اپل، گوگل و مایکروسافت اعلام کرده اند که پشتیبانی از استاندارد مشترک بدون رمز عبور توسعه یافته توسط اتحادیه FIDO و کنسرسیوم وب جهانی را گسترش خواهند داد. این سه غول فناوری قصد دارند در سال آینده ورود بدون رمز عبور را در بسیاری از محصولات خود وارد کنند که می تواند منجر به بهبود امنیت حساب های آنلاین شود.

قرار است با استفاده از این استانداردهای جدید و همچنین این قابلیت ورود بدون رمز، امنیت حساب‌های کاربری و اطلاعات شخصی کاربران افزایش پیدا کند. همچنین انتظار می‌رود این قابلیت با حفظ امنیت، دسترسی به این حساب‌ها و اطلاعات را راحت‌تر از گذشته ممکن کند. در حالی که مرورگرهای وب در سال‌های اخیر در تولید رمزهای عبور ایمن و کمک به شما در همگام‌سازی آن‌ها در دستگاه‌هایتان بسیار خوب عمل کرده‌اند، بسیاری از افراد همچنان گزینه استفاده مجدد از رمزهای عبور موجود را ترجیح می‌دهند و فقط امیدوارند که هیچ یک از حساب‌هایشان به خطر نیفتد. اگر رمز عبور در یک وب سایت به خطر بیفتد، یک هکر فقط باید از آن در سرویس دیگری که قربانی استفاده می کند استفاده مجدد کند تا بتواند به آن حساب نیز وارد شود.

با اعلام امروز، شرکت ها متعهد می شوند که به کاربران اجازه دهند به طور خودکار به اعتبار ورود به سیستم FIDO خود در دستگاه های خود بدون نیاز به ثبت نام مجدد همه حساب ها دسترسی داشته باشند و کسانی که از احراز هویت FIDO برای ورود به برنامه‌ها یا وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند، بدون در نظر گرفتن سیستم عامل یا مرورگر، می‌توانند با استفاده از دستگاه تلفن همراه مجاور وارد سیستم شوند. این اقدامات باید به افراد بیشتری امکان ورود به سیستم امن را بدهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *