دوربین های دیجیتال

هاسلبلد از دوربین مدیوم‌فرمت X1D II 50C رونمایی کرد

شرکت هاسلبلاد از نسل جدید دوربین بدون آینه X1D تحت عنوان X1D II 50C رونمایی کرد. مهندسان هسلبلاد با دریافت بازخورد‌های کاربران، نسل جدید X1D را به نمایشگر بزرگ‌تر و منظره‌یاب با رزولوشن بیشتر و عملکرد سریع‌تر دوربین با تأخیر ورودی اندک را درکنار منویی با رابط کاربری بهینه مجهز کرده‌اند تا X1D II 50C اکنون در تمامی جوانب از نسل پیشین خود بهتر باشد.

دوربین مدیوم‌فرمت X1D II 50C از بدنه‌‌ای با ابعاد و حسگر ۵۰ مگاپیکسلی CMOS مشابه با X1D 50C بهره می‌برد. به گفته هاسلبلد، در مدل جدید، مدت زمان شروع به کار دوربین حدود 46 درصد کاهش و سرعت عکسبرداری متوالی نیز تا 35 درصد افزایش یافته است. همچنین، سرعت لایوفریم این دوربین نیز با افزایشی 62 درصدی همراه شده است.

کاربران با X1D II 50C قادر به عکاسی پیاپی با نرخ حداکثر ۲.۷ فریم‌بر‌ثانیه خواهند بود. همچنین به‌گفته‌ مدیران هسلبلاد، عملکرد و سرعت سیستم فوکوس تشخیص کنتراست دوربین نیز درکنار سرعت عکاسی بهبود یافته است. در این مدل شاهد بکارگیری نمایشگر 3.6 اینچی لمسی هستیم که اندازه آن در مقایسه با مدل سال 2016، شش دهم اینج بزرگ‌تر شده است. این نمایشگر از رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل بهره می‌برد که درمجموع برابر با ۲.۴۶ میلیون نقطه می‌شود؛ جایی‌که X1D 50C به نمایشگری با ۹۲۰ هزار نقطه مجهز بود.

منظره‌یاب الکترونیکی این دوربین همچنان پنل OLED است و قادر است تا 55 درصد پیکسل بیشتر و بزرگنمایی بهتری را در مقایسه با دوربین X1D انجام دهد. هاسلبلد برای اولین بار، این دوربین را به قابلیت اتصال به تبلت های آیپد اپل از طریق کابل USB-C مجهز کرده است. با این ویژگی، دارندگان تبلت های نسل دوم و سوم آیپد پرو می توانند تصاویر را در سریع‌ترین زمان و با اطمینان‌خاطر به دستگاه های خود منتقل کنند. البته با استفاده از اپلیکیشن هاسلبلد نیز می توان به صورت وایرلس عکس ها را منتقل کرد و یا از راه دور کنترل دوربین را دردست گرفت.

هسلبلاد اولین‌بار امکان ثبت تصاویر JPEG با ابعاد اصلی حسگر را به‌تنهایی (بدون نیاز به ثبت تصاویر RAW درکنار آن) فراهم کرده‌ که برای برخی عکاسان بسیار خوشایند خواهد بود. همچنین، کیفیت تصاویر JPEG نیز به‌لطف پردازش بهتر و دقیق‌تر X1D II 50C بهبود یافته است. دیگر بخش های دوربین جدید و قدیمی و جدید یکسان هستند و خریداران  نباید در این زمینه ها انتظار تغییر داشته باشند. Hasselblad به همراه این دوربین از یک لنز زوم 75-35 میلی متری با دیافراگم متغیر f3.5-4.5 برای سیستم های XCD نیز رونمایی کرده که مرداد ماه با قیمت 5175 دلار در دسترس خواهد بود. دوربین هسلبلاد X1D II 50C از ماه آینده میلادی و با قیمت ۵,۷۵۰ دلار فروخته خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا