کنسول و بازی

ویندوز 11 اینسایدر بهبودهایی برای بازی قدیمی اجرا شده در حالت پنجره ای دارد

اگر بازی‌های قدیمی را روی دستگاه ویندوز خود بازی می‌کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید مایکروسافت بهینه‌سازی‌های خاصی را برای آنها در نظر گرفته است، به خصوص اگر آنها را در حالت پنجره‌ای اجرا می‌کنید. این شرکت اعلام کرده که اینسایدرها در بیلدهای اخیر Dev Channel اکنون می توانند از این ویژگی ها استفاده کنند.

اساساً، بسیاری از بازی‌های قدیمی از مدل ارائه «legacy-blt» برای رندر کردن فریم‌ها در صفحه نمایش شما استفاده می‌کنند. اگرچه دایرکت ایکس 12 (DX12) در حال حاضر از یک حالت ارائه جدید به نام “flip-model” بهره می برد، مایکروسافت اکنون این پیشرفت را برای بازی های DX10 و DX11 نیز عرضه می کند. این انتقال تاخیر را بهبود می بخشد و همچنین راه را برای پیشرفت های بیشتر مانند HDR خودکار و نرخ رفرش متغیر (VRR) باز می کند.

این تغییر اساساً روی بازی‌های قدیمی DX10 و DX11 که در حالت Windowed و Borderless-Windowed اجرا می‌شوند، تأثیر می‌گذارد. بازی های مدرن با استفاده از DX12 در حال حاضر از این سود می برند. با این حال، مایکروسافت هشدار داده است که:

وقتی بازی شما طوری پیکربندی شده که از v-sync استفاده نکند، این می تواند منجر به آماده شدن یک فریم جدید قبل از نمایش فریم قبلی شود. در نرخ فریم بالا، این ممکن است منجر به پارگی صفحه هنگام روشن شدن این ویژگی شود. برای جلوگیری از این مشکل در بازی خود، می توانید مطمئن شوید که نرخ فریم بازی را طوری پیکربندی کنید که با نرخ تازه سازی نمایشگر نمایشگر شما مطابقت داشته باشد. گزینه دیگر این است که v-sync را در بازی خود روشن کنید، که اغلب در تنظیمات بازی یافت می شود. اگر هیچ یک از این گزینه ها برای تجربه بازی شما کار نمی کند، می توانید از این ویژگی انصراف دهید. راه دیگر برای رفع پارگی استفاده از مانیتور VRR است که می تواند از تاخیر کمتر استفاده کند. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که در صورت تجاوز از نرخ تازه سازی مانیتور، پاره شدن همچنان امکان پذیر است.

مایکروسافت می‌گوید که این قابلیت در بیلد 22545 کانال Dev ویندوز 11 یا جدیدتر موجود است، به این معنی که کاربران در بیلد 22557 که دیروز منتشر شد، می‌توانند از آن استفاده کنند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا