کنسول و بازی

الین ویر کانسپت Nyx مانند یک سرور Plex برای بازی های رایانه شما است

برای CES 2022، الین ویر کانسپت Nyx را به نمایش گذاشته و آینده‌ای را تصور می‌کند که بارگذاری و اجرای بازی‌ها بر روی صفحه‌های مختلف می‌تواند به همان سرعتی که پخش موسیقی و نمایش‌های تلویزیونی اتفاق بیفتد. این ایده در ظاهر ساده است (اگرچه بدون شک در پشت پرده پیچیده است): از طریق نرم‌افزار Nyx، همه بازی‌های رایانه شما برای استریم بی‌سیم روی صفحه‌های مختلف خانه، صرف نظر از جایی که آنها را تهیه کرده اید، در دسترس خواهند بود.

تصور کنید در حال بازی Cyberpunk 2077 بر روی صفحه نمایش رایانه خود هستید، اما می خواهید به کاناپه اتاق نشیمن بروید و روی یک تلویزیون بزرگ بازی کنید. ایده این است که می‌توانید روی دکمه‌ای در یک اپلیکیشن ضربه بزنید، و بازی به‌صورت بی‌سیم نمایشگرها را سوئیچ می‌کند و به شما امکان می‌دهد تلویزیون را تماماً به خودتان بچسبانید یا بازی‌تان را در حالت اسپلیت اسکرین کنار هم قرار دهید.

الین ویر در تلاش است تا امکان استریم چهار بازی را همزمان فراهم کند. در مرحله کانسپت، Nyx به دستگاهی نیاز دارد که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا بتواند چندین بازی را همزمان اجرا کند، و دارای برش های شبکه برای مدیریت پخش استریم های کم تاخیر باشد. مشخص نیست که آیا الین ویر قصد دارد سخت‌افزار خود را منتشر کند، چه زمانی ممکن است، هزینه آن چقدر باشد، و آیا آنچه Nyx قصد انجام آن را دارد یک سرویس پولی خواهد بود یا خیر. واضح است که سوالات زیادی وجود دارد که الین ویر باید برای آنها پاسخ دهد.

اما در مقایسه با شرکت‌هایی مانند گوگل استادیا و آمازون Luna، به نظر می‌رسد که Concept Nyx برای آسان‌تر کردن دسترسی و اجرای بازی‌های رایانه شخصی شما، با سطح مشابهی از سازگاری با دستگاه و، شاید، از نظر کیفیت بصری، کمتر ساخته شده است. به نوعی، به طرز قابل توجهی شبیه به کاری است که ولو در حال حاضر با ویژگی Remote Play Anywhere خود انجام می دهد. با این حال، جایی که Nyx قصد دارد خود را متمایز کند، مدیریت استریم های بیشتر به طور همزمان و کشیدن بازی ها از چندین پلتفرم است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا