گوناگون

آمازون ماهواره های اینترنتی را با بلواورجین، آریاناسپیس و ULA پرتاب خواهد کرد

آمازون اعلام کرده است که 83 پرتاب را با آریاناسپیس، بلواورجین و United Launch Alliance (ULA) تضمین کرده تا ماهواره های اینترنتی خود را با هزینه نسبتا کم در مدار پایین زمین قرار دهد. پرتاب‌ها یک دوره پنج ساله را در بر می‌گیرد و آمازون تا 3236 ماهواره را برای تشکیل پروژه کویپر با هزینه کم به کار می‌گیرد. این شرکت خاطرنشان کرد که این بزرگترین خرید تجاری برای پرتاب در تاریخ است.

سه مدل موشکی که این ماهواره ها را به مدار خواهند برد عبارتند از:

  • Arianespace’s Ariane 6
  • Blue Origin’s New Glenn
  • United Launch Alliance’s Vulcan Centaur

دیو لیمپ، معاون ارشد دیوایس و سرویس آمازون، در توضیح این خبر گفت:

پروژه کویپر پهنای باند سریع و مقرون به صرفه را به ده ها میلیون مشتری در جوامعی که خدماتی ندارند و خدمات کم دارند، در سراسر جهان ارائه می دهد. ما هنوز کار زیادی در پیش داریم، اما تیم همچنان به نقطه عطف پشت سر هم در تمام جنبه های سیستم ماهواره ای ما رسیده است. این قراردادهای لانچ نشان دهنده تعهد و باور باورنکردنی ما به پروژه کویپر است، و ما مفتخریم که با چنین صف قابل توجهی از شرکا برای انجام ماموریت خود کار می کنیم.

قرار است این سرویس درست مانند ماهواره‌های استارلینک اسپس ایکس و ماهواره‌های اینترنتی وان وب کار کند. آمازون می‌خواهد پهنای باند پرسرعت را برای انواع مشتریان از جمله خانواده‌های فردی، مدارس، بیمارستان‌ها، مشاغل، دولت‌ها، عملیات امدادرسانی در بلایای طبیعی، اپراتورهای تلفن همراه و هر کسی در مناطقی که اتصال اینترنت ضعیف یا بدون اتصال دارند، ارائه دهد. در حالی که هیچ قیمتی فاش نشده است، این شرکت می گوید گیرنده های آن مقرون به صرفه خواهند بود – برای مقایسه، گیرنده های استارلینک در بریتانیا 529 پوند با هزینه اتصال 89 پوند در ماه قیمت دارند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا