اگر از دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی یا خبرنامه خاصی در حساب جیمیل خود خسته شده‌اید، از گزینه «Unsubscribe» جیمیل برای انصراف از همه آن ایمیل‌ها استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام این کار روی دسکتاپ و تلفن همراه آورده شده است.

توجه داشته باشید که به محض لغو اشتراک از یک ایمیل، چند روزی می‌گذرد تا دیگر ایمیل‌های جدید دریافت نکنید. اگر از رایانه ویندوز، مک، لینوکس یا کروم بوک استفاده می‌کنید، از نسخه وب جیمیل برای لغو اشتراک ایمیل‌های خود استفاده کنید.

برای انجام این کار، ابتدا مرورگر وب خود را باز کرده و به جیمیل دسترسی پیدا کنید. اگر قبلاً وارد حساب کاربری خود نشده اید وارد شوید. هنگامی که ایمیل های خود را در جیمیل مشاهده کردید، روی ایمیل تبلیغاتی یا خبرنامه ای که می خواهید از آن انصراف دهید کلیک کنید. وقتی ایمیل شما باز شد، در کنار آدرس ایمیل فرستنده در بالا، روی گزینه “Unsubscribe” کلیک کنید. اگر به جای آن «Change Preferences» را مشاهده کردید، روی آن کلیک کنید.

اعلان «Unsubscribe» را خواهید دید. برای ادامه روی دکمه «Unsubscribe» کلیک کنید.

کار تمام است! جیمیل اکنون مطمئن می شود که دیگر ایمیل هایی را که به تازگی اشتراکشان را لغو کرده اید دریافت نمی کنید. برای انصراف از ایمیل‌های تبلیغاتی یا خبرنامه با استفاده از آیفون، آیپد یا تلفن اندروید خود، از اپلیکیشن رسمی جیمیل استفاده کنید.

با راه اندازی اپلیکیشن جیمیل در گوشی خود شروع کنید. در اپلیکیشن، روی ایمیلی که می‌خواهید از آن لغو اشتراک کنید ضربه بزنید. وقتی ایمیل باز شد، در گوشه سمت راست بالا، روی سه نقطه عمودی ضربه بزنید. مطمئن شوید که روی سه نقطه که در گوشه سمت راست بالای گوشی شما هستند و نه در گوشه سمت راست بالای ایمیل انتخاب شده ضربه بزنید.

در منوی باز شده، روی «Unsubscribe» ضربه بزنید. و سپس دوباره روی «Unsubscribe» در اعلان ضربه بزنید.

برای برخی از ایمیل‌ها، Gmail ممکن است گزینه «لغو اشتراک» را نمایش ندهد. در این موارد، لینک لغو اشتراک را در آن ایمیل ها به صورت دستی جستجو کنید. اگر از رایانه استفاده می کنید، می توانید Ctrl+F را فشار داده و «Unsubscribe» یا «Preferences» را تایپ کنید. معمولاً اکثر ایمیل‌های تبلیغاتی و خبرنامه پیوند لغو اشتراک را در پایین ایمیل دارند. بنابراین، یکی از آن ایمیل‌ها را باز کنید، به پایین بروید و روی گزینه «Unsubscribe» کلیک یا ضربه بزنید تا از آن ایمیل‌ها انصراف دهید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *