نرم افزار و اینترنت

انتشار نسخه 110 مایکروسافت اج با VPN داخلی

مایکروسافت حدود یک سال است که نسخه ای از Edge خود را با سرویس VPN داخلی آزمایش می کند. اکنون، این شرکت این ویژگی را در آخرین نسخه پایدار برای برخی از کاربران عرضه کرده است. این ویژگی جدید که شبکه امن نام دارد، با مشارکت کلودفلر پیاده سازی شده و به عنوان بخشی از طرح رایگان، 1 گیگابایت ترافیک VPN امن را در اختیار کاربران قرار می دهد. این واقعیت که این ویژگی به مراحل نهایی پیاده‌سازی رسیده، نشان می‌دهد که مایکروسافت احتمالاً قیمت و عرضه کامل Edge Secure Network را بزودی اعلام خواهد کرد.

ویژگی Secure Network VPN بر مزایای حفظ حریم خصوصی استفاده از VPN به جای دور زدن محدودیت های منطقه ای با تغییر آدرس IP کاربر تأکید دارد. این سرویس به طور خودکار سرورهای منطقه کاربر را برای عملکرد ایمن در شبکه های عمومی انتخاب می کند. به عبارت دیگر، کاربران تنها می توانند از شبکه امن برای محافظت از حریم خصوصی خود استفاده کنند.

با توجه به اسکرین شات های اج 110 که به صورت آنلاین ظاهر شده، سرویس VPN از سه حالت عملکرد پشتیبانی می کند: Secure Network، Optimized و All Sites. این نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند انتخاب کنند که کدام سایت‌ها را می‌خواهند با VPN محافظت کنند یا آن را برای همه سایت‌ها روشن کنند. شایان ذکر است که گوگل در اواخر سال گذشته یک VPN رایگان به گوشی های هوشمند سری پیکسل 7 خود اضافه کرد. با این حال، تصمیم مایکروسافت برای ادغام VPN به طور مستقیم در مرورگر وب خود یک گام مهم است که می تواند منجر به افزایش استفاده از VPN در بین کاربرانش شود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا