تقریبا مربعی با نسبت تصویر 8.4:9 است. در بالای طرف سمت چپ این نمایشگر حفره ای برای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. نمایشگر تاشو با نازک ترین UTG (شیشه فوق العاده نازک) موجود در بازار تاکنون پوشیده شده است – فقط 0.03 میلی متر برای خم شدن فوق العاده آسان.

همچنین یک لایه پلاستیکی در بالای آن وجود دارد که نباید آن را جدا کرد زیرا به احتمال زیاد صفحه نمایش را خراب می کند. درست مانند گلکسی زد فولد، کل صفحه نمایش توسط یک قاب پلاستیکی با روکش مات احاطه شده است. اما بر خلاف فولد، همانطور که ما مشخص کردیم، هیچ شکافی در هنگام تا شدن صفحه نمایش وجود ندارد. با این حال، چیزی که تاثیرگذارتر بوده این است که هنگام کار با صفحه باز شده هیچ چین و چروک قابل مشاهده ای دیده نمی شود. شما نیز نمی توانید آن را احساس کنید، مگر اینکه فشاری قوی تر از حد معمول اعمال کنید.

لبه های فلزی Find N از جنس آلومینیوم بوده وو همچنین از حالت فلکس پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید در حالت نیمه باز از آن استفاده کنید. روی فریم بالایی میکروفون دیگری برای ضبط صدای استریو در فیلم‌ها و حذف نویز در تماس‌ها وجود دارد. میکروفون اصلی به همراه پورت USB-C، سینی دو سیم کارت و دو بلندگو در پایین قرار دارد. موقعیت بلندگوها واقعاً ناخوشایند است. وقتی تا شوند، در کنار هم قرار می گیرند و جلوه صدای استریو به راحتی از بین می رود. وقتی باز می شود، صدا همچنان از یک جهت می آید، که بهترین راه برای لذت بردن از صدای استریو نیست.

کلید تنظیم صدا و کلید پاور/قفل در کنار هم در قاب گوشی قرار دارند. زمانی که می‌خواهید سنسور اثرانگشتی را که روی سطح کلیدهای پاور نصب شده است، لمس کنید، این می‌تواند کمی مشکل‌ساز باشد. اما گرفتن اسکرین شات با فشار دادن دو کلید به طور همزمان با یک انگشت بسیار آسان است. متاسفانه بخاطر طراحی بدون شکاف Find N، باز کردن این دستگاه، سخت تر از سایر تاشوهاست. یکی از راه‌های باز کردن Find N این است که آن را با دقت نگه دارید و سعی کنید آن را با نوک انگشتان (و/یا ناخن) باز کنید. راه دیگر استفاده از کلید ولوم و دکمه پاور به عنوان تکیه گاه انگشت شست است و این احتمالاً راه ساده تری است.

به طور خلاصه، Find N یک گوشی هوشمند تاشو به یاد ماندنی است، مخصوصاً برای اولین بار. این گوشی در اندازه ای جذاب و طراحی بدون شکاف و بدون چین و چروک در محل جمع شدن صفحه نمایش است و کار با آن بسیار زیبا و راحت است.

صفحه نمایش

بدیهی است که Find N دو نمایشگر دارد. صفحه نمایش کاور 5.49 اینچی AMOLED با سوراخ پانچ است، در حالی که صفحه داخلی از یک پنل LTPO AMOLED تاشو 7.1 اینچی حفره دار استفاده می کند. نمایشگر کاور با یک ورق گوریلا گلس ویکتوس محافظت می شود، در حالی که صفحه تاشو به یک شیشه بسیار نازک و یک لایه پلاستیکی نازک اضافی متکی است. هر دو پنل از HDR10+ پشتیبانی می کنند و حداکثر روشنایی 1000 نیت را ارائه می دهند.

اوپو همچنین پنل ها را برای سطح روشنایی 10240 در هنگام استفاده از روشنایی خودکار تبلیغ می کند و ما می توانیم تأیید کنیم که دو حسگر نور محیطی در Find N وجود دارد – یکی در زیر هر صفحه –  که به خوبی کار می کنند. صفحه نمایش کاور دارای یک نرخ تازه سازی ثابت 60 هرتز است، در حالیکه صفحه نمایش تاشو از نرخ نوسازی پویا 120 هرتز (بالا) پشتیبانی می کند و می تواند بسته به محتوا بین 1 هرتز و 120 هرتز در حال حرکت تغییر کند. اگر از طرفداران انیمیشن های روان تر نیستید، می توانید 60 هرتز (استاندارد) را انتخاب کنید.

حالت 120 هرتزی Find N امکان تا 120 فریم در ثانیه را در همه اپلیکیشن های سازگار به جز بازی ها فراهم می کند. مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های هوشمند BBK (وان پلاس، ریلمی)، Find N در زمان عرضه از بازی با نرخ تازه‌سازی بالا پشتیبانی نمی‌کند. ویدیو پلیرها و اپلیکیشن های استریمینگ ویدیو معمولاً با نرخ 60 هرتز کار می‌کنند، در حالی که پخش واقعی بسته به نرخ فریم آن می‌تواند حتی کمتر شود.

بنابراین، ما تست نمایشگر خود را در هر دو پنل کامل کردیم و اعداد عالی هستند. حداکثر روشنایی دستی صفحه نمایش کاور 505 نیت است، اما با شروع افزایش روشنایی خودکار، می تواند تا 785 نیت روشن شود. صفحه نمایش اصلی دارای حداکثر روشنایی دستی 490 نیت است، در حالی که افزایش خودکار آن می تواند روشنایی آن را تا 580 نیت افزایش دهد. هر دو صفحه نمایش می توانند به طور قابل توجهی کم نور باشند – آنها در نقطه سفید و حداقل سطح روشنایی کمتر از 3 نیت هستند.

تست صفحه 100 درصد روشنایی 
مشکی,cd/m2 سفیدی,cd/m2 نسبت کنتراست
اوپو فایند N 0 490
فایند N (خودکار حداکثر) 0 582
فایند N کاور 0 505
فایند N کاور (خودکار حداکثر) 0 785

اوپو قول دقت رنگ مطابق با هر دو صفحه را داده است و ما می توانیم این را تأیید کنیم. هر دوی آنها نمایش نسبتاً دقیقی از وسعت DCI-P3 را ارائه می دهند، به استثنای رنگ های سفید و خاکستری کمی مایل به آبی. حالت رنگ پیش فرض Vivid است که با فضای رنگی DCI-P3 مطابقت دارد. شما می توانید دمای رنگ را مطابق میل خود تنظیم کنید – به این ترتیب، حتی می توانید نمایش رنگ سفید دقیق تری داشته باشید. سپس حالت طبیعی وجود دارد که با فضای رنگی sRGB مطابقت دارد و دقت آن نیز بسیار خوب است.

هر دو نمایشگر از HDR10 و HDR10+ پشتیبانی می‌کنند و با ترکیب پشتیبانی Widevine L1 DRM، باید بتوانید از محتوای FHD HDR از همه سرویس‌های استریم موجود لذت ببرید. جابجایی بین دو صفحه بدون تاخیر انجام شده و محتوا از یک نمایشگر به طور خودکار به دیگری منتقل می شود و اندازه مناسب و با نسبت تصویر صحیح تغییر می کند. پنجره‌های اسپلیت‌اسکرین و شناور نیز بدون دردسر تعویض می‌شوند، و ما با مشکل بزرگی مواجه نشدیم.

تنها چیزی که ما در مورد آن هیجان‌زده نشدیم، تغییر نرخ تازه‌سازی هنگام جابجایی از صفحه نمایش تاشو به صفحه کاور است. فقدان صافی بلافاصله قابل توجه است و طعم تلخی به جا می گذارد. از جنبه مثبت، دقت رنگ در دو صفحه نمایش و روشنایی نیز ثابت است. تنظیم 200 نیت در هر یک از صفحه نمایش به معنای 200 نیت برای دیگری است. و البته، استفاده از صفحه نمایش تاشو کاملاً عالی است، به خصوص که هیچ چین و چروک قابل مشاهده یا قابل احساسی در وسط آن وجود ندارد. این چیزی است که سازندگان دیگر باید از آن برای گوشی های هوشمند تاشو بعدی خود یاد بگیرند.

عمر باتری

Find N یک باتری 4500 میلی آمپری دارد و برای این دستگاه کافی به نظر می رسد. این گوشی از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می کند و با چنین آداپتور برقی عرضه می شود. هدف اصلی Find N این است که در حالت بازشده برای مرور و پخش ویدیو استفاده شود، و به همین دلیل است که ما اولین دسته آزمایش باتری خود را در این حالت انجام دادیم.

در قسمت استفاده از نمایشگر خارجی دستگاه، Find N می تواند تا 16 ساعت بادوام در حالت ترکیبی که عالی است. همچنین در این بخش شاهد ضبط 24:4 ساعت در بخش گفتگو، مدت زمان 4:2 ساعت در بخش وبگردی و مدت زمان 4:41 ساعت در بخش پخش ویدیو هستیم. به علاوه در حالت تست عملکرد باتری در نمایشگر اصلی، به طور مشابه، Find N در ترکیب با نمایشگر بزرگتر، تا 2:00 ساعت روشن باقی می ماند. کارایی تماس های 3G یکسان باقی می ماند؛ از طرفی استقامت در تست وبگردی و پخش ویدیو به ترتیب به حدود 4 و 24 ساعت رسید.

Find N با یک آداپتور برق 33 واتی SuperVOOC و یک کابل USB-A-to-C با درجه 3A عرضه می شود. این گوشی همچنین از شارژ بی سیم سریع 15 واتی با شارژرهای سازگار Qi پشتیبانی می کند. و در نهایت، می‌تواند تا 10 وات شارژ بی‌سیم معکوس را در پشت خود ارائه دهد، در صورتی که نیاز به شارژ لوازم جانبی یا تلفن سازگار با Qi دارید.

در طول نیم ساعت اول، شارژر را به Find N وصل کنید، تقریباً 50 درصد با ظرفیت باتری شارژ می شود که رقم رضایت بخشی است. همچنین برای تکمیل فرآیند شارژ این گوشی منعطف باید این کار را انجام دهید 65 دقیقه صبر کنید، این هنوز یک عدد معقول است.

نرم افزار و رابط کاربری

اوپو Find N اولین گوشی هوشمندی است که ColorOS 12 را خارج از جعبه راه اندازی می کند. جالب اینجاست که به جای 12 بر اساس اندروید 11 است، اما حدس می زنیم که اوپو بعداً هسته را به روز خواهد کرد. واحد ما کل مجموعه گوگل را از قبل نصب کرده بود، اگرچه مطمئن نیستیم که اگر بخواهید مدل خرده فروشی چینی را خرید کنید، همان حالت باقی خواهد ماند یا خیر.

ColorOS 12 پیشرفت‌های زیادی را نسبت به نسخه 11 به ارمغان می‌آورد. برای شروع، رابط کاربری با ظاهری کاملاً جدید به روز شده است – آیکون های جدید، گزینه‌های رنگی جدید، انیمیشن‌ها و انتقال‌های بسیار روان‌تر، و طراحی‌های مجدد کوچک مختلف اینجا و آنجا وجود دارد. اگر بخواهیم آن را خلاصه کنیم، باید بگوییم که اوپو راه OneUI را رفته است.

ColorOS 12 اومجی را نیز به ارمغان می آورد – می توانید آواتار شخصی خود را ایجاد کنید و از آن در سراسر سیستم استفاده کنید. همچنین قابلیت اتصال PC جدید وجود دارد – می توانید گوشی خود را به رایانه مبتنی بر ویندوز خود منعکس کنید و فایل ها را به طور یکپارچه منتقل کنید. یکی دیگر از بخش های جدید این سیستم عامل Color 12 جدید، نوار کناری هوشمندتر و اعلان های ضد زنگ زدن (زمانی که به حفظ حریم خصوصی در عموم نیاز دارید) است.

اوپو Find N از نمایشگر همیشه روشن در هر دو صفحه پشتیبانی می کند. می‌توانید آن را زمان‌بندی کنید، آن را فقط برای چند ثانیه ظاهر کنید، یا همیشه آن را روشن/خاموش بگذارید. ColorOS 12 تعداد زیادی تم جدید AOD را به ارمغان می‌آورد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید و آن را مال خود کنید. قفل صفحه نمایش را از طریق سنسور اثر انگشت نصب شده در کنار آن باز می کنید. تنظیم خواننده آسان، فوق العاده سریع و با دقت فوق العاده است. می‌توانید بین خواندن اثر انگشت لمسی و فشاری یکی را انتخاب کنید.

لانچر ColorOS در واقع کاملاً تمیز و ساده برای استفاده است – برنامه‌ها و ویجت‌ها به صفحه اصلی شما می‌روند، یک صفحه سمت چپ با جستجوی یکپارچه در سراسر سیستم وجود دارد. ناحیه اعلان با کلیدهای قابل ارتقا حتی اگر کمی به روز شود آشنا است.

بازده و کارایی

اوپو Find N گوشی هوشمند دیگری است که با چیپست اسنپدراگون 888 کوالکام عرضه می شود. سیستم روی چیپ با استفاده از فرآیند ساخت 5 نانومتری تولید شده است. اسنپدراگون 888 یک پردازنده هشت هسته ای سه خوشه ای با Kryo 680 پرایم 2.84 گیگاهرتز بر اساس Cortex-X1 آرم ارائه می دهد. بعدی، سه Kryo 680 گلد 2.42 گیگاهرتز بر اساس Cortex-A78 معمولی است. در نهایت، ما چهار Kryo 680 سیلور 1.8 گیگاهرتزی مبتنی بر Cortex-A55 برای کارهای روزمره‌تر داریم و تعداد کل هسته‌ها را به هشت می‌رسانند.

اسنپدراگون 888 با پردازنده گرافیکی Adreno 660 عرضه می‌شود و از OpenGL ES 3.2، Vulcan 1.1 و فناوری سایه‌زنی با نرخ متغیر پشتیبانی می‌کند. اوپو Find N بسته به اینکه مدل‌های 256 یا 512 گیگابایتی را انتخاب کنید، 8 یا 12 گیگابایت رم LPDDR5 دارد که هر دو از فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 استفاده می‌کنند و غیرقابل ارتقا هستند. پردازنده اسنپدراگون 888 همچنان بالاترین جدول فعلی و در میان سریع‌ترین قطعات سخت‌افزار موجود در بازار است.

کیفیت دوربین

اوپو Find N یک دوربین سه گانه در پشت خود ارائه می دهد که به لطف صفحه نمایش کاور می توان از آن برای گرفتن سلفی نیز استفاده کرد. همچنین دو دوربین سلفی یکسان وجود دارد – هر دو در حفره های صفحه‌نمایش بیرونی و داخلی یافت می‌شوند.

دوربین اصلی از سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX766 استفاده می کند. این سنسور Quad-Bayer دارای اندازه 1/1.56 اینچ، پیکسل های 1.0 میکرومتر و دریچه دیافراگم f/1.6 است. دوربین اولتراواید نیز از سنسور 16 مگاپیکسلی سونی IMX481 می برد که اندازه 1/3.06 اینچ داشته و دارای دریچه دیافراگم f/2.2 می باشد. در نهایت دوربین تله فوتو شامل سنسور 13 مگاپیکسلی سامسونگ S5K3M5 با دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال 2 برابری است. دو دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز از سنسور 1/2.8 اینچی سونی IMX615 با فیلتر رنگ Quad-Bayer و دیافراگم f/2.4 استفاده می کند.

دوربین اصلی به‌طور پیش‌فرض عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی را ذخیره می‌کند و عکس‌هایی که در این روز سرد زمستانی گرفتیم، خوشایند هستند. آنها از نظر جزئیات غنی، شارپ هستند، اما (عمدتا) بیش از حد شارپ نیستند.محدوده دینامیکی نیز خوب است، اما نه شدید، و کنتراست به اندازه کافی بالاست. نویز نیز به خوبی مدیریت می شود و در بیشتر تصاویر وجود ندارد. به نظر می رسد که وایت بالانس همیشه در زمستان دقیق نیست، و برخی از عکس ها می توانند از گرما استفاده کنند، فقط کمی. اما به غیر از این، رنگ ها در اکثر صحنه ها به واقعیت وفادار می مانند.

روی منظره یاب یک کلید هوش مصنوعی وجود دارد – این یک حالت تشخیص صحنه هوشمند است که کنتراست و رنگ ها را بسته به صحنه مانند آسمان، شاخ و برگ، ساختمان ها، افراد و غیره افزایش می دهد. معمولاً رنگ های چشم نوازی ارائه می دهد و کنتراست را افزایش می دهد. حالت 50 مگاپیکسلی وجود دارد، اما متأسفانه، مانند سایر پرچمداران حالت هوش مصنوعی/هوشمند/رزولوشن بالا ندارد.

دوربین 16 مگاپیکسلی فوق عریض نیز عکس های دوست داشتنی می گیرد. تا آنجایی که این سنسورها می توانند جزئیات خوبی را ارائه دهند، ظاهری طبیعی دارند، و نویزها به خوبی مدیریت می شود. گوشه ها به طرز ماهرانه ای تقویت شده به نظر می رسند، و این تصاویر در واقع بسیار گسترده هستند.کنتراست کافی است، و همچنین محدوده دینامیکی – بیشتر از حد متوسط، اما نه بیش از حد است. دوربین تله فوتو زوم اپتیکال 2 برابری را روی دوربین اصلی ارائه می دهد و حتی اگر از سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده کند، با وضوح 12 مگاپیکسل عکس می گیرد. ما این مورد را در چند گوشی دیگر دیده‌ایم، می‌تواند دلایل مختلفی برای آن وجود داشته باشد، اما هیچ‌کدام از آن‌ها حیاتی نیستند، بنابراین به آن نمی‌پردازیم. عکس‌های زوم دوربین بسیار عالی هستند – جزئیات فوق‌العاده‌ای، با وضوح مناسب، کنتراست و با محدوده دینامیکی خوب دارند.

جمع بندی

اوپو فایند N نشان داد که می‌توان گوشی‌های تاشو کتابی را به شکل متفاوت‌تری نیز ارائه کرد. شما می‌توانید بدون اینکه یک گوشی غول‌پیکر در دست بگیرید، یک نمایشگر بزرگ در بخش داخلی و یک نمایشگر کاربری در بخش بیرونی داشته باشید. در واقع نمایشگر بیرونی این گوشی نسبت به نمایشگر باریک‌تر و کشیده‌تر گلکسی زد فولد‌ ۳ خیلی کاربردی‌تر و مفید‌تر است.

در همین نگاه اول نیز می‌توان گفت که این گوشی بدون ایراد نیست؛ اما اگر اوپو فایند N بخواهد به الگویی برای گوشی‌های هوشمند آینده اوپو، وان پلاس و ریلمی بدل شود، می‌توان گفت که آینده گوشی‌های منعطف روشن است.

مزایا

  • گوشی هوشمند جمع و جور تاشو، طراحی بدون شکاف، زیبا.
  • AMOLED عالی 7.1 اینچی 120 هرتزی تاشو.
  • تراشه فعلی اسنپدراگون 888 5G با حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی فراوان.
  • تجربه دوربین همه جانبه عالی، کیفیت عکس و فیلم عالی.
  • عملکرد خوب ColorOS 12
  • عمر باتری کافی، شارژ سریع.

معایب

  • در دسترس بودن محدود
  • لغزنده و باز شدن کمی سخت است.
  • هیچ رتبه رسمی IP وجود ندارد.
  • بلندگوها در موقعیت نامناسبی قرار گرفته اند و کیفیت بسیار بالایی دارند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا