سامسونگ امروز اگزینوس 2200 را معرفی کرد – جدیدترین چیپست پرچمدار خود که قدرت گوشی های هوشمند گلکسی S22 را در مناطق خاصی تامین می کند. پلتفرم جدید بر اساس فناوری فرآیند 4 نانومتری EUV ساخته شده و دارای یک گرافیک سفارشی به نام Xclipse است.

این پردازنده مبتنی بر معماری AMD RDNA2 است و به این ترتیب، یک «پردازنده گرافیکی هیبریدی بی‌نظیر» است که ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند رهگیری پرتو و سایه‌زنی با نرخ متغیر را در گوشی به ارمغان می‌آورد – اولین تراشه گوشی هوشمند که این کار را انجام می‌دهد. رهگیری پرتو یک فناوری است که رفتار نور را در زندگی واقعی شبیه‌سازی می‌کند و حرکت و رنگ اجسام را به عنوان پرتوهای نور از سطوح محاسبه می‌کند. ویژگی شتاب‌دهنده سخت‌افزاری جلوه‌های واقعی و گرافیکی همه‌جانبه را ارائه می‌کند، و بازی‌هایی را که از این ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کنند، به همان اندازه شگفت‌انگیز می‌سازد.

سایه‌زنی با نرخ متغیر یکی دیگر از فناوری‌های پیاده‌سازی شده در بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی است. این به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که سایه های کمتری را در مناطقی که کیفیت تحت تأثیر قرار نمی گیرد اعمال کنند، بنابراین نرخ فریم و روان بودن گیم پلی را بهبود می بخشد. اگزینوس 2200 همچنین یکی از اولین تراشه هایی است که هسته های CPU Armv9 را ادغام می کند. این پردازنده هشت هسته ای دارای یک هسته قدرتمند Cortex-X2، سه هسته Cortex-A710 متعادل کننده عملکرد و کارایی و چهار هسته کوچک Cortex-A510 برای بهره وری انرژی است. سامسونگ به طور قدیم فرکانس تراشه هایش را فاش نکرده است.

GPU کاملاً جدید و CPU بهبودیافته همچنین دارای NPU قدرتمندتری هستند تا با آنها همراهی کنند. در مقایسه با Exynos 2100، عملکرد دو برابر شده و امکان محاسبات بیشتری را به صورت موازی فراهم می کند و عملکرد کلی هوش مصنوعی را بهبود می بخشد. در سایر مشخصات، اگزینوس 2200 از دوربین تک تا 200 مگاپیکسلی، فیلمبرداری 8K، نمایشگرهای 4K تا 120 هرتز یا QHD+ با فرکانس 144 هرتز پشتیبانی می کند.

این چیپست با آخرین رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 کار می کند. مودم 5G هم روی فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز و هم فرکانس‌های میلی‌متری موج کار می‌کند، در حالی که سیستم ناوبری جهانی از تمام استانداردها و ماهواره‌های اصلی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ گفت که اگزینوس 2200 “در حال حاضر در حال تولید انبوه است”. هیچ تاریخ رسمی برای دیدن سری گلکسی اس 22 با این تراشه وجود ندارد، اما شایعات به 8 فوریه به عنوان تاریخ عرضه بالقوه اشاره می کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *