نرم افزار و اینترنت

مک اواس 12.3 با یونیورسال کنترل و ویژگی‌های صوتی فضایی منتشر شد

حدود 9 ماه از معرفی ویژگی یونیورسال کنترل اپل گذشته و اکنون پس از انتشار macOS 12.3 و iPadOS 15.4 توسط این شرکت در دسترس کاربران است. این ابزار که در نسخه بتا است، به شما امکان می دهد مک و آیپد را همزمان با یک صفحه کلید و ماوس (یا ترک پد) کنترل کنید. می توانید متن را در هر یک از دستگاه ها وارد کنید و فایل ها را بین آنها بکشید. اپل در ابتدا اعلام کرد که Universal Control پاییز گذشته در دسترس خواهد بود، اما در دسامبر عرضه آن را تا بهار امسال به تعویق انداخت.

اپل صدای فضایی را در سیستم های مجهز به M1 نیز گسترش داده است. اپل موزیک اکنون از Dynamic Head Tracking برای ایرپادز سازگار پشتیبانی می کند. تنظیمات مربوط به صدای مکانی ثابت و ردیابی سر را در مرکز کنترل خواهید یافت. با ده ها ایموجی دیگر می توانید خود را به روش های بیشتری بیان کنید. همانطور که Emojipedia اشاره می کند، اینها شامل صورت ذوب شده، ترول، توپ دیسکو و دست هایی است که شکل قلب را تشکیل می دهند. ایموجی دست دادن اکنون گزینه‌های رنگ پوست جداگانه برای هر دست نیز دارد.

همچنین در نسخه جدید macOS 12.3 یک گزینه صوتی با جنسیت کمتر برای سیری، فیلترهای بیشتر برای برنامه پادکست، یادداشت های اختیاری برای رمزهای عبور ذخیره شده و (ادعای اپل) خوانش دقیق ظرفیت باتری است. علاوه بر این، به‌روزرسانی macOS ترجمه ایتالیایی و چینی سنتی را برای صفحات وب در سافاری و پشتیبانی از افزودن، حذف و جستجوی برچسب‌ها با یادآوری در میان‌برها را فعال می‌کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا