سیستم عامل اندروید در دستگاه های زیادی موجود است که پیگیری آن سخت است. اما فقط گوشی های هوشمند و تبلت ها نیستند که اندروید دارند، بلکه می توان در اکثر دستگاه ها از جمله تلویزیون یافت. با ورود به اندروید تی وی، راهی برای تماشای پلتفرم‌های استریمینگ مورد علاقه‌تان و حتی کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند خود از روی مبل خواهید داشت. در این مقاله نگاهی اجمالی به این پلتفرم گوگل می اندازیم.

تاریخچه اندروید تی وی

Android TV در سال 2014 شروع به کار کرد و اولین بار در Nexus Player توسعه یافته توسط ایسوس، معرفی شد. قبل از اندروید تی وی، گوگل در سال 2010 یک سیستم عامل تلویزیون به نام گوگل تی وی منتشر کرد. با این حال، گوگل تی وی یک شکست تجاری بود و گوگل آن را پس از سه سال تعطیل کرد. پس از چند ماه، گوگل آن را با اندروید تی وی جایگزین کرد. اکنون اندروید تی در دستگاه‌های مختلفی مانند تلویزیون، ساندبارها و ست آپ باکس ها در دسترس است.

آشنایی با اندروید تی وی

Android TV سیستم عاملی است که به طور عمده روی تلویزیون ها اجرا می شود. با نصب Android TV در دستگاهتان، می‌توانید برنامه‌ها را مستقیماً روی تلویزیون پخش کنید، صفحه نمایش گوشی یا رایانه شخصی خود را با کروم کست روی تلویزیون خود بفرستید یا به موسیقی گوش دادن بپردازید. مزیت اصلی Android TV این است که اندروید می باشد. این باعث می شود توسعه دهندگان بتوانند نسخه Android TV برنامه های خود را ایجاد کرده و آن را در گوگل پلی استور منتشر کنند.

حتی اگر Android TV با گوگل پلی استور خود عرضه می شود، همه برنامه های گوشی شما در Android TV در دسترس نخواهد بود. با این حال، همچنان می‌توانید با استفاده از فایل‌های APK، برنامه‌ها را در Android TV بارگذاری کنید. فقط برنامه‌های اندرویدی که از تلویزیون پشتیبانی می‌کنند در جستجوی شما نشان داده می‌شوند زیرا برنامه‌ها باید ابعاد و محدودیت‌های Android TV را در نظر بگیرند.

با اندروید تی وی چه کاری می توانید انجام دهید؟

اکثر اپلیکیشن های استریمینگ و موزیک به راحتی در پلی استور اندروید تی وی در دسترس هستند. این شامل اسپاتیفای، دیزنی پلاس، آمازون پرایم ویدیو، نتفیلکس و موارد دیگر می شود. اپلیکیشن های که ارزش نصب روی اندروید تی وی را دارند، از قبل در پلی استور در دسترس هستند تا هیچ یک از سرگرمی‌ها را از دست ندهید.

علاوه بر این، مانند سایر دستگاه‌های اندروید، Android TV شامل گوگل اسیستنت است. می‌توانید با دستگاه خود صحبت کنید، دستورات شفاهی به آن بدهید یا از آن سؤال بپرسید و گوگل اسیستنت بقیه کارها را برای شما انجام خواهد داد.

شما همچنین می توانید از Android TV به عنوان مرکز فرمان برای دستگاه های خانه هوشمند خود استفاده کنید. اگر دستگاه های خانه هوشمند دارید، می توانید آنها را از طریق تلویزیون خود کنترل کنید. به عنوان مثال، می‌توانید هنگام تماشای فیلم با گوگل اسیستنت Android TV خود صحبت کنید و از آن بخواهید نور اتاق نشیمن شما را کم کند.

اندروید تی وی چه تفاوتی با گوگل تی وی دارد؟

در یک چرخش شگفت‌انگیز، گوگل نسخه قبلی اندروید تی وی، گوگل تی وی را بازگرداند. همانطور که قبلا ذکر شد گوگل تی وی نام اولین سیستم عامل تلویزیون گوگل بود که بعدها اندروید تی وی جایگزین آن شد. مدل‌های جدیدتر کروم کست و برخی دستگاه‌های دیگر اکنون گوگل تی وی را به جای اندروید تی وی اجرا می‌کنند. با این حال، این بیشتر یک تغییر نام تجاری است، زیرا گوگل تی وی همچنان اندروید تی وی در هسته خود داشته و عملکردها هنوز یکسان هستند.

رابط کاربری متفاوت است، زیرا گوگل تی وی دارای یک صفحه اصلی بازنگری شده است، که تاکید بیشتری بر کشف چیزهای جدید برای تماشا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی دارد. گوگل همچنین در حال پیاده سازی ویژگی های جدیدی است تا تماشای تلویزیون زنده با گوگل تی وی را آسان تر از همیشه کند.

اندروید تی وی سیستم عامل گوگل برای تلویزیون است. همانطور که از نام آن پیداست، مبتنی بر اندروید است و حتی به پلی استور نیز دسترسی دارد. می‌توانید نمایش‌های مورد علاقه‌تان را تماشا کنید و با استفاده از برنامه‌ها مانند گوشی اندرویدی به موسیقی گوش دهید. در حالی که گوگل اکنون گوگل تی وی را در دستگاه‌های مدرن‌تر ارائه می‌کند، اندروید تی وی همچنان ویژگی‌های بسیاری را برای لذت بردن از برنامه‌های مورد علاقه خود یا تماشای تلویزیون زنده به صورت رایگان ارائه می‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *