آموزش

چند راه برای بهبود کیفیت صوتی در گوشی های سامسونگ

یکی از بهترین ویژگی های نرم افزار One UI سامسونگ، تعداد ویژگی هایی است که دارد. بدون توجه به نیازهای شما، تقریباً همیشه می توانید تنظیماتی را پیدا کنید که می تواند به افزایش بهره وری شما کمک کند یا به لایف استایل شما بیافزاید. در میان این تنظیمات، برخی از تنظیمات به طور خاص به بهبود کیفیت صدای بلندگوها یا هدفون تلفن شما اختصاص داده شده است. در این راهنما، شما را با پنج ویژگی آشنا می‌کنیم که می‌توانید از آنها برای بهبود تجربه گوش دادن در دستگاه سامسونگ خود استفاده کنید.

فعال سازی Dolby Atmos

احتمالاً قبلاً نام Dolby Atmos را شنیده اید؛ سامسونگ اغلب در تبلیغات خود در مورد آن صحبت می کند. به طور خلاصه، Dolby Atmos یک فناوری صدا است که یک افکت صدای فراگیر را برای تجربه ای فراگیرتر از بازی یا گوش دادن به موسیقی شبیه سازی می کند. اما می‌توانید کارهای بسیار بیشتری با آن در دستگاه سامسونگ خود انجام دهید. در ادامه نحوه استفاده از این ویژگی آورده شده است:

  • پنل اعلان به پایین بکشید، سپس دوباره انگشت خود را بکشید تا به پنل تنظیمات سریع دسترسی پیدا کنید.
  • دکمه Dolby Atmos را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. اگر نمی‌توانید دکمه را ببینید، به سادگی با ضربه زدن روی نماد + از پنل، آن را از شبکه دکمه‌های موجود اضافه کنید.
  • پس از روشن شدن، بلافاصله متوجه تفاوت کیفیت صدا خواهید شد. به طور پیش‌فرض، Dolby Atmos روی حالت خودکار تنظیم شده است، به این معنی که به طور خودکار صدا را بر اساس هر چیزی که به آن گوش می‌دهید شناسایی و بهینه می‌کند. اما برای تنظیم متمرکزتر می توانید این را در تنظیمات تغییر دهید.
  • روی دکمه Dolby Atmos از پنل تنظیمات سریع ضربه بزنید و نگه دارید. از منو، می توانید سه گزینه اضافی را مشاهده کنید: Movie, Music و Voice. می توانید این تنظیم را بر اساس محتوای مورد نظرتان، سفارشی کنید.

اگرچه Dolby Atmos به طور قابل توجهی کیفیت صدا را بهبود می بخشد، برخی از کاربران شکایت دارند که کمی ناسازگار است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که از نحوه تنظیم هر آهنگ خوشتان نیاید. همچنین می توانید از Dolby Atmos برای بازی استفاده کنید. برای استفاده مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات دستگاه خود بروید.
  • روی Sounds and vibration > Sound quality and effects ضربه بزنید.
  • برای بازی Dolby Atmos را روشن کنید.

از اکولایزر داخلی استفاده کنید

بسیاری از مردم دوست دارند اکولایزر تلفن خود را تغییر دهند تا امضای صدای شخصی سازی شده تری ایجاد کنند. در اینجا نحوه انجام همین کار در دستگاه سامسونگ آمده است:

  • به تنظیمات دستگاه خود بروید و Sounds and vibration > Sound quality and effects > Equalizer را انتخاب کنید.
  • پنج ایستگاه از پیش تنظیم شده شامل نرمال، پاپ، کلاسیک، جاز و راک را مشاهده خواهید کرد. هر کدام را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما لذت بخش تر است.
  • اگر هیچ یک از تنظیمات از پیش تعیین شده برای شما کار نمی کند، می توانید تنظیمات EQ را به صورت دستی از طریق حالت سفارشی تنظیم کنید. فقط کافی است فرکانس های صوتی را مطابق میل خود تغییر دهید و گوشی شما بقیه کارها را انجام خواهد داد.

UHQ Upscaler را روشن کنید

UHQ Upscaler یکی دیگر از ویژگی هایی است که سامسونگ به دستگاه های گلکسی خود اضافه کرده است تا “تقویت وضوح صدای موسیقی و فیلم ها” را افزایش دهد. اگر کنجکاو هستید، UHQ مخفف عبارت Ultra High Quality است.

برای روشن کردن آن، به Settings > Sounds and Vibration > Sound quality and effect > UHQ upscaler بروید. هیچ گزینه پیکربندی دیگری وجود ندارد.

ارتقا دهنده UHQ یک ویژگی فقط هدفون سیمی است. اگر گوشی سامسونگ شما جک هدفون ندارد، برای استفاده از آن باید از یک آداپتور USB-C به 3.5 میلی متر استفاده کنید. اگر هدفون سیمی ندارید و به جای آن از هدفون های بی سیم استفاده می کنید، سوئیچ جابجایی خاکستری ظاهر می شود و نمی توانید از این ویژگی استفاده کنید.

از Adapt Sound استفاده کنید

Adapt Sound احتمالاً چشمگیرترین ویژگی صدا در دستگاه های گلکسی است. با استفاده از آن، می‌توانید پروفایل صدای خود را ایجاد کنید تا تلفن شما صدایی عالی را به شما بدهد که فقط برای گوش شما تنظیم شده است. برای تنظیم کردن آن مراحل زیر را طی کنید:

  • به Settings > Sounds and Vibration > Sound quality and effect > Adapt Sound بروید.
  • در زیر Adapt sound for، انتخاب کنید که آیا می‌خواهید تنظیمات را روی Media and calls، Only media یا Only calls اعمال کنید.
  • در مرحله بعد، از شما خواسته می شود که صدای خروجی دستگاه خود را بر اساس سن خود شخصی سازی کنید. به طور پیش فرض، این ویژگی روی Off (بدون تقویت) تنظیم شده است. اما می‌توانید از بین سه پیش‌تنظیم شامل سن زیر 30 سال، 30 تا 60 سال و بالای 60 سال انتخاب کنید. هر از پیش تنظیم شده، فرکانس های صوتی خاصی را بر اساس آن محدوده سنی افزایش می دهد.

اگر هیچ کدام از این دو برای شما کار نمی کند، می توانید یک نمایه صدای کاملا شخصی سازی شده بر اساس تست شنوایی ایجاد کنید.

  • برای انجام این کار، روی Test my hearing > Start ضربه بزنید. لطفاً توجه داشته باشید که برای تنظیم Adapt Sound باید هدفون خود را به تلفن خود متصل کنید.
  • پس از ضربه زدن روی Start، تلفن شما چندین صدای بیپ را پخش می کند. به سادگی پاسخ دهید که آیا می توانید صدای بوق را بشنوید یا نه.
  • پس از اتمام تست، گوش مورد نظر خود را برای تماس ها انتخاب کنید و نام این از پیش تنظیم شده (حداکثر 20 کاراکتر) را تغییر دهید، چیزی مانند “AJ’s Sound Profile” یا دوباره آن را تنظیم کنید. می‌توانید روی Preview ضربه بزنید تا پروفایل صدای شخصی‌شده خود را با نمایه اصلی مقایسه کنید و تفاوت را بشنوید.
  • پس از اتمام کار، روی Save ضربه بزنید.

از کدک بلوتوث مقیاس پذیر سامسونگ استفاده کنید

کدک های بلوتوث مختلف ویژگی های متفاوتی دارند. برخی کیفیت صدا را در اولویت قرار می دهند در حالی که برخی دیگر بر داشتن تاخیر کم تمرکز می کنند. Samsung Scalable یک کدک بلوتوث تطبیقی است، بسیار شبیه به LDAC و aptX Adaptive، به این معنی که می‌تواند به طور خودکار نرخ بیت خود را با توجه به قدرت سیگنال تغییر دهد. اگرچه LDAC به عنوان بهترین کدک بلوتوث شهرت دارد، برخی از علاقه مندان به صدا می گویند Samsung Scalable رقیب نزدیکی است.

هنگامی که دستگاه گلکسی خود را با هدفون بلوتوث سازگار جفت می کنید، Samsung Scalable به طور خودکار فعال می شود. اگر مال شما نیست و می‌خواهید کدک بلوتوث دستگاهتان را تغییر دهید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به Settings > Developer options بروید. (اگر هنوز گزینه های Developer را باز نکرده اید، می توانید این کار را با رفتن به Settings > About phone > Software Information و چندین بار ضربه زدن روی Build number انجام دهید.)
  • کدک صوتی بلوتوث را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید و Scalable Codec را انتخاب کنید.
منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا