نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت تا یک سال دیگر به پشتیبانی از آفیس 2013 پایان می دهد

مایکروسافت در حال آماده سازی برای پایان دادن به پشتیبانی از مجموعه نرم افزارهای آفیس 2013 است که بیش از 9 سال پیش منتشر شد. این شرکت اخیراً به مشتریان خود در مورد نرم افزارهای خود برای توقف انتشار وصله های امنیتی اطلاع داده است، بنابراین آنها زمان کافی برای ارتقاء به نسخه های جدیدتر دارند.

طبق اسناد رسمی، آفیس 2013 در 11 آوریل 2023 به پایان عمر خود می رسد. مجموعه برنامه پنج سال پشتیبانی جریان اصلی و چهار سال پشتیبانی طولانی (اصلاحات امنیتی و به روز رسانی های حیاتی) دریافت کرد. در اینجا بیانیه ای از مایکروسافت (از طریق Bleeping Computer) آمده است:

پس از پنج سال پشتیبانی جریان اصلی و پنج سال پشتیبانی گسترده، آفیس 2013 در 11 آوریل 2023 به پایان راه می رسد. طبق خط مشی چرخه عمر ثابت، پس از این تاریخ، به روز رسانی های امنیتی برای آفیس 2013 دیگر در دسترس نخواهد بود. پس از پایان پشتیبانی آفیس 2013، مایکروسافت هیچ به‌روزرسانی امنیتی جدیدی ارائه نمی‌کند و ادامه استفاده از آفیس 2013 پس از آوریل 2023 ممکن است قرار گرفتن سازمان شما در معرض خطرات امنیتی را افزایش دهد یا بر توانایی شما در انجام تعهدات مطابقت تأثیر بگذارد.

پایان پشتیبانی به این معنی نیست که اپلیکیشن ها از کار می افتند. مشتریان می توانند پس از آوریل 2023 به استفاده از آفیس 2013 ادامه دهند، اما باید در نظر داشته باشند که عدم پشتیبانی خطرات امنیتی را افزایش می دهد. همچنین، مایکروسافت پس از تاریخ مشخص شده پایان عمر، دیگر پشتیبانی فنی ارائه نخواهد کرد و مشتریان ممکن است با مشکلات مختلف قابلیت اطمینان مایکروسافت365 مواجه شوند.

کاربران آفیس 2013 می توانند اشتراک آفیس 365 را انتخاب کنند تا برنامه های آفیس خود را به روز نگه دارند و به روز رسانی های منظم ویژگی ها را دریافت کنند. مایکروسافت همچنین مجوزهای دائمی آفیس 2021 را برای کسانی که خریدهای یکباره را ترجیح می دهند می فروشد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا