بررسیموبایل و تبلت

بررسی سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا

سامسونگ پرچمدار 2022 خود را با نام گلکسی اس 22 اولترا روانه بازار کرد. گلکسی اس 22 اولترا، ترکیبی از بهترین های گلکسی اس اولترا و نوت اولترا بوده تا تقربیا همه جنبه های مختلف برای کاربران حرفه ای در نظر داشته باشد. گلکسی اس 22 اولترا علاوه بر مشخصات برتر و نرم‌افزار پر از ویژگی‌های با پشتیبانی گسترده، دارای قلم S Pen و ابزارهای بهره‌وری بی‌نظیر است.

سامسونگ با ادغام این دو خط، محصولات رده بالای خود را یکپارچه کرده و محبوب ترین ویژگی ها را در مجموعه خود گرد هم آورده است. این بدان معنا نیست که هیچ چیز جدیدی در مورد S22 اولترا وجود ندارد – سامسونگ امسال نیز ویژگی های دوربین، صفحه نمایش و نرم افزار به روز شده ای را ارائه کرد. اما برای کسانی که صرفاً به دنبال یک پرچمدار جدید گلکسی S هستند، قلم S Pen به تنهایی برای ارتقا کافی نخواهد بود. با این حال، خوشبختانه سامسونگ وعده بهبود نمایشگر و دوربین را می دهد که ممکن است S22 اولترا را حتی بهتر از مدل قبلی خود کند. پس ادامه با نقد و بررسی این پرچمدار جدید سامسونگ همراه ما باشید.

مشخصات سخت افزاری گلکسی اس 22 اولترا

  • صفحه نمایش: 6.8 اینچ منحنی AMOELD، رزولوشن 3088 در 1440 پیکسل، نرخ تازه سازی 120 هرتز، نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز در حالت Game Mode
  • بدنه: 163.3 در 77.9 در 8.9 میلیمتر؛ 229 گرم
  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1/اگزینوس 2200
  • حافظه رم/داخلی: 8 یا 12 گیگابایت رم، 128/512 گیگابایت یا 1 ترابایت
  • سیستم عامل: اندروید 12، رابط کاربری One UI 4.1
  • دوربین پشتی: 108 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولتراواید، 10 مگاپیکسلی تله اول، 10 مگاپیکسلی تله دوم
  • دوربین جلویی: 40 مگاپیکسل f/2.2
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 45 وات، شارژ معکوس و شارژ بیسیم 15 وات
  • سایر قابلیت ها: سنسور اثر انگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)، NFC، وای فای 6E، بلوتوث 5.2، ضد آب IP68

طراحی و کیفیت ساخت

تفاوت بین گلکسی اس 22 اولترا و مدل سال گذشته از طراحی آنها شروع می شود. اس 22 اولترا تقریباً یک کلون نوت 20 اولترا است که باعث می شود آن را از حالت گردتر S21 اولترا خارج کند. با همان شکل مستطیلی، لبه‌های منحنی و روکش فلزی مات برس‌شده، این دو گوشی تقریباً یکسان به نظر می‌رسند. اسلات S Pen حتی در همان مکان در سمت چپ لبه پایینی قرار دارد.

اگر ابعاد دقیق آن را به شما نمی دادیم، احتمالاً حتی نمی توانستید بگویید که S22 اولترا کمی عریض‌تر، کوتاه‌تر و ضخیم‌تر از نوت است. ممکن است متوجه شوید که S22 اولترا حدود 21 گرم (یا 0.74 اونس) سنگین‌تر است. وزن این گوشی از پیکسل 6 پرو نیز بیشتر است، اگرچه آیفون 13 پرو مکس همچنان 240 گرم وزن دارد. پرچمدار ممتاز گوگل، جدای از طراحی رنگارنگ دو رنگ و نوار دوربین آن، ما را به یاد نوت 20 اولترا می اندازد. دوربین های S22 اولترا به جای یک ماژول مستطیل شکل در گوشه سمت چپ بالای مجموعه حسگرها، به خوبی در دو ستون در پشت قرار گرفته اند که هیچ مرزی در آن وجود ندارد.

به نظر می رسد که این ظاهر ساده و کم درهم‌تر نسبت به نسخه های قبلی نظیر نوت 20 و اس 21 اولترا بهتر باشد. بدنه این گوشی از جنس آرمور آلومینیومی تقویت شده به همراه پوشش گوریلا گلس ویکتوس پلاس ساخته شده که آن را در برابر ضربه و سقوط بهتر از همیشه مقاوم تر می کند. گلکسی اس 22 اولترا در چهار رنگ عرضه می شود؛ رنگ های سیاه و سفید گزینه های رایجی هستند و رنگ سبز و شرابی واقعاً برای ما طنین‌انداز یا برجسته نیستند، اگرچه ممکن است احساس متفاوتی داشته باشید.

گلکسی اس 22 اولترا دارای استاندارد IP68 است که به آن اجازه می دهد تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری زیر آب بنشیند. این باید آن را از اکثر پاشش های تصادفی یا حمام نجات دهد. من آن را با نگه داشتن آن در زیر آب تست کردم و گوشی هنوز هم عالی کار می کند. تعامل با گوشی از طریق کنترل های مختلف آن برای هر کسی که قبلاً از تلفن سامسونگ استفاده کرده، به طور طبیعی انجام می شود. دکمه پاور درست بالای مرکز در لبه سمت راست قرار دارد. دکمه کمی کوچک است، اما عملکرد عالی را ارائه می دهد. کلید ولوم صدا در بالای دکمه پاور قرار دارد و همچنین بازخورد تقریباً عالی را ارائه می دهد. سامسونگ سینی سیم کارت را از بالای نوت 20 اولترا به لبه پایینی گلکسی اس 22 اولترا منتقل کرد، اگرچه برخلاف نوت، از کارت حافظه پشتیبانی نمی کند. باید اشاره کنم که سامسونگ یک سوراخ میکروفون را دقیقاً در کنار سوراخ سیم کارت قرار داده است.

این طراحی به طور جدی ضعیف است. بیشتر مراقب باشید که از ابزار سیم کارت خود در محل درست استفاده کنید، مبادا خطر آسیب رساندن به یکی از میکروفون ها را تهدید کنید. درگاه USB-C، جلوپنجره بلندگو و درگاه S Pen نشان دهنده محل قرارگیری آنها در لبه پایینی مشابه نوت 20 اولترا است.

صفحه نمایش و صدا

همانطور که معمولا در مورد دستگاه های سامسونگ اتفاق می افتد، این است صفحه نمایش اس 22 اولترا عالی می باشد؛ پنل 6.8 اینچی Super AMOLED آن رنگارنگ، روشن و به راحتی در زیر نور خورشید، به لطف اوج روشنایی آن 1750 نیت، قابل خواندن است. مانند پرچمداران قبلی گلکسی، اس 22 اولترا نیز با نرخ تازه سازی 120 هرتز به روز می شود و تجربه اسکرول نرمی را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین دارای رزولوشن بالای 3088 در 1440 پیکسل می باشد.

برای اطمینان از اینکه کاربران می‌توانند بدون توجه به شرایط نوری گوشی‌هایشان را ببینند، سامسونگ امسال چیزی را معرفی کرد که «Vision Booster» نامیده است. هدف از این ویژگی زمانی است که تشخیص دهد شما در زیر نور مستقیم خورشید یا در محیط‌های بسیار کم نور هستید، فعال می‌شود و نه تنها روشنایی صفحه نمایش، بلکه رنگ و کنتراست آن را نیز تنظیم می‌کند. برای اینکه کار کند، باید روشنایی تطبیقی را روشن کنید.

سامسونگ می‌گوید این افکت در نور خورشید بیشتر قابل‌توجه است، اما ما هنوز تفاوت قابل‌توجهی را مشاهده نکردیم چراکه هنگام راه رفتن در روز روشن، خورشید روی صفحه نمایش S22 اولترا می‌تابید. شاید این چیزی است که در آن افکت آنقدر ظریف است که به سختی می توان متوجه آن شد، اما هرگز در خواندن چیزها در اس 22 اولترا بدون توجه به نور اطراف مشکلی وجود نداشت.

مانند بسیاری از پرچمداران، اس 22 اولترا دارای صدای استریو است که از ترکیب گوشی و بلندگوی رو به پایین در لبه پایینی تشکیل شده است. آنها با اکثر اسپیکرهای دیگر گوشی های در این رنج قیمت برابری می کنند، اما علیرغم اینکه سامسونگ از پشتیبانی از Dolby Atmos پشتیبانی می کند، چیزی شگفت انگیزی وجود نداشت. صدا در حین بازی، پخش موسیقی و تماشای فیلم می‌تواند با حداقل اعوجاج به صدای بلند و قابل قبولی برسد. با این حال، تعادل صدا به شدت به سمت میان رده و رده بالا متمایل شد و تن های پایین تر را به طور قابل توجهی در میکس غایب کرد. بلندگوها می توانند یک اتاق خانه را با صدای زیادی پر کنند که حداقل به نظر تمیز می رسد. افرادی که در مورد کیفیت صدا دقت بیشتری دارند، مطمئناً از هدفون یا یک بلندگوی اختصاصی برای گوش دادن جدی خوشحال خواهند شد.

آخرین مورد، سنسور اثر انگشت است؛ سنسور اولتراسونیک زیر صفحه نمایش گلکسی اس 22 اولترا فقط کمی در بالای صفحه نمایش قرار دارد و هدف نسبتاً کوچکی برای ضربه زدن با انگشت شست است. با این حال، یکی از سریع‌ترین و دقیق‌ترین مواردی است که تا به حال استفاده کرده‌ایم.

نرم افزار و عملکرد قلم S Pen

سامسونگ زمانی که سری گلکسی اس 22 را معرفی کرد، بمبی را روی گوگل انداخت. این شرکت به طور عمومی متعهد به ارائه چهار سال به روز رسانی سیستم عامل اندروید و پنج سال به روز رسانی امنیتی برای گلکسی اس 22 اولترا، نزدیکان مستقیم آن و برخی از گوشی های نسل قبلی گلکسی است. این بهتر از تعهد گوگل به خط پیکسل است که سه سال برای ارتقای سیستم عامل و چهار سال برای به‌روزرسانی‌های امنیتی است.

گلکسی اس 22 اولترا رابط کاربری One UI 4.1 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 12 را اجرا می کند. این به روزترین نسخه اندروید و One UI در زمان نگارش این مقاله است و اس 22 اولترا را در جایگاه بسیار خوبی قرار می دهد. به لطف همکاری با گوگل، سری اس 22 نسخه سفارشی برنامه تماس ویدیویی Duo را دریافت می کند که به طور انحصاری ویژگی های جدید اشتراک گذاری صفحه و قاب بندی خودکار را فعال می کند.

این گوشی هوشمند با اپلیکیشن های سامسونگ و همچنین مایکروسافت به دلیل توافق طولانی مدت بین این دو شرکت عرضه می شود. برخی از این اپلیکیشن ها را می توان حذف کرد و برخی را آنها امکان حذف ندارد. علاوه بر این، تعداد زیادی از آیتم‌های منو و زیرمنوهایی که می‌توانید از آن‌ها عبور کنید، زمانی که نوبت به تغییر دادن گوشی و ساخت آن می‌رسد، می‌تواند کمی سخت باشد.

سامسونگ همچنین ویژگی «Collaboration View» را ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد از گوشی اس 22 خود به عنوان صفحه نمایش دوم برای تب اس 8 استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر Samsung Notes را در تبلت باز کنید و روی نماد گوشی در سمت راست بالا کلیک کنید (پس از اینکه هر دو دستگاه به یک WiFi متصل شدند)، می توانید از اس 22 خود به عنوان یک منوی ثانویه یا پنل کنترل برای گزینه های قلم مو استفاده کنید.

همانند پرچمداران قدیمی سامسونگ، می توانید به سرعت محتوا را با سایر دستگاه های گلکسی مجاور به اشتراک بگذارید و از Link To Windows برای اتصال به لپ تاپ خود استفاده کنید. One UI 4.0 همچنین پالت های رنگی و تم های جدیدی را ارائه می دهد که در کل سیستم نفوذ می کند، a la Material You در اندروید 12، که به شما امکان می دهد هر زمان که حوصله کردید، رابط کاربری خود را تازه کنید.

هر چیزی که واقعاً تجربه نرم افزاری گلکسی اس 22 اولترا را از اس 22، اس 22 پلاس و دستگاه های رقیب مانند پیکسل و آیفون متمایز می کند، مربوط به S Pen است. تفاوت اصلی بین S Pens در اس 22 اولترا و نوت 20 اولترا تاخیر بهبود یافته 2.8 میلی ثانیه در سال جاری (از 9 میلی ثانیه) است. این بدان معناست که شما نسخه کمی بهتر از یک تجربه نگارشی واکنش‌گرا را به همراه نرم‌افزار تشخیص دست‌خط هوشمند سامسونگ در برنامه Notes خود دریافت خواهید کرد.

اگر از صفحه‌کلید سامسونگ به‌جای جابجایی به Gboard استفاده می‌کنید، می‌توانید از قلم S Pen برای کشیدن متن در قسمت‌های جستجو و کادرهای URL در سراسر سیستم استفاده کنید. سامسونگ همچنین لیستی از عملکردهای پیشنهادی را هنگام بیرون آوردن S Pen از شکاف خود ارائه می دهد، بنابراین می توانید به سرعت کارهایی مانند ایجاد یادداشت یا انتخاب بخشی از صفحه نمایش خود را برای گرفتن اسکرین شات و فوراً روی آن انجام دهید.

قلم سامسونگ برای کسانی که به دنبال خلق آثار هنری هستند و می‌خواهند کمی صاف بکشند، مناسب است. اما S Pen به عنوان مدادی برای یادداشت کردن سریع فهرست، یا امضای اسناد در حال پرواز یا به عنوان مکان نما برای صفحه بزرگ، بیش از اندازه کافی است. در واقع، در عملکردهای رایج تر مانند ایفای نقش به عنوان یک کنترل از راه دور برای دوربین یا پخش موسیقی، کاملاً عالی است.

بازده و کارایی

سری اس 22 جزو اولین پرچمدارانی هستند که از پردازنده های جدید کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می کنند و به طور کلی عملکرد سریع مورد انتظار را از پردازنده های پریمیوم دریافت خواهید کرد. این تراشه جایگزین اسنپدراگون 888 در خط تولید کوالکام می شود که به طور گسترده در بسیاری از گوشی های پرچمدار 2021 استفاده می شد.

با این حال، اسنپدراگون 8 نسل 1 تنها برای گلکسی اس 22 اولترا در مناطق خاصی از جمله آمریکای شمالی، در دسترس خواهد بود. به عنوان مثال، بازارهای اروپایی نسخه ای از اس 22 اولترا را با پردازنده اگزینوس 2200 سامسونگ دریافت خواهند کرد. S22 اولترا شما با هر پردازنده ای عرضه می شود، 8 یا 12 گیگابایت رم و بین 128 تا 1 ترابایت حافظه داخلی خواهد داشت.

قبل از اینکه به سراغ پردازنده برویم، مهم است که توجه داشته باشیم که سامسونگ در بخش حافظه کمی ارزان شده است. هر دو گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی اس 21 اولترا دارای رم پایه 12 گیگابایتی بودند. با اس 22 اولترا، ارزان‌ترین مدل اکنون فقط 8 گیگابایت رم دارد. طبق آزمایش ما، 8 گیگابایت رم همچنان یک تجربه چندوظیفه ای قوی و محافظت مناسب در آینده را ارائه می دهد، اما 12 گیگابایت نقطه شیرین فعلی برای پرچمداران برتر اندرویدی است. برای هزینه ای که می پردازید، سامسونگ باید رم پایه را برای گلکسی اس 22 اولترا روی 12 گیگابایت نگه می داشت.

به طور مشابه، اس 22 اولترا حافظه قابل ارتقا نوت 20 اولترا را از دست می دهد، که باعث می شود فضای ذخیره سازی پایه 128 گیگابایتی در سال 2022 برای کاربران قدرتمند کمی احساس شود. جهش از مدل 8/128 گیگابایتی به مدل 12/256 گیگابایتی، 100 دلار هزینه دارد و مدل دوم همانی است که ما آزمایش کردیم (با اسنپدراگون 8 نسل 1). با توجه به اینکه کمترین پیشنهاد گلکسی اس 22 اولترا در حال حاضر 100 دلار بیشتر از آیفون 13 پرو مکس 128 گیگابایتی است، ما دوست داشتیم نسخه 12/256 گیگابایتی را به عنوان گلکسی اس 22 اولترا برای متعادل کردن دلتای قیمت ببینیم.

حال ادامه باید دید که عملکرد 8 نسل 1 در گلکسی اس 22 اولترا چگونه است؟ از نظر عملکرد روزمره، کاملاً عالی بود. تجربه روزانه استفاده از اس 22 اولترا برای طیف گسترده ای از وظایف معمولی گوشی هوشمند، بی عیب و نقص نبود. پردازنده کارهای ساده ای مانند اسکن ایمیل و مرور وب را انجام می داد. استریم ویدیوهای یوتیوب یا فیلم های نتفلیکس مشکلی نداشت، و همچنین انجام چند کار با دو اپلیکیشن همزمان روی صفحه نمایش باز نمی شد. دانلود، نصب و اجرای بازی های چند گیگابایتی مانند Asphalt 9 بسیار راحت بود. گیم‌پلی فوق‌العاده بود، به‌ویژه زمانی که چند لحظه خود را در سامسونگ گیم لانچر تنظیم می‌کنید تا اعلان‌های غیر اولویت‌دار را مسدود کنید.

بنچمارک ها کمی داستان متفاوتی داشتند. ما طیف معمولی برنامه های محک زدن را اجرا کردیم و به نتایج عجیبی رسیدیم. اسنپدراگون 8 نسل 1 و گلکسی اس 22 اولترا نسبت به گلکسی اس 21 اولترا با پردازنده اسنپدراگون 888 پیشرفت جزئی را در آزمایشات CPU نشان دادند، در حالی که اغلب با نتایج CPU ارائه شده توسط اگزینوس 2100 اس 21 اولترا در سال گذشته برابری می کردند یا حتی پایین تر بودند. اس 22 اولترا همچنین از نظر عملکرد CPU نسبت به سری آیفون 13 اپل با چیپست A15 Bionic بسیار عقب ماند. با این حال، 8 نسل1 دستاوردهای جدی در تست‌های متمرکز بر پردازنده گرافیکی نشان داد، اما در جایی که به راحتی اس 21 اولترا را از آن خود کرد. اگر یک گوشی وجود داشته باشد که اس 22 اولترا کاملاً در پنچمارک ها شکست خورده، این پیکسل 6 پرو مجهز به تنسور گوگل است.

البته، بنچمارک‌ها تنها نشان‌دهنده عملکرد دنیای واقعی هستند و بر اساس آزمایش‌های ما، حتی پرمصرف‌ترین کاربران نیز از نسخه 8 نسل 1 راضی خواهند بود. علاوه بر این، گیمرهای افراطی که به دنبال افزایش عملکرد عالی هستند ممکن است متوجه شوند که اس 22 اولترا نشان دهنده بهبود گرافیک مورد نیاز آنها است.

عمر باتری و عملکرد شارژ سریع

باتری های با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت تقریباً برای گوشی های پرچمدار با این قیمت معمول هستند. گلکسی اس 22 اولترا نسبت به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی نوت 20 اولترا بهبود یافته است، هرچند که برابر با 5000 میلی آمپر ساعت گلکسی اس 21 اولترا است. عوامل زیادی در تعیین عمر باتری نقش دارند، از جمله روشنایی صفحه نمایش، وضوح و نرخ تازه سازی، خروجی CPU/GPU، وظایف پس زمینه و غیره

گلکسی اس 22 اولترا با رزولوشن FHD+ و نرخ تازه سازی تطبیقی 120 هرتز و با کنترل سرعت پردازنده به جای «بالا» یا «حداکثر» روی «بهینه» تنظیم شده عرضه می‌شود، بنابراین ما آن را اینگونه آزمایش کردیم. تنظیم هر یک از این موارد می تواند عمر باتری را بر این اساس افزایش یا کاهش دهد.

با تنظیمات پیش فرض، اس 22 اولترا یک روز کامل را به راحتی پشت سر گذاشت و مقداری فضای خالی داشت. به طور معمول، تلفن بسته به نحوه استفاده در طول روز، روز را با 25 تا 35 درصد باقی مانده در مخزن بسته می‌کرد. روزهایی که واقعاً آن را به سختی کار می کردیم ، باتری به مرز 20 درصد نزدیک‌تر بود. این شامل حدود 6.5 ساعت زمان روشن شدن صفحه نمایش بود. در حالی که این موضوع برای یک گوشی پرچمدار اندرویدی مورد توجه است، اما به خوبی از دستاوردهایی که توسط اپل و به ویژه رقیب این گوشی، آیفون 13 پرو مکس، دیده ایم، عقب مانده است.

این گوشی با حداکثر سرعت 45 وات با شارژر سیمی با مشخصات USB Power Delivery PPS شارژ می شود، اگرچه شارژری در جعبه وجود ندارد. ما گوشی را با شارژرهای 30 وات و 45 وات آزمایش کردیم. با شارژر 30 واتی، معمولاً حدود 100 دقیقه طول می‌کشد تا گوشی از 20 درصد شارژ شود. این قطعاً به دور از عالی است. با استفاده از یک شارژر 45 واتی، زمان شارژ بسیار سریع تری مشاهده شد. شارژر سریعتر شارژ کامل را از 25 درصد در کمتر از 50 دقیقه به دست آورد. واضح است که گزینه 45 وات راهی برای رفتن است زیرا به هر حال باید آن را بخرید.

در بخش شارژ بی سیم، هر سه گوشی گلکسی اس 22 به سرعت 15 وات محدود می شوند. ما S22 اولترا را روی یک پد بی‌سیم Qi که 18 وات خروجی دارد آزمایش کردیم. نتایج ما با توجه به حجم باتری، شارژ نسبتاً آهسته را نشان داد. اغلب اوقات فقط کمتر از دو ساعت طول می کشید تا شارژر بی سیم به شارژ کامل برسد. همچنین از شارژ بی سیم معکوس با تنها 4.5 وات پشتیبانی می کند.

کیفیت دوربین

گلکسی اس 22 اولترا همان تنظیمات دوربین اس 21 اولترا را با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک جفت لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی دارد. آنچه امسال جدید است، ویژگی‌هایی مانند قاب‌بندی خودکار و بهبود لرزشگیر ویدیو در ویدیوها، نقشه‌برداری عمق استریو بهتر برای تاری پرتره دقیق‌تر و چیزی است که سامسونگ آن را Adaptive Pixel می‌نامد.

در حالت عکس، دوربین عملکرد خوبی دارد، به خصوص برای رنگ و نوردهی. تصاویر رنگ های زیبا و دامنه دینامیکی گسترده را نشان می دهند. با این حال، مقداری نویز درخشندگی معمولاً قابل توجه است و سطح جزئیات با بهترین ها مطابقت ندارد. همچنین آثار زنگ‌دار قوی را در همه شرایط مشاهده کردند، و اغلب هنگام ثبت صحنه‌های با کنتراست بالا، می‌توان جلوه‌های شبح را مشاهده کرد.

دوربین فوق عریض از برخی جهات نتایج مشابهی با اس 21 اولترا ایجاد می کند اما در نور کم به لطف کاهش نویز موثرتر بهبود یافته است. هنگام استفاده از زوم تله، نوردهی هدف دقیق است و تعادل رنگ سفید در نور روشن و در محیط داخلی در تمام تنظیمات تله خنثی است. در فاصله نزدیک، سطح جزئیات ثبت شده در مقایسه با رقبایی مانند هواوی P50 پرو یا شیائومی می 11 اولترا کمی پایین‌تر است، اما در فاصله متوسط و بلند، S22 اولترا علیرغم برخی مصنوعات در یک سطح است. در تنظیمات تله بسیار طولانی، S22 اولترا به لطف دوربین اختصاصی تله 10 برابری خود، عملکرد خوبی دارد.

در حالت فیلمبرداری، اس 22 اولترا در نور شدید و در شرایط معمولی داخلی به خوبی عمل می کند. دوربین عموماً به خوبی نوردهی می‌کند و محدوده دینامیکی، به ویژه در نقاط برجسته، چشمگیر است. رنگ پوست، رنگ به طور کلی و تعادل رنگ سفید خوب هستند، اما نگاشت تن می تواند به اشباع بیش از حد قوی در برخی از صحنه های HDR منجر شود. فوکوس خودکار سریع و روان کار می کند و دقیقاً سوژه ها را در یک صحنه ویدیویی ردیابی می کند.

لرزشگیر ویدیو عموماً هنگام راه رفتن در حین ضبط مؤثر است، اما جلوه ژله‌ای می‌تواند هنگام حرکت سریع قابل توجه باشد. کلیپ‌های ویدیویی با نور کم فضای کمی برای پیشرفت باقی می‌گذارند. آزمایش‌کنندگان دگزومارک مقداری بریدگی سایه و تطبیق تعادل سفیدی غیربهینه را مشاهده کردند. همچنین در هنگام راه رفتن در نور کم تفاوت هایی در وضوح بین فریم ها وجود دارد.

جمع بندی

برای آن دسته از کسانی که طرفدار نوت هستید، این دیدار دوباره خوشایند خواهد بود. به‌روزرسانی‌های اصلی برای کسانی که از نوت 20 اولترا می‌آیند در دوربین‌ها و نرم‌افزار خواهند بود و با توجه به اینکه این گوشی در حال حاضر حدود دو سال از عمر آن می‌گذرد، احتمالاً از مشخصات به‌روزرسانی شده سپاسگزار خواهید بود.

اما اگر قبلا هرگز گلکسی نوت را در دست نداشته اید، این تغییر می تواند یک تجدید خوشایند باشد. با اضافه شدن قلم S نیز، اس 22 اولترا، بیش از هر زمان دیگری، تلفنی برای پرمطمع ترین کاربران قدرتمند است. اگر یک پرچمدار برتر اندرویدی می‌خواهید اما به وسایل اضافی مانند S Pen یا لنز دوم تله‌فوتو نیاز ندارید، احتمالاً اس 22 پلاس را به اندازه کافی خوب خواهید یافت.

تنها مشکل اس 22 اولترا این است که به‌روزرسانی‌های نمایشگر و دوربین که سامسونگ امسال اضافه کرده، کمی ضعیف هستند. جدای از اشکالات جزئی، اس 22 اولترا همچنان یک گوشی عالی و بهترین پرچمدار اندرویدی ممتازی است که می توانید بخرید.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش روشن و رنگارنگ
  • کیفیت ساخت فوق العاده عالی
  • عملکرد خوب
  • S Pen مفید با اسلات داخلی
  • ویژگی انحصاری اشتراک‌گذاری صفحه در گوگل دوئو (در حال حاضر)
  • بهترین پشتیبانی نرم افزار در هر گوشی اندرویدی

نقاط ضعف

  • برخی از ویژگی های جدید بسیار ضعیف هستند
  • عمر باتری نسبتاً کوتاه
  • بلندگوها می توانستند بهتر باشند
  • حافظه رم پایه کاهش یافته است
منبع
engadgetandroidauthority
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا