مایکروسافت این هفته نرم افزار جدید Microsoft Defender Preview را برای دستگاه های اندروید و ویندوز منتشر کرده است. در حال حاضر، این نرم افزار فقط در آمریکا در دسترس است، اما احتمال می رود با انجام آزمایشات بیشتر در مناطق دیگر گسترش یابد.

مایکروسافت دیفندر ابزار ضد بدافزار این شرکت بوده و مدتی است که در ویندوز در دسترس می باشد و همچنین در اندروید با Microsoft Defender ATP که فقط برای کاربران تجاری در نظر گرفته شده بود، راه اندازی شد. نسخه پیش‌نمایش جدید مایکروسافت دیفندر به شما امکان می‌دهد امنیت را نه تنها برای دستگاه فعلی‌تان، بلکه برای همه دستگاه‌های متصل به یک حساب مایکروسافت مدیریت کنید. همانطور که در زیر مشاهده می کنید، در صفحه اصلی، می توانید خلاصه ای از وضعیت محافظت خود را در همه دستگاه های خود مشاهده کنید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت هر دستگاه می توانید روی آن پنل کلیک یا ضربه بزنید. در اینجا می‌توانید تعداد برنامه‌ها و لینک‌ها (در اندروید) یا فایل‌ها (در ویندوز) را که در 24 ساعت گذشته اسکن شده‌اند، ببینید. در ویندوز، همچنین می‌توانید تنظیمات فعلی خود را برای مواردی مانند محافظت از ویروس و تهدید، محافظت از باج‌افزار و موارد دیگر مشاهده کنید. اگر می‌خواهید تهدیدات گذشته را بررسی کنید، می‌توانید سابقه امنیتی خود را نیز مشاهده کنید.

برای کاربران ویندوز، به نظر نمی‌رسد که این دقیقاً جایگزینی برای امنیت ویندوز باشد، بلکه مکمل آن یا برداشت جدیدی از رابط کاربری است که در نهایت ممکن است جایگزین برنامه داخلی شود. در اندروید، مفید بودن یک برنامه آنتی ویروس مشکوک است، اما می تواند به شما بگوید که آیا یک برنامه بالقوه مخرب را نصب کرده اید یا خیر.

مفیدترین ویژگی که ممکن است از این به دست آورید، واقعاً توانایی وضعیت امنیتی همه دستگاه های شما در یک مکان است. اگر رایانه خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید بسیار مفید است، بنابراین می توانید در گوشی خود مشاهده کنید که آیا کاربر دیگری ممکن است بدافزار را نصب یا دانلود کرده باشد. اگر علاقه مند هستید و در آمریکا زندگی می کنید، می توانید Microsoft Defender Preview را برای ویندوز در مایکروسافت استور و برای اندروید در گوگل پلی استور دانلود کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *