فناوری

استفاده بیشتر تراشه های اگزینوس در گوشی های میان رده و اقتصادی سامسونگ

سامسونگ یکی از معدود تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در سطح جهان است که چیپست های خود را می سازد. با این حال، برخلاف اپل، این غول کره جنوبی از تراشه های کوالکام و مدیاتک نیز برای گوشی های هوشمند خود استفاده می کند. اما به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد در استراتژی خود برای استفاده از پردازنده در گوشی های هوشمند خود تغییر ایجاد کند زیرا هدف آن افزایش استفاده از تراشه های اگزینوس خود است.

طبق گزارش جدید، سامسونگ الکترونیکس اکنون تمرکز خود را به سمت گوشی های هوشمند سری گلکسی A و سری گلکسی M تغییر داده است. با آن، این شرکت به تغییر تمرکز خود از کشورهای توسعه یافته به بازارهای نوظهور اشاره می کند. این گزارش می افزاید که به عنوان بخشی از این استراتژی، غول کره جنوبی همچنین قرار است استفاده از چیپست های خود را در گوشی های هوشمند میان رده و پایین رده افزایش دهد.

در همین راستا، این شرکت از پردازنده اگزینوس 850 سامسونگ در گوشی هوشمند جدید گلکسی A13 4G در بازار آمریکای شمالی استفاده کرده است. سامسونگ گلکسی A13 5G قبلاً با پردازنده دایمنسیتی 700 عرضه شده است. همانطور که از نام آن مشخص بوده، گلکسی A13 جانشین گلکسی A12 است که 51.8 میلیون دستگاه در سال 2021 به فروش رساند. با آن، این گوشی به پرفروش ترین مدل گوشی هوشمند جهان و اولین گوشی هوشمندی تبدیل شد که بیش از 50 میلیون دستگاه از آن به فروش رسید.

سامسونگ گلکسی A13 از پردازنده مدیاتک هلیو P35 بهره می برد و بنابراین نقش مهمی در افزایش سهم بازار مدیاتک داشت. با گلکسی A13 4G مجهز به تراشه اگزینوس 850 سامسونگ و مدل 5G گوشی هوشمند مجهز به تراشه مدیاتک، این شرکت به دنبال افزایش سهم بازار تراشه‌های اگزینوس است.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا