آموزش

چگونه حساب تیک تاک خود را حذف کنیم

اگر به هر دلیلی تصمیم گرفته‌اید حساب تیک تاک خود را حذف کنید، یک خبر خوب وجود دارد – انجام این کار نسبتاً آسان است و فقط چند دقیقه طول می‌کشد (البته به شرطی که قبلاً وارد سیستم شده باشید یا رمز عبور خود را به خاطر بسپارید). این فرآیند را می توان در اپلیکیشن یا در وب انجام داد.

تیک تاک خود را از طریق اپلیکیشن حذف کنید

تیک تاک حذف حساب خود را از طریق برنامه iOS یا اندروید نسبتاً آسان می کند. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پروفایل خود بروید، سپس روی سه خط در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید، که باید صفحه “Settings and privacy” را باز کنید.
  • در این بخش، به Manage account > Delete account بروید.
  • از شما می‌پرسد که چرا تیک تاک را ترک می‌کنید، و می‌توانید با استفاده از دکمه در گوشه بالا سمت راست، گزینه‌ای را انتخاب کنید یا از سؤال رد شوید.
  • پس از آن، از شما می پرسد که آیا می خواهید داده های خود را قبل از حذف حساب خود دانلود کنید یا خیر، و باید روی تأییدیه در پایین ضربه بزنید که می خواهید به حذف حساب خود ادامه دهید.
  • صفحه‌ای به شما نشان داده می‌شود که می‌گوید اگر نظر خود را تغییر دهید 30 روز فرصت دارید تا حساب خود را مجدداً فعال کنید و همه مواردی را که پس از حذف حساب خود دسترسی به آنها را از دست می‌دهید شرح می‌دهد. (که شامل دسترسی به ویدیوهایی است که پست کرده اید).
  • با ضربه زدن روی “Continue” به صفحه تأیید حساب هدایت می شوید. تیک تاک کدی را برای شما ارسال می کند که در صورت داشتن یک حساب استاندارد باید آن را وارد کنید یا از شما می خواهد که با سرویسی که برای ایجاد حساب خود استفاده کرده اید وارد شوید. (مانند اپل، گوگل و غیره).
  • پس از تأیید، روی دکمه “Delete account” ضربه بزنید و تصمیم خود را برای آخرین بار تأیید کنید تا حساب خود را برای حذف علامت گذاری کنید. اپلیکیشن بازخوانی می شود و شما به صفحه ورود به سیستم بازگردانده می شوید.

تیک تاک خود را از طریق نسخه تحت وب حذف کنید

همچنین می توانید حساب تیک تاک خود را از طریق وب سایت TikTok.com حذف کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پس از ورود به سیستم، نشانگر را روی تصویر پروفایل خود در گوشه سمت راست بالا نگه دارید، سپس بر روی Settings کلیک کنید.
  • اگر قبلاً در صفحه Manage account نیستید، آن را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید.
  • سپس می‌توانید روی دکمه Delete در زیر کنترل حساب کلیک کنید و روند را دنبال کنید.

پشتیبان گیری از داده های تیک تاک

برای درخواست پشتیبان گیری از داده های خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن تیک تاک را باز کرده و در پروفایل خود به بخش  Settings and privacy > Privacy > Download your data بروید.
  • اگر “TXT” را به عنوان یک گزینه انتخاب کنید، در نهایت با یک فایل متنی قابل خواندن توسط انسان مواجه خواهید شد. اگر «JSON» را انتخاب کنید، یک فایل متنی با فرمت مانند جاوا اسکریپت دریافت خواهید کرد که به شما کمک می‌کند تا آن را به اپلیکیشن های کامپیوتری وارد کنید.
  • هنگامی که فایل شما ایجاد شد، در صفحه Download your data در تب Download data قرار می‌گیرد. تیک تاک هشدار داده که ممکن است چند روز طول بکشد تا داده های شما دانلود شوند، بنابراین به شما توصیه می شود قبل از حذف حساب خود کمی صبر کنید.

فایلی که دریافت می‌کنید می‌تواند شامل داده‌هایی مانند اطلاعات پروفایل، سابقه ویدیو و نظرات، و اطلاعات تنظیمات باشد – اما شامل ویدیوهای شما نمی‌شود. اگر می‌خواهید آن‌ها را نگه دارید، باید آنها را به صورت دستی دانلود کنید. برای دانلود یکی از تیک تاک خود در گوشی مراحل زیر را طی کنید:

  • به پروفایل خود بروید و ویدیوی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • روی دکمه «…» ضربه بزنید و Save video را انتخاب کنید.

بازیابی یک حساب حذف شده

همانطور که TikTok اشاره می کند وقتی حساب خود را حذف می کنید، می توانید با ورود مجدد در ظرف 30 روز این روند را متوقف کنید. اگر این کار را انجام دهید، پیامی دریافت خواهید کرد که می گوید حساب شما در حال غیرفعال کردن است. با ضربه زدن روی دکمه “Reactivate” به شما امکان می دهد دوباره وارد شوید و روند حذف را لغو کنید، در حالی که ضربه زدن روی دکمه “Log out” اجازه می دهد تا روند حذف ادامه یابد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا