آخرین گزارش Canalys نشان می‌دهد که فروش کامپیوترها، تبلت‌ها و کروم‌بوک‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ چگونه بوده است. علیرغم کاهش 3 درصدی فروش کامپیوترها و تبلت‌ها به 118.1 میلیون دستگاه، در مقایسه با سه ماهه اول 2021، محموله ها در مقایسه با زمان های قبل از همه گیری با CAGR سه ساله (نرخ رشد سالانه ترکیبی) 12 درصدی نسبت به سه ماهه اول 2019 همچنان قوی هستند.

این شامل کروم‌بوک‌ها نمی‌شود، که افت قابل‌توجهی 60 درصدی سالانه در محموله‌های جهانی برای سه ماهه اول 2022 داشته است. اپل در فروش تبلت در سراسر جهان با 14.88 میلیون دستگاه، 2 درصد کاهش با 38.2 درصد سهم بازار، تسلط داشت. سامسونگ در رتبه دوم قرار گرفت و 7.86 میلیون دستگاه با 20.4 درصد سهم بازار به فروش رساند.

آمازون با 3.57 میلیون دستگاه در رتبه سوم لنوو قرار گرفت و شاهد افزایش 3.3 درصدی نسبت به سال گذشته بود که ناشی از تخفیف های سنگین تبلت های آمازون فایر است و هوآوی با فروش 1.68 میلیون دستگاه رتبه پنجم را به خود اختصاص داد و 4.4 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد. لنوو در جایگاه سوم موفق به فروش حدود 3 میلیون دستگاه شد، اما این میزان نسبت به سه ماهه اول سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

در سه ماهه اول 2022، حدود 4.9 میلیون کروم بوک در سراسر جهان ارسال شد. کاهش تعداد محموله‌ها به کاهش خریدهای مصرف‌کننده و آموزشی کروم بوک برای حمایت از رفتن به مدرسه از خانه نسبت داده می‌شود. Canalys خاطرنشان می کند که آمریکای شمالی 72 درصد از محموله های کروم بوک در سراسر جهان را تشکیل می دهد و بازار در محموله های کروم بوک 64 درصد کاهش داشته است.

علیرغم کاهش 62 درصدی کروم‌بوک‌ها، لنوو توانست 1.22 میلیون کروم بوک را در سرتاسر جهان ارسال کند و با 24.9 درصد از سهم بازار، جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. ایسر و دل با فروش 1.13 میلیون دستگاه و تصاحب 23.1 درصد از سهم بازار برای ایسر به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند و دل نیز 876 هزار دستگاه را با 17.9 درصد سهم به فروش رساند. اچ پی با 82.2 درصد بیشترین کاهش را در محموله ها با 775 هزار دستگاه با 15.8 درصد سهم داشت. ایسوس 460 هزار دستگاه را با سهم 9.5 دلاری عرضه کرد. با این حال، تمام برندهای کروم بوک در این سه ماهه سقوط کردند.

با نگاهی به آینده، بازارهای جهانی تبلت و رایانه های شخصی به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و قرنطینه های مرتبط با بیماری همه گیر در چین، فشار بیشتری بر زنجیره تامین خواهند داشت. انتظار می‌رود تقاضا برای کروم‌بوک‌ها در آسیا و اقیانوسیه افزایش یابد، جایی که انتظار می‌رود استقرار آموزش شروع به ارائه خدمات به کاربران آگاه از قیمت کند. این بازارهای آموزشی در حال توسعه در حال نهایی کردن طرح‌هایی برای دیجیتالی کردن هستند که می‌تواند باعث افزایش فروش کروم بوک شود. به علاوه، اندونزی ابتکاری را برای تولید کروم بوک های محلی برای آموزش و صادرات داخلی آغاز کرده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *