سخت افزار

رونمایی AMD از شتاب دهنده Instinct MI200

شرکت AMD به تازگی نسخه‌ جدیدی از خانواده کارت‌های شتاب دهنده‌‌ خود برای دیتاسنتر‌ها با نام Instinct MI200 را معرفی و در دسترس کاربران و مشتریان خود قرار داده است. AMD با شتاب دهنده Instinct MI210، سعی می کند فناوری های کلاس exascale را به مشتریان اصلی HPC و AI بیاورد.

این شتاب دهنده مبتنی بر معماری محاسباتی CDNA2 که برای بارهای سنگین HPC و AI ساخته شده، دارای 104 واحد پردازشی (CUs) است و در مجموع از 6656 پردازنده‌ی جریان موازی (Streaming Processors) استفاده می‌کند. این دستگاه با حداکثر فرکانس 1700 مگاهرتز، می‌تواند 181 ترافلاپ داده را با دقت FP16 پردازش کرده و در محاسبات single-precision matrix می‌تواند حداکثر 45.3 فلاپس داده را پردازش کند. این کارت شتاب‌دهندهاز درگاه حافظه 4096 بیتی استفاده می‌کند تا اتصال 64 گیگابایت حافظه HMB2e را به واحد محاسباتی ممکن می‌سازد.

پهنای باند حافظه این کارت گرافیک برابر 1638.4 گیگابایت بر ثانیه است و این در حالی است که ماژول‌های حافظه با فرکانس 1.6 گیگاهرتز کار می‌کنند. ذکر این نکته قابل توجه است که ECC بر روی کل چیپ کارت پشتیبانی می‌شود و پیاده‌سازی شده است. . AMD شتاب دهنده‌ی سخت افزاری Instinct MI200 را بر اساس استاندارد PCIe 4.0 در دسترس قرار خواهد گرفت. TDP کارت نیز در 300 وات رتبه‌بندی شده و در زمینه‌ی خنک‌کنندگی نیز مناسب عمل خواهد کرد.

در این محصول سه infinity fabric links فعال وجود دارد و پیک پهنای باند هر کدام 100 گیگابایت بر ثانیه است. Infinity Fabric قابلیتی است که AMD برای کارت‌های خود توسعه داده و اتصال کارت‌های AMD به یکدیگر را با پهنای باند بالا و تاخیر کم ممکن می‌سازد. سازنده فعلا قیمت این شتاب‌دهنده را مشخص نکرده است، اما در روز‌های آینده در بازار برای خرید در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا