آموزش

چگونه یک NFT بسازیم؟

در حال حاضر نمی‌توانید از شوق NFT فرار کنید؛ همه در مورد این دارایی‌های دیجیتال صحبت می‌کنند، یا حتی تا آنجا پیش می‌روند که دارایی‌های خود را عرضه می‌کنند. در نتیجه، ممکن است در مورد اینکه چگونه وارد عمل شوید کنجکاو شوید. در ادامه با نحوه ساختن آن آشنا خواهید شد.

NFT چیست؟ NFT توکن‌های غیرقابل‌معاوضه هستند که به‌عنوان یک گواهی مالکیت دیجیتالی غیرتکراری برای هر نوع دارایی دیجیتالی صادر می‌شوند. درواقع، NFT یک قرارداد هوشمند است که با استفاده از پلتفرم‌های اپن سورس (که هرکسی می‌تواند از سایت‌هایی مثل گیت‌هاب دانلود کند) تنظیم و برای ایمن‌سازی آن به‌صورت دیجیتالی استفاده می‌شود. پس از نوشتن، می‌توان آن را ذخیره یا به‌طور دائمی در قالب یک رمز (معمولاً به نام توکن ERC 721) در یک شبکه بلاک‌چین مثل اتریوم منتشر کرد.

برخی از اشکال محبوب NFTها شامل gif ،Jpegs و فیلم و همین‌طور تویئت‌ها هستند. اما درواقع هر دارایی دیجیتالی با توجه به خواست سازنده و طراح آن امکان تبدیل‌شدن به NFT را دارد. این در صورتی است که سازنده‌ی آن بخواهد یک دارایی منحصربه‌فرد داشته باشد. مثل مقالات ISI یا بلیت‌های کنسرت‌ها که متعلق به یک نفر و منحصربه‌فرد هستند.

ما این راهنمای کوتاه را در مورد نحوه ساخت NFT تنها در چند مرحله گردآوری کرده ایم. با این حال، از آنجایی که نسبتاً مختصر است، فرض می‌کنیم که شما برخی از اصول اولیه را می‌دانید، مانند NFTها و ارتباط آنها با ارزهای دیجیتال. همچنین فرض می کنیم که شما از مشکلات مربوط به NFT ها آگاه هستید. به عنوان مثال، به عنوان یک سرمایه گذاری، آنها فوق العاده بی ثبات هستند. برخی از مردم با ارزهای دیجیتال درآمد میلیونی دارند، اما بسیاری از افراد دیگر شاهد کاهش ارزش پرتفوی خود بوده اند. خود هنر روی بلاک چین ذخیره نمی شود.

توجه داشته باشید که در این مقاله به شما توصیه نمی‌کنیم NFT بسازید یا بخرید. اگر با NFTها درگیر می شوید، بدانید که در هنگام معامله با هر چیز رمزنگاری چیزی به نام مطمئن بودن، وجود ندارد.

مرحله 1: یک قطعه هنری بسازید

با وجود سلب مسئولیت‌ها، بیایید نگاهی به نحوه ایجاد NFT و ارائه آن به بازار بیندازیم. اولین قدم این است که چیزی داشته باشید یا چیزی بسازید که بتوان آن را به یک توکن غیر قابل تعویض تبدیل کرد. در اینجا گزینه‌های زیادی وجود دارد، از آیتم‌های بازی ویدیویی گرفته تا میم‌ها، اما برای هدف این راهنما، فرض می‌کنیم که با هنر دیجیتال کار می‌کنیم.

در این مورد، اولین قدم ایجاد یکی است. ما هنرمند نیستیم: این قسمت به عهده شماست؛ با این حال، در پایان، واقعاً مهم نیست که چه چیزی را می‌خواهید به دارایی تبدیل کنید، تا زمانی که بتوان آن را در نوعی قالب دیجیتالی قرار داد – به نظر می رسد PNG محبوب ترین برای هنرهای بصری باشد – الان آماده هستید برای گام بعدی آموزش؛

مرحله 2: یک کیف پول کریپتو دریافت کنید و مقداری کریپتو اضافه کنید

مرحله بعدی نیز کاملاً مختصر است: باید مطمئن شوید که یک کیف پول رمزنگاری (کریپتو) دارید و آن را با ارزی که بلاک چین پلتفرم شما استفاده می‌کند بارگیری کنید – بعداً در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد. تنها راه بازی در دنیای کریپتو داشتن یک کیف پول و داشتن چند دلار در آن است، بنابراین نمی توانید از این مرحله اجتناب کنید.

دلیل اینکه شما باید کیف پول داشته باشید این است که بتوانید وجوه دریافت کنید، در حالی که باید مقداری ارز دیجیتال از خودتان بخرید تا بتوانید هزینه های مربوط به قرار دادن NFT را برای فروش بپردازید. توجه داشته باشید که نمی‌توانید فقط از هیچ کیف پولی استفاده کنید، زیرا همه کیف‌پول‌ها با همه پلتفرم‌ها خوب بازی نمی‌کنند، بنابراین قبل از انجام هر گونه تعهدی به مرحله بعدی نگاه کنید.

مرحله 3: یک پلتفرم برای فروش انتخاب کنید

این مهم ترین مرحله خواهد بود: شما باید محل فروش NFT خود را انتخاب کنید. این می تواند یک انتخاب دشوار باشد، زیرا پلتفرم های مختلف هزینه های متفاوتی دریافت می کنند، به شما اجازه می دهند شرایط متفاوتی را تعیین کنید، و حتی ممکن است در انواع مختلف NFT ها تخصص داشته باشید. مهمتر از همه، آنها همچنین می توانند بلاک چین های مختلفی را برای قرار دادن NFT شما ارائه دهند، که می تواند بر امنیت و قابلیت استفاده برای افراد مختلف تأثیر بگذارد.

مرور همه این تفاوت ها در یک مقاله به سادگی غیرممکن است. در عوض، ما به دو پلتفرم بزرگ، OpenSea و Rarible و نحوه مدیریت فروش آن‌ها خواهیم پرداخت. هر دوی اینها گزینه های محبوبی برای انتخاب هستند. اگر هیچ یک از این گزینه ها را دوست ندارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. در آغاز سال 2022، تقریباً هر روز موارد جدید ظاهر می شوند.

از جمله مواردی که هنگام انتخاب یک پلتفرم باید در نظر داشته باشید جنبه قانونی آن است: برخی از پلتفرم‌ها قراردادی را به شما ارائه می‌کنند که در آن شما حق چاپ را همراه با NFT به دست می‌آورید و برخی دیگر با سازنده اصلی باقی می‌ماند. مسئله دیگر این است که می خواهید NFT شما روی کدام بلاک چین باشد.

مرحله 3A: یک بلاک چین را انتخاب کنید

علاوه بر اندازه آنها، دلیل دیگری که ما از این دو پلتفرم به عنوان نمونه استفاده می کنیم این است که آنها از بیش از یک نوع بلاک چین پشتیبانی می کنند. عملاً همه بازارها قبل از هر چیز اتریوم را ارائه می دهند – اگرچه باید مراقب باشید که اتریوم بلاک چین را با ارز رمزنگاری مرتبط آن اتر که به طرز گیج کننده ای توسط برخی اتریوم نیز نامگذاری شده، اشتباه نگیرید.

با این حال، به هر دلیلی، ممکن است بخواهید به یک بلاک چین دیگر قدم بگذارید، در این صورت OpenSea و Rarible ممکن است گزینه‌های خوبی باشند. OpenSea به شما امکان می دهد از اتریوم، Polygon و Klaytn استفاده کنید، در حالی که Rarible دارای اتریوم و فلو است. هر کدام از این بلاک چین های دیگر مزایا و معایب خاص خود را نسبت به اتریوم دارند. معمولاً – نه همیشه – مزیت اصلی آنها این است که ورود به آن ها ارزان تر از رقیب اصلی خود است.

این به این دلیل است که اتریوم از شما می خواهد در هر تراکنش چیزی به نام «gas» بخرید. برای اهداف عملی، بهتر است آن را به عنوان کارمزد تراکنش در نظر بگیرید، اگرچه کمی پیچیده‌تر است.

مرحله 4: مینت کردن NFT

با فرض اینکه پلتفرم و بلاک چین را انتخاب کرده اید که فکر می کنید برای NFT شما بهترین است، زمان آن رسیده که NFT خود را در کیف پول آپلود کنید و آن را برای فروش آماده کنید – باز هم، ممکن است کیف پولی که استفاده می کنید بسته به پلتفرمی که انتخاب می کنید، تغییر کند. آپلود یک NFT در بلاک چین به عنوان “minting” (ضرب کردن) شناخته می شود و در کل یک مرحله بسیار ساده است. Rarible و OpenSea هر دو تقریباً در اینجا روند مشابهی دارند. با پیروی از دستورالعمل‌های وب‌سایت بازار NFT خود، NFT خود را در کیف پول خود آپلود می‌کنید، جزئیاتی مانند توضیحات و تعدادی دیگر را اضافه می‌کنید – و پس از آن تقریباً تمام می‌شود.

همانطور که خواهید دید، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید به NFT خود اضافه کنید تا آن را جذاب تر کنید، مانند اضافه کردن سطوح یا قفل نگه داشتن قسمت هایی از آن تا زمانی که خریداری شود. این یک راه جالب برای جذب خریداران کنجکاو است.

مرحله 5: فروش NFT

با تمام این کارها، زمان آن فرا رسیده است که NFT خود را در آنجا قرار دهید و امیدواریم مقداری درآمد داشته باشید. در اکثر پلتفرم‌ها، انجام این کار به سادگی فشار دادن دکمه‌ای است که می‌گوید «فروش» در هر NFTی که در کیف خود دارید. اسکرین شات زیر نحوه عملکرد آن بر روی Rarible با استفاده از کیف پول MetaMask را نشان می دهد. به هزینه های گس اتریوم توجه کنید.

در عمل در همه موارد، شما چند گزینه در مورد نحوه فروش NFT خود دارید. اینها معمولاً در یکی از سه دسته قرار می‌گیرند: قیمت ثابت، حراج زمان‌دار، یا حراج نامحدود – که راریبل آن را «باز برای پیشنهادها» می‌نامد. توضیح یک قیمت ثابت ساده ترین است: شما NFT خود را در یک قیمت مشخص قرار می دهید و منتظر می مانید تا کسی آن مبلغ را بپردازد. OpenSea به شما امکان می دهد در صورت تمایل برای این قیمت محدودیت زمانی تعیین کنید، اما به غیر از آن، یکسان است.

حراج زمان‌بندی‌شده نیز نسبتاً رایج است: در یک بازه زمانی مشخص، که می‌توانید تصمیم بگیرید، خریداران بالقوه برای NFT شما پیشنهاد می‌دهند. هنگامی که محدودیت زمانی منقضی می شود، بالاترین قیمت پیشنهادی NFT را دریافت می کند. حراج نامحدود یک حراج بدون محدودیت زمانی است، فروشنده به سادگی تصمیم می گیرد که چه زمانی بهترین پیشنهاد را دریافت کرده و حراج را پایان می دهد.

از اینجا، فرآیند تقریباً به‌طور خودکار اجرا می‌شود: خریدار آنچه را که باید برای NFT به اضافه مقداری کارمزد می‌پردازد، سازنده پول خود را منهای مقداری کارمزد دریافت می‌کند، و NFT دست به دست می‌شود.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا