این روزها همه‌جا صحبت از تکنولوژی است. همه ما دوست داریم تا از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کنیم. این تکنولوژی‌ها هستند که به زندگی ما معنا می‌دهند. موبایل و تلویزیون جزو مهم‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا هستند که تقریباً هرروز با آن‌ها سروکار داریم. به همین خاطر مهندسان روش‌های متعددی برای اتصال این دو تکنولوژی به هم ابداع کردند. اگر نحوه اتصال گوشی به تلویزیون را بدانید، به‌راحتی می‌توانید از تصاویر و فیلم‌های گوشی را روی صفحه بزرگ تلویزیون به نمایش دربیاورید. از طرفی گوشی‌های شیائومی و مخصوصاً گوشی پوکو f3 طرفداران بسیاری در بازار ایران دارند. پس در این مقاله قصد داریم تا درباره نحوه اتصال گوشی پوکو f3 به تلویزیون صحبت کنیم. اگر گوشی پوکو f3 دارید، این مقاله را حتماً تا انتها با ما همراه باشید!

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون از طریق کابل

شاید برایتان عجیب باشد که چطور می‌توان با کمک کابل، گوشی را به تلویزیون متصل کرد؟ خب گوشی پوکو f3 از درگاه USB Type-C و تلویزیون از درگاه HDMI پشتیبانی می‌کند. اگر در بازار کمی جستجو کنید، با انواع مختلف کابل USB Type – C – HDMI  مواجه خواهید شد. این کابل‌ها قیمت چندانی ندارند. انواع مختلف برندهای تولیدکننده لوازم جانبی گوشی، این کابل‌ها را با طول‌ها و کیفیت‌ها مختلف به بازار عرضه می‌کنند. با کمک این کابل می‌توانید تصویر را از گوشی به هر دستگاهی که از درگاه HDMI پشتیبانی می‌کند انتقال دهید. پس می‌توانید گوشی را به‌این‌ترتیب به تلویزیون، به مانیتور یا حتی لپ‌تاپ متصل کنید.

وقتی‌که گوشی هوشمند خود را از طریق کابل به تلویزیون متصل کنید، روی صفحه گوشی یک پیغام مشاهده می‌کنید. این پیغام از شما سؤال می‌کند که آیا اجازه می‌دهید تا محتوای گوشی شما روی یک وسیله دیگر به نمایش دربیاید یا نه؟ شما وقتی‌که با این درخواست موافقت کنید، صدا و تصویر گوشی موبایل شما روی صفحه نمایشگر به تصویر درمی‌آید. به‌این‌ترتیب می‌توانید گوشی را دستتان بگیرید و انواع فایل‌های مالتی‌مدیا را روی تلویزیون اجرا کنید. جالب اینجاست که هیچ محدودیتی در نمایش تصاویر و محتوا وجود ندارد. در اصل شما می‌توانید انواع محتوای ویدئویی، تصویری و حتی صوتی را به‌این‌ترتیب با گوشی از طریق تلویزیون پخش‌کنید. افت کیفیت نیز در این حالت به حداقل مقدار خود می‌رسد.

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون به‌صورت بیسیم

خب کابل کمی دست‌وپا گیر است. از طرفی در هر موقعیتی ممکن است کابل همراهتان نباشد. مثلاً موقعیتی را تصور کنید که به مهمانی رفته‌اید و اعضای خانواده از شما می‌خواهند تا تصاویر یادگاری یک مراسم قدیمی را نشان آن‌ها دهید. به‌این‌ترتیب می‌توانید با کمک اتصال بدون سیم، گوشی را به تلویزیون متصل کنید تا همه اعضای خانواده بتوانند از دیدن تصاویر و فیلم‌های یادگاری لذت ببرند و لازم نیست گوشی شما دست‌به‌دست بین اعضای خانواده بگردد.

برند شیائومی روش‌های مختلفی برای این کار دارد. در گوشی پوکو f3 برای این کار باید به بخش تنظیمات و Wireless displayبروید. وقتی روی این گزینه بزنید، تمامی تلویزیون‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند روی صفحه نمایشگر نشان داده می‌شوند. به‌این‌ترتیب می‌توانید روی نام صفحه تلویزیون بزنید. البته توجه داشته باشید که تلویزیون روشن باشد. بعد از کلیک روی نام تلویزیون، روی صفحه نمایشگر تلویزیون یک پیغام ظاهر می‌شود و از شما اجازه می‌گیرد که تصاویر یک وسیله دیگر که موبایل باشد را روی صفحه نمایشگر تلویزیون به نمایش دربیاورد. توجه داشته باشید که برای فعال کردن این قابلیت، باید ابتدا به بخش Network  بروید و Wireless Displayرا فعال نمایید. درنهایت هر زمان که بخواهید، می‌توانید پنل نوتیفیکیشن را پایین بیاورید و روی Disconect بزنید تا ارتباط قطع شود. این قابلیت در رابط‌های کاربری MIuI10و 11 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

استفاده از برنامه‌های شخص ثالث

به‌غیراز این رابط‌های کاربری، می‌توانید از برنامه‌های مختلفی که در این زمینه تخصص دارند استفاده کنید. فقط کافی است تا سری به گوگل پلی بزنید و از اپلیکیشن مخصوص همان تلویزیون کمک بگیرید. توجه داشته باشید که در این حالت، تلویزیون و گوشی موبایل شما هر دو باید به یک اکسس پوینت که می‌تواند یک مودم وایرلس باشد، متصل شوند. در غیر این صورت نرم‌افزارهای شخص ثالث قادر به ارسال تصویر روی صفحه تلویزیون نیستند.

سخن پایانی

به‌صورت کلی می‌توان گفت که روش وایرلس کمی لگ دارد و ممکن است کیفیت تصویر را تا حدی کاهش دهد. همچنین هر تلویزیونی از این سیستم پشتیبانی نمی‌کند؛ اما درصورتی‌که از کابل استفاده کنید، کیفیت به‌مراتب افزایش پیدا می‌کند و نیازی نیست که نگران لگ باشید. درعین‌حال دسترسی به کابل در هر مکان مقدور نیست؛ اما با کمک گوشی پوکو f3 و سیستم Wirless display می‌توانید در هرکجا از این سیستم استفاده کنید.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *