کنسول و بازی

چه مقدار رم برای سرور ماینکرافت خوب است؟

هاست ماینکرافت و بازی با دوستان سرگرم کننده است – اما نه اگر این تجربه یک آشفتگی طولانی باشد. در اینجا نحوه محاسبه میزان رم مورد نیاز سرور Minecraft آورده شده است. قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، اجازه دهید با قانون طلایی انتخاب میزان رم مورد نیاز برای سرور Minecraft خود شروع کنیم.

شما نیازی به مقدار رم ندارید که کسی به شما بگوید که نیاز دارید. برای یک تجربه پخش روان به چه مقدار رم نیاز دارید. برای بسیاری از بازیکنانی که با چند دوست خود در حال بازی کردن هستند، 1 گیگابایت رم برای سرور Minecraft آنها کافی است – به خصوص اگر تجربه سرور خود را بهینه کنند. اما اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد میزان رم مورد نیاز یک سرور Minecraft باشید، پاسخ‌هایی که دریافت می‌کنید، می‌توانید کمی در سراسر نقشه احساس کنید. بسیاری از نتایجی که می‌یابید، توصیه‌هایی هستند که توسط ارائه‌دهندگان میزبان سرور Minecraft منتشر شده‌اند. بسته‌های میزبانی بر اساس فاکتورهایی مانند مقدار رم، قدرت پردازش و فضای دیسک بسته‌بندی، از نظر هزینه مقیاس می‌شوند.

بنابراین کمی تعصب ذاتی در توصیه به خرید یک بسته میزبانی بزرگتر وجود دارد. نه تنها ارائه‌دهنده پول کمی بیشتر به دست می‌آورد، بلکه این احتمال وجود دارد که اگر سرور برای نیازهای شما بزرگ است، نیازی به ارسال بلیط‌های پشتیبانی یا کمک اضافی ندارید. چه مقدار رم برای سرور Minecraft خود نیاز دارم؟ یک سوال شبیه به “چقدر وسیله نقلیه نیاز دارم؟” است، به این صورت که نمی‌توانید بدون در نظر گرفتن نحوه استفاده از سرور (یا وسیله نقلیه) به سؤال پاسخ دهید. بنابراین عبارت «همه باید 4 گیگابایت رم برای سرور Minecraft خود داشته باشند» به همان اندازه مفید است که «همه به یک ون باری نیاز دارند».

عواملی که در تقاضای رم نقش دارند

بیایید برخی از عوامل اصلی را بررسی کنیم که در استفاده از رم نقش دارند و در صورت کمبود رم منجر به تاخیر در سرور می شوند. در دنیای Minecraft، به هر حال، تاخیر سرور اغلب با عبارت Ticks Per Second (TPS) نامیده می شود. TPS تقریباً مشابه اصطلاح فریم در ثانیه (FPS) است که گیمرها از آن برای توصیف سرعت نمایش فریم‌های رایانه‌شان در یک بازی ویدیویی که در حال انجام آن هستند استفاده می‌کنند – به جز در این مورد تاخیر بصری نیست، بلکه ساعت داخلی آن است.

Minecraft برای 20 ترافلاپس کدگذاری شده است. هنگامی که گلوگاه های عملکرد TPS را به زیر 20 مجبور می کند، تجربه بازی آسیب می بیند. در اینجا برخی از عواملی که به تاخیر سرور کمک می کنند آورده شده است.

تعداد بازیکنان

دست پایین، تنها بزرگترین عامل تعداد بازیکنان است. Minecraft ممکن است شبیه یک بازی قدیمی و بی‌تقاض به نظر برسد، اما این بازی بسیار منابع زیادی می کشد. سرور باید یک محیط پویا و همیشه در حال تغییر برای هر بازیکن در بازی ارائه دهد. اگر شما و دوستانتان همگی در یک منطقه هستید، مانند دهکده ای که در حال ساختن آن در یک قلعه مستحکم هستید، کمک می کند تا میزان درخواستی که بر روی سرور اعمال می شود را کمی کاهش دهید.

اما اگر همه جا در حال کاوش هستید، فشار روی سرور افزایش می‌یابد. کاوش همزمان چهار نفر در نواحی مختلف نقشه نسبت به سرگردانی تک‌نفره، به منابع بیشتری نیاز دارد. هر نوع سروری را که اجرا می‌کنید، چه سرور معمولی باشد یا یک سرور بسیار مود شده، هر بازیکنی یک ضریب تقاضا است.

فاصله دید

نمای مسافت در Minecraft به این معناست که بازی تا چه حد بارگذاری می‌شود و «تکه‌هایی» را که دنیای بازی را تشکیل می‌دهند، نمایش می‌دهد. فاصله دید پیش فرض 10 تکه است. کاهش آن باعث کاهش تقاضا در سرور می شود به قیمت اینکه بازیکن چقدر می تواند ببیند و چه چیزی در بازی بارگذاری شده و فعال می ماند. افزایش آن به رم بیشتری برای هر بازیکن نیاز دارد تا بتواند رندر و موجودیت های افزایش یافته را مدیریت کند.

Redstone ،Entities و Chunk Loading

علاوه بر رندر کردن آنچه که بازیکن در بازی می بیند، سرور باید دائماً آنچه را که در بازی انجام می دهد محاسبه و دوباره محاسبه کند. گوسفندهایی که در اطراف سرگردانند، روستاییان در حال حلقه زدن به کارهای روزمره NPC کوچک خود، تولید اوباش، و غیره. حتی مواردی مانند چرخه های رشد گیاهان و عملکرد مدارهای رداستون و خلاقیت ها در بازی باعث وارد شدن بار روی سرور می شود. اگر شما و دوستانتان می‌خواهید آثار عظیم Redstone مانند مزارع گولم آهن، مزارع طلا، یا سایر پروژه‌های با منابع فشرده بسازید، ممکن است به رم بیشتری نیاز داشته باشید.

مودهای بازی

مودها بخش بزرگی از تجربه Minecraft برای تعداد زیادی از بازیکنان است و مودها می توانند تقاضای قابل توجهی را روی سرور ایجاد کنند. در حالی که مدهای کوچکی که مثلاً فقط اقلامی را که روستاییان می فروشند تغییر می دهند یا رفتار معامله گر سرگردان را تغییر می دهند، چندان خواهان نیستند، مدهایی که مکانیک بازی را تغییر می دهند، ابعاد اضافی اضافه می کنند و در غیر این صورت تغییرات یا اضافات اساسی در بازی ایجاد کنید، میزان رم مورد نیاز خود را افزایش دهید.

بسته‌های مگا مود محبوب مانند Better Minecraft، که به طور معمول در بیش از 150 حالت بهبودبخش و تغییر دهنده بازی بسته می‌شوند، طبیعتاً به رم بیشتری نسبت به یک سرور اصلی نیاز دارند.

ارتقای نرم افزار سرور خود را در نظر بگیرید، نه سخت افزار

ممکن است پس از خواندن بخش‌های قبلی، پیشنهاد شما این باشد: «بسیار خوب است، بنابراین من به رم بیشتری نیاز دارم!» اما قبل از اینکه هزینه ردیف بعدی را در هاست Minecraft خود بپردازید یا سخت افزار خود را ارتقا دهید، یک راه واقعا ساده و رایگان برای افزایش عملکرد سرور Minecraft وجود دارد.

سال‌هاست که Mojang دسترسی رایگان به پلتفرم سرور Minecraft را فراهم کرده است. شما هزینه بازی را پرداخت می کنید، اما سرور مورد نیاز برای هاست بازی رایگان است. هر نسخه عمومی جدید دارای یک server.jar به روز شده است که می توانید در سایت رسمی پیدا کنید. در حالی که این سخاوتمندانه است، سرور رسمی ضعیف بهینه شده است. در واقع آنقدر ضعیف بهینه شده که پرتاب رم بیشتر و بیشتر به مشکل معمولاً عملکرد را بهبود نمی بخشد (حداقل نه به روشی مقرون به صرفه و مفید).

به جای پرداخت هزینه بیشتر برای بسته میزبانی بهتر یا ارتقاء سخت افزار خود در خانه برای تعقیب افزایش عملکرد با استفاده از سرور معمولی، توصیه می کنیم از یک فورک بسیار بهینه شده از سرور Minecraft مانند PaperMC استفاده کنید. PaperMC نه تنها آنقدر خوب بهینه شده است که ذهن شما را متحیر می کند، بلکه بهینه سازی ها مستقیماً منجر به کاهش تقاضای رم می شوند. (و از آنجا که PaperMC یک فورک پروژه Spigot است، به این معنی است که می توانید به راحتی از تعداد زیادی افزونه Bukkit سازگار با Spigot استفاده کنید.)

بیش از حد رم را برای سرور Minecraft خود اختصاص ندهید

در نهایت، یک کلمه احتیاط کوچک در مورد تخصیص بیش از حد رم برای سرور Minecraft شما؛ در حالی که افزایش رم ضروری است، چراکه تعداد زیادی پلیر و مدهای پیچیده به طور فزاینده ای اضافه می کنید، بازدهی کاهش می یابد.  نزدیک نگه داشتن تخصیص رم برای سرور شما به خواسته هایی که بازیکنان و مودها/افزونه های شما تحمیل می کنند در واقع به سرور شما کمک می کند تا بهتر کار کند. تخصیص 16 گیگابایت رم به سروری که واقعاً به آن نیاز ندارد، باعث می شود جاوا که سرور را هدایت می کند ناکارآمدتر کار کند.

نیازی نیست که ما رساله‌ای در مورد جاوا ارائه کنیم، اما جزئیات کلیدی در اینجا مفهومی به نام «جمع‌آوری زباله یا Garbage Collection» است، فرآیندی که برنامه‌های جاوا به‌طور خودکار استفاده از حافظه خود را مدیریت می‌کنند. اگر رم بسیار کمی برای سرور Minecraft خود اختصاص داده اید، فرآیند Garbage Collection اغلب اجرا می شود تا رم برای استفاده در دسترس باشد. این بر عملکرد تأثیر می گذارد و سرور شما به راحتی کار نمی کند. در نقطه مقابل، اگر رم بیش از حد تخصیص دهید، می تواند منجر به این شود که Garbage Collection به ندرت کار کند، اما در زمان اجرا فشار بیشتری بر روی سرور ایجاد می کند.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا