دوربین های دیجیتال

دوربین پرچمدار جدید OM System OM-1 معرفی شد

OM Digital Solutions، شرکتی که پس از واگذاری کسب و کار دوربین المپیوس به یک صندوق سرمایه گذاری ژاپنی شکل گرفت، اولین دوربین پرچمدار خود را معرفی کرد. OM System OM-1 یک دوربین بدون آینه پرچمدار Micro Four Thirds است که به عنوان جانشین مدل های پیشرفته قبلی المپیوس مانند O-MD E-M1 Mark III عمل می کند.

نام OM-1 برای عکاسان المپیوس نامی آشنا خواهد بود – یک دوربین 35 میلی متری SLR با همین نام خط OM را در سال 1972 راه اندازی کرد. OM System جدید OM-1 هنوز هم نام المپیوس را روی بدنه دارد؛ البته احتمالاً این آخرین مدلی است که در این مورد وجود دارد.

OM-1 دارای یک سنسور CMOS انباشته 20 مگاپیکسلی جدید و یک پردازنده ارتقا یافته است که به آن امکان می دهد عکس هایی با سرعت 50 فریم در ثانیه با فوکوس خودکار و نوردهی خودکار یا حداکثر 120 فریم در ثانیه با فوکوس و نوردهی در فریم اول عکاسی کند – حداقل هنگام استفاده از شاتر الکترونیکی با لنزهای سری Pro خاص. OM-1 همچنین می‌تواند ویدیوی 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را تا 90 دقیقه با باتری یا دو ساعت با برق خارجی ضبط کند.

بدنه بازطراحی شده، اما همچنان تا حد زیادی مطابق با دوربین های قبلی المپیوس به نظر می رسد. آب بندی آب و هوای آن دارای رتبه IP53 است. منظره یاب به یک پنل 5.76 میلیون نقطه OLED ارتقا یافته و یک صفحه نمایش لمسی 3 اینچی با 1.62 میلیون نقطه وجود دارد که سیستم منوی بازسازی شده را نمایش می دهد. OM-1 جدید با قیمت 2199 دلار برای بدنه و 2799 دلار در کیت با لنز 12-40 میلی‌متری f/2.8 تازه‌سازی شده، احتمالاً برای عکاسانی که قبلاً روی دوربین‌های المپیوس سرمایه‌گذاری نکرده‌اند، فروش سختی خواهد داشت.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا