کنسول و بازی

آپدیت مه 2022 ایکس باکس با برچسب گذاری QoS برای کاهش تأخیر

ایکس باکس آپدیت ماه می 2022 (نسخه سیستم عامل: 10.0.22000.4557) را برای کنسول های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر کرد. این به‌روزرسانی بزرگ نیست، اما توانایی اولویت‌بندی فعالیت‌های بازی‌تان را با برچسب‌گذاری کیفیت خدمات (QoS) اضافه می‌کند که به شما امکان می‌دهد تجربه کارهای حساس به تأخیر مانند چت مهمانی، استریمینگ یا بازی چند نفره را بهبود ببخشید.

برای فعال کردن برچسب‌گذاری QoS، باید به Settings بروید، سپس  General > Network settings > Advanced settings > QoS tagging settings را انتخاب کنید. سپس بررسی کنید که آیا DSCP tagging و WMM tagging فعال هستند یا خیر. اگر مطمئن نیستید که آخرین به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اید، دکمه Xbox را روی کنترلر خود فشار دهید و Profile & system > Settings > System > Console Info را انتخاب کنید. بعد از آن باید نسخه سیستم عامل خود را ببینید.

جدای از ویژگی جدید برچسب گذاری QoS، این بیلد نیز با سهم منصفانه ای از مشکلات همراه است. برخی از کنترلرها قطع شده‌اند، نماد عناوین مبتنی بر دیسک برای برخی از کاربران نمایش داده نمی‌شود، برخی از عناوین با یک برچسب Trial نادرست در My games & apps ظاهر می‌شوند، و برخی از کاربران گزارش کرده اند که کنسول آنها با وضوح اشتباه روشن می شود – این آخرین مشکل را می توان با راه اندازی مجدد کنسول از منوی Power که با نگه داشتن دکمه Xbox قابل دسترسی است، حل کرد.

اگر می خواهید این به روز رسانی را به صورت دستی دریافت کنید، دکمه Xbox را فشار دهید و سپس به Profile & system > Settings > System > Updates بروید. در اینجا می‌توانید در صورتی که به‌روزرسانی قبلاً نصب نشده باشد، به‌روزرسانی کنسول موجود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید کنسول شما به‌طور خودکار به‌روزرسانی شود، در همان منو Keep my console up to date و Keep my games & apps update را انتخاب کنید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا