سخت افزار

مودم X70 5G کوالکام با پردازشگر هوش مصنوعی جدید برای بهبود قدرت سیگنال

در چند سال گذشته، کوالکام مودم‌های 5G را معرفی کرده  که به طور مداوم سرعت دانلود را به بالاترین حد خود رسانده‌اند که با X65 در سال 2021، اولین مودم 10 گیگابیتی 5G این شرکت، به اوج خود رسید. در سال 2022، این شرکت مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. X70، آخرین مودم آن، سریع است، اما در عین حال سازگارتر و کم مصرف‌تر است و همه اینها به لطف هوش مصنوعی است.

X70 اولین مودم کوالکام نیست که از الگوریتم یادگیری ماشینی برای بهبود عملکرد استفاده می کند. سال گذشته، این شرکت از این فناوری استفاده کرد تا مودم X65 خود را در تطبیق تنظیم آنتن با تغییر دستگیره های دستی بهتر کند. اما چیزی که X70 را متفاوت می کند این است که شامل یک پردازشگر 5G AI اختصاصی است.

علاوه بر بهبود متوسط سرعت، کوالکام ادعا می‌کند که پردازنده X70 را در مدیریت پرتو mmWave بهتر می‌کند و به آن اجازه می‌دهد در هنگام استفاده از طیف بسیار دشوار، پیوند قوی‌تری برقرار کند. همچنین از این پردازنده برای انتخاب شبکه و تنظیم آنتن استفاده می کند که منجر به پوشش بهتر و قدرت پیوند می شود. کوالکام ادعا می کند که همه اینها باعث می شود X70 بتواند حداکثر استفاده را از طیف وسیعی که دستگاه در هر لحظه در اختیار دارد، ببرد.

این قابلیت سرعت دانلود تئوری 10 گیگابیت بر ثانیه را دارد. با این اوصاف، بعید به نظر می‌رسد که دستگاه‌های مجهز به X70 به چنین سرعت‌هایی در استفاده در دنیای واقعی دست یابند. بسیاری از آن به اپراتور شما و وضعیت شبکه 5G آنها بستگی دارد. کوالکام انتظار دارد در نیمه دوم سال 2022 ارائه نمونه های اسنپدراگون X70 را برای مشتریان تجاری آغاز کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا