سخت افزار

رونمایی کوالکام از پلتفرم های جدید صوتی S3 و S5 برای تجربه صدای بیسیم بهتر

پلتفرم های صوتی کوالکام S3 و S5 توسط این شرکت در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی شده است. راه اندازی این پلتفرم های صوتی جدید نشان دهنده گسترش راه حل Snapdragon Sound است که سال گذشته ارائه شد. این پلتفرم‌های صوتی جدید کوالکام بلوتوث سنتی و استاندارد جدید فناوری صوتی کم مصرف (LE) را ترکیب می‌کنند و هدف این ترکیب، بهبود قابل توجه کیفیت صدا هنگام گوش دادن به موسیقی با استفاده از هدفون های بی سیم، هدفون و دستگاه های تلفن همراه است.

قابلیت‌های صوتی بلوتوث LE همچنین امکان پخش به تعداد نامحدودی از دستگاه‌ها و اشتراک‌گذاری استریم های صوتی را در یک محیط امن فراهم می‌کند. تراشه‌های صوتی جدید معرفی‌شده از پلتفرم‌های موبایل کوالکام اسنپدراگون 8، FastConnect 6900 و زیرسیستم‌های جدید 7800 استفاده می‌کنند تا «تجربه صدای بی‌سیم نهایی» را ارائه دهند.

این شرکت همچنین از تجربه صوتی بلوتوث بدون افت 44.1 کیلوهرتز 16 بیتی و کیفیت تماس صوتی فوق العاده پهنای باند 32 کیلوهرتز استفاده می کند. همچنین از حالت بازی با تأخیر بسیار کم 68 میلی‌ثانیه پشتیبانی می‌کند که به گفته کوالکام 25 درصد کمتر از نسل قبلی است. از سوی دیگر قابلیت حذف نویز فعال تطبیقی را در یک بلوک سخت افزاری اختصاصی ادغام کرده است.

کوالکام می گوید که نمونه برداری از نسخه های تجاری S5 Sound Platform (QCC517x) و S3 Sound Platforms (QCC307x) را برای مشتریان در نیمه دوم سال 2022 آغاز خواهد کرد. جبرا، شیائومی و iQOO اولین شرکت هایی هستند که از این پلتفرم های صوتی در محصولات خود استفاده می کنند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا