بررسیموبایل و تبلت

بررسی شیائومی ردمی نوت 11 اس

ردمی نوت 11 اس پنجمین مدل از خانواده سری نوت 11 است. این گوشی نسخه قدرتمندتر نسخه معمولی نوت 11 این سری است. با قرض گرفتن سخت‌افزار از ردمی نوت 11 پرو، نوت 11 اس دارای یک چیپست قدرتمندتر هلیو G96 (بالاتر از اسنپدراگون 680) است که با رم بیشتر و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی (از 50 مگاپیکسل) همراه شده است. در همین حال، 11S صفحه نمایش کوچکتری نسبت به نوت 11 پرو دارد و سرعت شارژ 33 واتی کندتر است.

ردمی نوت 11 اس شبیه بقیه گوشی های ردمی نوت 11 به نظر می رسد – طراحی تخت با استاندارد IP53 با یک جزیره بزرگ دوربین مستطیلی در پشت. مرکز آن صفحه نمایش 6.43 اینچی 1080p امولد با نرخ تازه سازی 90 هرتز است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به خرید گوشی ردمی نوت ۱۱ اس فکر می‌کنید، در ادامه با بررسی کامل این گوشی هوشمند همراه ما باشید.

مشخصات فنی

  • بدنه: 159.9×73.9×8.1 میلی متر، وزن 179 گرم؛ فریم پلاستیک، پشت شیشه ای، پوشش گوریلا گلس 3.
  • صفحه نمایش: 6.43 اینچ، AMOLED، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، نرخ تازه سازی 90 هرتز، روشنایی 700 نیت.
  • تراشه: مدیاتک هلیو G96 به همراه گرافیک Mali-G57 MC2
  • سیستم عامل: اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 13
  • حافظه: 6 گیگابایت رم، 64/128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی
  • دوربین پشتی: 108 مگاپیکسلی f/1.9 اصلی، 8 مگاپیکسلی f/2.2 اولتراواید، 2 مگاپیکسلی f/2.4 ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمق
  • دوربین جلویی: 16 مگاپیکسل f/2.5
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 33 وات
  • سایر قابلیت ها: سنسور اثر انگشت، پورت اینفرارد، جک صوتی 3.5 میلی متری

بسته خرده فروشی ردمی نوت 11 اس کاملاً آشنا است. جعبه شامل خود گوشی، یک آداپتور برق 33 وات و یک کابل USB با درجه 3A است. درست مانند سایر مدل های شیائومی، این مدل نیز با یک قاب شفاف نرم و یک لایه محافظ ارزان قیمت عرضه می شود که باید خودتان آن را اعمال کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

اگر تشخیص ردمی نوت 11 از دیگری برای شما سخت بوده، کاملاً قابل درک است؛ شیائومی انجام این کار را دقیقاً آسان نکرده است، اما یک چیز مطمئن است – همه گوشی‌های هوشمند ردمی نوت 11 دستگاه‌هایی خوش‌نظر با طراحی‌های قابل تشخیص و دوست‌داشتنی هستند. همچنین می توانید به راحتی ردمی نوت 11 را از مدل های ردمی نوت 11 پرو تشخیص دهید – آنها کوچکتر هستند.

ردمی نوت 11 اس شباهت زیادی به سایر برادران نوت 11 خود دارد. فریم این گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده و روی سطح قاب پشتی و جلویی توسط شیشه گوریلا گلس 3 پوشانده شده است. اما برخلاف نسخه‌های پرو، شیشه‌های پشتی 11 و 11 اس دارای این انحناهای ظریف در همه طرف‌ها هستند – نه به اندازه‌ای شیب که بتوان گفت که گرد هستند، اما به اندازه‌ای است که آنها را شایسته ذکر کند.

ما باید صادق باشیم و بگوییم که قسمت پشتی نسبت به مدل‌های نوت 11 پرو پلاستیکی‌تر به نظر می‌رسد، اما تا زمانی که این مورد را نشکنیم، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که از چه چیزی ساخته شده است. بنابراین، در حال حاضر، ما به گفته شیائومی برای اینکه یک قطعه شیشه ای است، تکیه می کنیم. با این حال، آنچه ما از آن قدردانی می‌کنیم، روکش مات کل پنل پشتی است که آن را در لمس فوق‌العاده دلپذیر می‌کند.

در نهایت، ردمی نوت 11 اس دارای استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب است. این یکی از ابتدایی ترین دسته های ضد آب است و به این معنی است که گوشی می تواند باران های خفیف یا پاشش های خفیف را تحمل کند. ما می توانیم تأیید کنیم که عایق لاستیکی در اطراف سینی سیم کارت/میکرو اس دی وجود دارد.

حالا بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم. پنل 6.43 اینچی AMOLED بیشتر قسمت جلویی را اشغال می کند که کاملاً قابل انتظار است. حاشیه ها نسبتاً نازک هستند، همه چیز در نظر گرفته شده و چانه با سایر گوشی های مشابه همخوانی دارد. همچنین حفره ای در وسط نمایشگر برای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. در بالای صفحه نمایش، می‌توانید مشبک نازکی را مشاهده کنید که یکی از بلندگوها را پنهان می‌کند – بلندگوی که به عنوان یک گوشی نیز عمل می‌کند.

این اسپیکر دارای دو خروجی صدا است – علاوه بر خروجی صدا، یکی دیگر در بالای گوشی وجود دارد. این اسپیکر به اندازه اسپیکر پایینی بلند نیست، اما به لطف دو خروجی، تجربه صوتی دلپذیر و متعادلی را ایجاد می کند. جزیره دوربین دو مرحله ای در پشت قرار دارد و بسیار شبیه آنهایی است که قبلا دیده ایم. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بیش از همه ظاهر می شود، در حالی که دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی، سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED در سطح پایین تر قرار دارند.

به دلیل دوربین ضخیم، ردمی نوت 11 اس هنگام قرارگیری روی میز به شدت تکان می خورد. جک 3.5 میلی متری، پورت IR، میکروفون ثانویه و یکی از بلندگوها در بالای ردمی نوت 11 اس قرار دارند. پایین دارای بلندگوی دیگر، درگاه USB-C و میکروفون اصلی است. اسلات سه کارتی که دو سیم کارت نانو و یک میکرو اس دی را می پذیرد در سمت چپ قرار دارد. سمت راست کلیدهای صدا و پاور/قفل را در خود جای داده است. سطح دکمه پاور اثر انگشت شما را نشان می دهد – حسگر فوق العاده سریع و قابل اعتماد است.  ردمی نوت 11 اس دارای ابعاد 159.9 در 73.9 در 8.1 میلی متر و وزن 179 گرم است. این باعث می شود که آن را با ردمی نوت 10 اس و ردمی نوت 11 یکسان کند.

صفحه نمایش

ردمی نوت 11 اس از همان صفحه‌ای استفاده می‌کند که ما در ردمی نوت 11 تجربه می‌کنیم (یعنی نسخه ارتقا یافته پنل ردمی نوت 10S). نمایشگر این گوشی از یک پنل 6.43 اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ دی و نرخ تازه سازی 90 هرتز استفاده می کند. وضوح دقیق پنل 1080 در 2400 پیکسل یا 409ppi است. صفحه نمایش AMOLED ردمی نوت 11 اس از فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می کند. اعداد رسمی برای روشنایی صفحه نمایش 700 نیت برای حالت نور خورشید و 1000 نیت برای پیک محلی است. هیچ پشتیبانی HDR وجود ندارد.

حداکثر روشنایی که ما در خود اندازه‌گیری کردیم با آنچه شیائومی وعده داده مطابقت دارد. این اعداد نیز مشابه چیزی است که در ردمی نوت 11 ثبت کرده ایم. ردمی نوت 11 اس دارای حداکثر روشنایی معمولی 465 نیت است، اما زمانی که نور خورشید/نور روشن به طور خودکار افزایش یابد، می تواند به 744 نیت برسد. در همین حال، حداقل روشنایی فقط 2.1 نیت است، مشابه آنچه در سایر گوشی‌های ردمی نوت 11 و یک گوشی عالی دیده‌ایم.

نمایشگر Redmi Note 11S از فضای رنگی گسترده DCI-P3 مانند بقیه مدل‌های نوت 11 پشتیبانی می‌کند. تنظیمات صفحه نمایش سه مدل رنگ مختلف را ارائه می‌کنند – Vivid (پیش‌فرض، DCI-P3)، Saturated (DCI-P3 با اشباع تقویت‌شده) و Standard (sRGB دقیق). می توانید دمای رنگ را برای هر حالت تغییر دهید. گزینه پیش‌فرض Vivid برای بازتولید DCI-P3 نسبتاً خوب تنظیم شده است، و ما متوجه شدیم که آن را نسبتاً دقیق است، به استثنای رنگ‌های آبی مایل به سفید و خاکستری. سپس حالت استاندارد وجود دارد که دقت کاملی نسبت به sRGB از جمله رنگ‌های سفید و خاکستری دارد.

صفحه نمایش ردمی نوت 11 اس از نرخ رفرش 60 هرتز (استاندارد) و 90 هرتز (بالا) پشتیبانی می کند. گزینه پیش‌فرض 90 هرتز در اکثر مواقع از 90 هرتز استفاده می‌کند، اگرچه در تصاویر استاتیک و رابط بین 90 هرتز و 60 هرتز سوئیچ می‌کند. به غیر از آن، صفحه نمایش برای پخش ویدیو و اپلیکیشن هایی که نمی توانند بالاتر از 60 هرتز را پشتیبانی کنند، به 60 هرتز برمی گردد. این گوشی همچنین از Widevine L1 DRM پشتیبانی می‌کند و می‌تواند محتوای Full HD را از تمام سرویس‌های ویدیویی محبوب پخش کند. هیچ پشتیبانی HDR روی گوشی وجود ندارد و امکان پخش ویدیو HDR وجود ندارد.

عمر باتری

تمام گوشی‌های هوشمند ردمی نوت 11 از باتری‌های 5000 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کنند و نوت 11 اس نیز تفاوتی ندارد. ردمی نوت 11 اس دارای باتری و چیپست مشابه نسخه پرو 4G است، اگرچه صفحه نمایش AMOLED آن از نظر اندازه کوچکتر است و ما می‌توانیم در برخی از تست‌های باتری انتظار نمایشگر روشن‌تر را داشته باشیم.

بنابراین، ردمی نوت 11 اس امتیاز استقامت فوق‌العاده 133 ساعت را کسب کرد. در واقع، زمان‌های بسیار بهتری را در تست‌های صفحه نمایش، هم وب و هم ویدیو، ارسال کرد، در حالی که زمان تماس با نوت 11 پرو مطابقت دارد. علاوه بر این، 11 اس از شارژ سریع 33 واتی شیائومی پشتیبانی می کند. تلفن همراه با آداپتور برق مورد نیاز عرضه می شود، بنابراین می توانید بلافاصله آن را سریع شارژ کنید.

ما نوت 11 اس را با شارژر 33 واتی همراه آزمایش کردیم و تجربه واقعاً رضایت‌بخش است. آداپتور برق اصلی باتری را در 30 دقیقه از 0 درصد به 59 درصد می رساند. این حتی سریعتر از باتری و شارژر مشابه در معمولی ردمی نوت 11 است و تنها متغیری که می تواند این تفاوت قابل توجه را توضیح دهد، چیپست است. شارژ کامل به 62 دقیقه نیاز دارد – این بسیار سریع است! این زمان نیز بهتر از 78 دقیقه ردمی نوت 11 است و بار دیگر، ما فقط می توانیم حدس بزنیم که تفاوت کوالکام با مدیاتک است.

نرم افزار و رابط کاربری

شیائومی ردمی نوت 11 اس، مانند بقیه سری ردمی نوت 11، اندروید 11 را با جدیدترین نسخه MIUI 13 اجرا می کند. بسیاری از ویژگی‌های جدید MIUI در زیر کاپوت قرار دارند، اگرچه باید تجربه‌ای روان‌تر، هوشمندتر و ایمن‌تر را ایجاد کنند.  این نسخه از MIUI 13 مبتنی بر اندروید 11 است و هیچ یک از ویژگی‌های اندروید 12 مانند ویجت‌های اصلاح‌شده و صفحه ویجت جدید آن‌ها در کشوی برنامه را شامل نمی‌شود. هیچ داشبورد حریم خصوصی پیشرفته ای با گزینه هایی مانند کلیپ بورد محافظت شده، مکان تقریبی، الگوریتم به روز شده قفل با چهره وجود ندارد. برنامه File Manager و ساعت به روز شده با حالت Bedtime نیز در هیچ کجا یافت نمی شود.

با این حال، به زودی این آپدیت نرم افزاری در اختیار بیشتر دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت و می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش سرعت و کارایی دستگاه داشته باشد. به خاطر داشته باشید که ردمی نوت 11S شرایط بسیار خوبی در زمینه نرم افزاری دارد و شما می‌توانید از جدیدترین قابلیت‌های آن به خوبی استفاده کنید. با این حال، شیائومی ادعا می‌کند که MIUI به طور کامل بازسازی شده است، حتی اگر تنها از طریق رابط کاربری و طراحی آن نتوانید تشخیص دهید – ظاهر و احساس آن دقیقاً مانند MIUI 12 است. استفاده از رم و فضای ذخیره سازی بهتر و هوشمندتر است.

به عنوان مثال، MIUI 13 قرار است استفاده فعلی پردازنده و رم را پیگیری کند و هرگونه کار غیرضروری را به حالت تعلیق درآورد تا منابع را آزاد کند و عملکرد روان‌تری ارائه دهد. شیائومی وعده افزایش راندمان فرآیند پس‌زمینه تا 40 درصد نسبت به نسخه قبلی را داده است. Liquid storage چیزی است که برای گوشی های هوشمند مدرن بسیار جالب و مرتبط به نظر می رسد. شیائومی می گوید که در اکثر گوشی ها به دلیل مدیریت ناکارآمد فضای ذخیره سازی، عملکرد ذخیره سازی در 36 ماه به نصف کاهش می یابد.

این همان جایی است که MIUI 13 از آن سرچشمه می گیرد – 60 درصد راندمان یکپارچه سازی بهتری نسبت به MIUI 12 و رقبای مختلف ارائه می دهد. بنابراین، افت عملکرد ذخیره سازی در 36 ماه باید فقط 5 درصد باشد. بهینه‌سازی نهایی که در هسته MIUI انجام می‌شود، مدیریت انرژی است – بهینه‌سازی نسخه جدید باید به کاهش 10 درصدی مصرف انرژی در مقایسه با MIUI 12 منجر شود. همچنین یک نوار کناری هوشمند بهبودیافته برای انجام چندوظیفه ای روان تر با برنامه های پاپ آپ وجود دارد. و حریم خصوصی با تعدادی ویژگی بهبود یافته است که برخی از آنها منحصر به فرد است.

بازده و کارایی

شیائومی ردمی نوت 11S مجهز به پردازنده اصلی مدیاتک هلیو G96 بوده که یک تراشه 12 نانومتری بوده و در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 می‌تواند قدرت قابل توجهی را در اختیار کاربران قرار دهد. در صورتی که علاقه‌مند به دنیای گیم هستید یا از اپلیکیشن های گوناگون استفاده می‌کنید و نیازمند قدرت پردازش بالا هستید، شیائومی ردمی نوت 11S می‌تواند رضایت شما را به خود جلب کند.

فراموش نکنید که این دستگاه در مدل‌های گوناگون عرضه شده است، اما حداقل حافظه رم آن معادل 6 گیگابایت است. همچنین نوع حافظه این دستگاه UFS 2.2 بوده که سرعت نقل و انتقال اطلاعات را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. اما نباید فراموش کنیم که با یک گوشی مقرون به صرفه مواجه‌ایم. البته در بررسی‌های دقیق انجام شده می‌توان ردمی نوت 11 اس را با پوکو M4 پرو 5G مقایسه کرد؛ میان این دو دستگاه اختلاف زیادی نبوده و به گونه‌ای که ردمی نوت 11 اس در پردازنده پیروز شده و در پردازنده گرافیکی شکست خواهد خورد.

بنابراین، تست‌های CPU گیگ بنچ نشان می‌دهد که Helio G96 عملکرد پردازنده مناسبی برای این کلاس دارد. متاسفانه، عملکرد گرافیکی و تجربه پایین تر است. Helio G96 دارای یک پردازنده گرافیکی دو هسته ای Mali-G57 است که حدود 30 درصد کندتر از پردازنده گرافیکی Mali-G76 چهار هسته ای داخل تراشه Helio G95 در داخل ردمی نوت 10S قبلی و ریلمی 8 در نمودارهای ما است.

ردمی نوت 11 اس در بیشتر مواقع عملکرد رابط کاربری نرمی را ارائه می دهد. با این حال، 90 فریم در ثانیه زمانی که برخی از وظایف پس‌زمینه، اعلان‌ها یا فرآیندهای دیگر مداخله می‌کنند، ثابت نبودند. زمانی که پیمایش یا کشیدن بیش از حد زیاد باشد، ممکن است تاخیر/لکنت جزئی رخ دهد. بازی با نرخ فریم بالا در تئوری امکان پذیر است، اما در دنیای واقعی، برای یک تجربه بازی روان باید تغییرات زیادی انجام دهید، به این معنی که کیفیت گرافیک و/یا وضوح را کاهش دهید.

کیفیت دوربین

گوشی جدید ردمی نوت 11 اس مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسل ایزوسل HM2 سامسونگ بوده و گشودگی دیافراگم آن هم معادل f/1.9 است. همچنین در کنار سنسور اصلی شاهد سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسل IMX355 سونی و دو سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو و سنجش عمق خواهید بود. سلفی نیز همان دوربین 16 مگاپیکسلی است که در سری نوت 11 شاهد آن بودیم.

دوربین اصلی به‌طور پیش‌فرض عکس‌های 12 مگاپیکسلی را ذخیره می‌کند، و برخلاف بسیاری از مدل‌های نوت 11، این مدل‌ عالی می باشد. آنها مقدار بالایی از جزئیات تفکیک شده، وضوح متعادل و تراز سفیدی دقیق و نمایش رنگ را نشان می دهند. عملکرد سنسور اصلی در محیط‌های کم نور می‌تواند قابل توجه باشد و این از گشودگی دیافراگم پایین آن کاملا مشخص است؛ البته می‌توان نبود لرزشگیر اپتیکال را یکی از معایب این دستگاه دانست که می‌تواند مانع رقابت ردمی نوت 11 اس در زمینه دوربین با سایر گوشی‌های پرچمدار شود. فراموش نکنید که زاویه پوشش فوق عریض این سنسور معادل 118 درجه بوده که قابل توجه است.

در صورتی که قصد دارید از نهایت کیفیت سنسور اصلی 108 مگاپیکسل استفاده کنید، کافی است وارد برنامه دوربین شوید و در ادامه با انتخاب گزینه بیشتر (More)، روی عدد 108 ضربه بزنید تا بتوانید از نهایت کیفیت برای ثبت تصاویر و ضبط فایل‌های ویدیویی استفاده کنید. به طور کلی، به نظر می رسد ردمی نوت 11 اس کیفیت عکس خوبی مانند نوت 11 پرو پلاس 5G ارائه می دهد و بسیار بهتر از ردمی نوت 11، 11 پرو و 11 پرو 5G است.

اگر بخواهیم نظر کلی خود را پیرامون دوربین‌های ردمی نوت 11 اس بیان کنیم، می‌توانیم بگوییم که جذاب نیستند؛ فراموش نکنید که این نظر با یک نگاه سخت‌گیرانه ارائه شده است. به عنوان مثال، با این که تصاویر سلفی با رنگ‌های سرشار از جنب و جوش نمایش داده می‌شوند، اما نمی‌توان وضوح آن را فوق‌العاده توصیف کرد. همچنین نبود سنسور تله فوتو اختصاصی یک ضعف دیگر دوربین ردمی نوت 11 اس به حساب می‌آید که می‌تواند از دید کاربران حرفه‌ای مخفی نشود. همچنین حالت پرتره مربوط به تصاویر سلفی به گونه‌ای در مقابل چشمان شما قرار خواهند گرفت که بخشی از تاری خود را از دست خواهند داد و می‌توان گفت فاقد جذابیت بالایی است.

جمع بندی

گوشی‌ ردمی نوت 11 اس شیائومی با توجه به قیمت مقرون به صرفه‌ای که داشته، امکانات فوق‌العاده‌ای دارد و به جرأت می‌توان گفت که در این رده قیمتی کمتر محصولی وجود دارد که بتواند با آن‌ها رقابت کند. این گوشی‌ شاید مثل بسیاری از رقبای خود از اینترنت 5G پشتیبانی نکنند، اما فقدان این شبکه برای بسیاری از کاربران بی‌اهمیت است. به جز این، گوشی‌های شیائومی امکاناتی دارند که باعث می‌شود از هر دستگاه هم قیمت دیگری، به شکل محسوسی برتر باشند.

از یک نمایشگر سریع AMOLED که کیفیت و وضوح بالایی دارد گرفته تا یک باتری بزرگ، دوربین‌هایی باکیفیت و با امکاناتی متنوع و پردازنده‌ای که می‌تواند از پس اجرای برنامه‌های مختلف برآید، همگی از این گوشی‌ خوش قیمت ساخته‌اند که اگر نیازی به یک پرچمدار نداشته یا بودجه‌ی خیلی زیادی ندارید، می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشند.

مزایا

  • ساخت جامد، دارای رتبه IP53.
  • صفحه نمایش AMOLED روشن 90 هرتزی.
  • عمر باتری عالی، شارژ سریع.
  • بلندگوهای استریو با صدای بلند، صدای خوب.
  • دوربین عکاسی قابل اعتماد
  • جک 3.5 میلی متری، پورت IR، میکرو اس دی، رادیو FM.

معایب

  • عملکرد پایین تر
  • بدون فیلمبرداری 4K
  • آخرین اندروید 12 را ندارد.
  • در زمان عرضه کمی گران است.
منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا