شیائومی علاوه بر معرفی 12 و 12 پرو از نسخه ارزان تر این سری یعنی شیائومی 12X رونمایی کرد. صفحه نمایش عضو مقرون به صرفه پرچمداران شیائومی، کاملا مشابه با شیائومی 12 است. این نمایشگر اندازه ای ۶.۲۸ اینچی داشته و توانسته امتیاز A+ را از دیسپلی میت دریافت کند. صفحه نمایش 12X مانند دو برادر بزرگ‌تر خود از نوع AMOLED بوده و از نرخ رفرش 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

در حالی که نسخه‌های دیگر این سری به همراه تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی شده‌اند، چینی‌ها برای دستگاه مقرون به صرفه خود از تراشه اسنپدراگون 870 بهره برده‌اند که از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین پردازنده این گوشی با حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است.

طراحی 12X مانند برداران گران تر خود است و از سه دوربین در قاب پشتی بهره می‌برد. دوربین اصلی رزولوشنی 50 مگاپیکسلی داشته و مانند شیائومی 12 سنسور سونی IMX 766 بهره می‌برد. این سنسور اندازه ای ۱/۱.۵۶ اینچی داشته و کمی از سنسور IMX 707 به کار رفته در نسخه پرو پرچمدار شیائومی کوچک‌تر است. از دیگر مشخصات این سنسور می‌توان به پیکسل های بزرگ 2 میکرومتری آن اشاره کرد که انتظار می‌رود باعث بهبود جذب نور و عملکرد بهتر دوربین در شب شود. دو سنسور دیگر نیز شامل 13 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو می شود.

شیائومی 12X نیز به یک باتری 4500 میلی آمپری مجهز شده و از شارژ سریع ۶۷ وات نیز پشتیبانی می‌کند. متاسفانه شارژ سریع 120 واتی، تنها در نسخه پرو به کار گرفته شده است. با آنکه برادر کوچک‌تر این خانواده یعنی 12X از تراشه ضعیف تری برخوردار است اما شیائومی همان سیستم خنک کننده به کار رفته در شیائومی 12 را برای این گوشی نیز در نظر گرفته است. این خنک کننده بسیار بزرگ بوده و 2600 میلی متر مربع فضا را به خود اختصاص داده است.

از نظر قیمتی،  مدل 8/128 گیگابایتی آن 502 دلار قیمت دارد و برای خرید مدل 12/256 گیگابایتی باید مبلغ 596 دلار پرداخته شود. از دو روز دیگر پیش‌فروش این گوشی‌ آغاز شده و از ابتدای 2022 به دست کاربران می‌رسند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *