لپ تاپ

لنوو اولین تینک پد خود را با تراشه اسنپدراگون معرفی کرد

برخلاف مک‌بوک‌های M1 اپل، ویندوز مبتنی بر ARM در لپ‌تاپ‌های اسنپدراگون از همان سطح موفقیت یا محبوبیت برخوردار نبوده است. اما لنوو امیدوار است که با ThinkPad X13s جدید، آن را – حداقل برای مشتریان سازمانی – تغییر دهد. سلاح مخفی ThinkPad X13s تراشه اسنپدراگون 8cx نسل 3 آن بوده که به گفته لنوو، اولین بار است که جدیدترین پردازنده لپ تاپ کوالکام در یک دستگاه تجاری ارائه می شود. لنوو می‌گوید ThinkPad X13s با بهره‌گیری از بهره‌وری انرژی و صفحه‌نمایش 13.3 اینچی کم مصرف 400 نیت می‌تواند تا 28 ساعت با یک بار شارژ دوام بیاورد.

با توجه به تمرکز ThinkPad X13s بر بهره وری موبایلی، این لپ تاپ همچنین دارای طراحی بدون فن است در حالی که تنها 2.5 پوند وزن دارد و پنل های بالایی و پایینی آن از 90 درصد منیزیم بازیافتی ساخته شده است. و برای اطمینان از اتصال سریع اینترنت به هر کجا که می روید، لپ تاپ از 5G (هم زیر 6 گیگاهرتز و هم میلی متر ویو) و WiFi 6E پشتیبانی می کند. سایر مشخصات شامل حداکثر 32 گیگابایت رم، حداکثر 1 ترابایت حافظه PCIe و دو پورت USB-C 3.2 Gen 2 است.

بخش نرم افزاری، روی ویندوز 11 اجرا شده و این لپ تاپ به تعدادی از ویژگی‌های همکاری کوالکام مانند قاب‌بندی خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی برای وب‌کم 5 مگاپیکسلی و حذف هوشمند نویز که با راه‌اندازی میکروفون سه‌گانه لپ‌تاپ کار می‌کند، متکی است. حتی یک ویژگی تشخیص حضور انسان وجود دارد که می‌تواند به‌طور خودکار صفحه نمایش لپ‌تاپ را وقتی تشخیص دهد که نگاهتان را به دور انداخته‌اید خاموش یا خاموش می‌کند تا از داده‌های حساس در برابر چشم‌های کنجکاو محافظت کند.

به لطف برنامه App Assure، مشتریان سازمانی می‌توانند مستقیماً از مایکروسافت کمک بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که همه نرم‌افزارهای شرکتی یک شرکت به‌خوبی بر روی پردازنده مبتنی بر Arm X13s اجرا می‌شوند. ThinkPad X13s قرار است در ماه می با قیمت 1100 دلار به فروش برسد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا