کامپیوتر

هواوی از MateStaion X و MatePad Paper رونمایی کرد

هواوی در کنار لپ‌تاپ‌های ویندوزی Matebook E و Matebook X Pro جدید خود، رایانه‌ جدید آل-این-وان خود را با نام MateStaion X و اولین تبلت E Ink خود با نام MatePad Paper را به عنوان بخشی از اکوسیستم رو به رشد Huawei Smart Office آورده است.

MateStation X

MateStation X هواوی بزرگترین کامپیوتر AIO در خط تولید این سازنده است. این کامپیوتر جدید دارای صفحه نمایش لمسی 28.2 اینچی IPS LCD با وضوح 3840 در 2560 پیکسل و نسبت تصویر 3:2 است که 98 درصد از طیف رنگی P3 را پوشش می دهد. این دستگاه از طراحی یکپارچه فلزی برخوردار بوده و سه بلندگو را با همکاری شرکت صوتی فرانسوی Devialet به همراه دارد.

MateStation X با پردازنده AMD Ryzen 5 5600H در کنار 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه M.2 NVMe عرضه می شود. پورت های I/O از دو پورت USB-C، دو کانکتور USB-A و یک جک هدفون تشکیل شده است. همچنین از Wi-Fi 6 پشتیبانی کرده و محصول هواوی یک صفحه کلید بی سیم با اثرانگشت داخلی برای احراز هویت و همچنین ماوس بلوتوث همراهی می کند. بخش نرم افزار توسط ویندوز 11 مایکروسافت پوشش داده شده است.

MatePad Paper

خانواده MatePad هواوی قبلاً دارای صفحه نمایش LCD و OLED بودند اما اکنون از اولین عضو صفحه نمایش E Ink خود استقبال می کنند. MatePad Paper به لطف نمایشگر 10.3 اینچی E Ink با فناوری تازه سازی هوشمند، برای خواندن و نوشتن یادداشت ها طراحی شده، اما یک تبلت تمام عیار نیز هست. مزایا نسبت به تبلت‌های LCD و AMOLED سنتی در اینجا در زیر نور مستقیم خورشید که نمایشگر E Ink کاملاً خوانا باقی می‌ماند، بیشتر مشهود است. این محصول دارای یک لایه ضد تابش ویژه بوده و از 32 سطح روشنایی پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد در محیط های تاریک بدون هیچ مشکلی مطالعه کنید.

MatePad Paper همچنین از مزایای صفحه نمایش بزرگ در مقایسه با کتابخوان های الکترونیکی سنتی برخوردار است – صفحه نمایش بزرگ تری را در اختیار خواهید داشت که متن بیشتری را جا می دهد و نیاز به ورق زدن کمتری دارد. تیم نرم‌افزاری هواوی یک حالت تازه‌سازی هوشمند برای این دستگاه ایجاد کرده که به شما امکان می‌دهد ویدیوها را پخش کنید، وب را مرور کنید و در رابط کاربری سریع‌تر از سایر نمایشگرهای E Ink پیمایش کنید.

MatePad Paper از نسل دوم قلم M-Pencil هواوی با همان سطوح حساسیت فشاری 4096 پشتیبانی می کند. هواوی در اینجا ادعای تأخیر 26 میلی‌ثانیه را دارد. صفحه نمایش تبلت نیز از انواع PMMA است که حس بافتی را به آن اضافه می کند و نوشتن و کشیدن روی آن باید طبیعی تر باشد. می‌توانید با یک کتاب درسی در یک طرف و برنامه یادداشت‌ها در طرف دیگر یادداشت‌های صفحه‌نمایش را تقسیم کنید.

MatePad Paper یک نسخه سفارشی از HarmonyOS 2.0 را اجرا می کند و از انتقال هوشمند محتوا از موبایل های هواوی پشتیبانی می کند. همچنین دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی، وای فای 6 پلاس و حسگر اثرانگشت که در دکمه پاور تعبیه شده است. هواوی ادعا می کند که می تواند تا چهار هفته در حالت آماده به کار دوام بیاورد. این تبلت 360 گرم وزن دارد و در رنگ های مشکی، خاکی و آبی عرضه می شود. قیمت هواوی MateStation X در اروپا ۲۱۹۹ یورو خواهد بود. در همین حال، MatePad Paper با قیمت 499 یورو عرضه شده و هواوی آن را با یک قلم M-Pencil و یک جلد Folio همراه خواهد کرد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا