موبایل و تبلت

اوپو از شارژر 150 واتی SuperVOOC و فناوری ترمیم باتری رونمایی کرد

همین چند روز پیش اوپو از دو پرچمدار Find X5 رونمایی کرد که از SuperVOOC جدید 80 واتی پشتیبانی می کرد. امروز در ارائه MWC خود، این شرکت آنچه را که در آینده در راه است اعلام کرد – یک سیستم ارتقا یافته که قدرت را تقریباً دو برابر می کند. در یک آزمایش آزمایشگاهی، سیستم 150 واتی SuperVOOC آینده یک تلفن اولیه را با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی از 1 درصد به 50 درصد فقط در 5 دقیقه شارژ کرد و در مجموع 15 دقیقه به 100 درصد رسید.

سیستم جدید یک شارژر 150 واتی SuperVOOC را معرفی می کند. به لطف فناوری GaN، ابعاد این شارژر 58 در 57 در 30 میلی متر و وزن آن 172 گرم است. این بسیار بزرگتر از آداپتور قدیمی 65 واتی اوپو نیست. در حالی که فناوری VOOC اختصاصی است (با 1786 اختراع اعطا شده و 1604 مورد هنوز در حال تعلیق)، شارژر جدید از پروتکل های USB Power Delivery و PPS استاندارد پشتیبانی می کند که توسط تلفن ها، لپ تاپ ها و سایر ابزارها استفاده می شود.

به هر حال، شارژر 7.5 آمپر در 20 ولت خروجی می دهد. در داخل گوشی دو سلول باتری وجود دارد که هر کدام پمپ شارژ مخصوص به خود را دارند که برق ورودی را به 5V/15A تبدیل می کند و آن را به باتری می رساند. اوپو نگرانی‌های مربوط به عمر باتری را از دو طریق برطرف کرد. اولین مورد موتور سلامت باتری است که از یک تراشه سفارشی برای مدیریت باتری استفاده می کند. در آزمایش آزمایشگاهی، یک باتری 80 درصد ظرفیت خود را پس از 1600 چرخه شارژ کامل (دوبرابر میانگین صنعت 800 چرخه) حفظ کرد.

این تا حدی به لطف الگوریتم Smart Battery Health است که دائماً الکترود منفی را برای به حداقل رساندن وقوع لیتیوم مرده کنترل می‌کند – یون‌های لیتیوم که به دام می‌افتند و قادر به حمل شارژ نیستند (از دست دادن لیتیوم از این طریق باعث کاهش ظرفیت باتری می‌شود). سری Oppo Find X5 در حال حاضر دارای موتور سلامت باتری است.

فناوری Battery Healing مشکل دیگری را حل می کند. طراحی باتری مورد استفاده اوپو شامل یک رابط الکترولیت جامد (SEI)، یک لایه بادوام بر روی الکترودهای باتری است که از آنها در برابر تخریب محافظت می کند. Battery Healing در اینجا به فرمول خاصی برای الکترولیت اشاره دارد که به طور مداوم لایه SEI را در حالی که باتری در حال شارژ و دشارژ شدن است تعمیر می کند. این کار الکترودها را در شرایط خوبی نگه می دارد که عملکرد باتری را بهبود می بخشد و طول عمر آن را افزایش می دهد.

اولین گوشی که از سیستم شارژ 150 واتی استفاده می کند، در واقع یک دستگاه وان پلاس خواهد بود که در سه ماهه آوریل تا ژوئن عرضه می شود. این شرکت فاش کرد که در حال کار بر روی بهبود SuperVOOC برای پشتیبانی از سرعت شارژ 200 وات و بالاتر است. به هر حال، ریلمی اوایل امروز از فناوری شارژ 150 واتی نیز خبر داد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا