گوگل در حال تشکیل تیمی برای ایجاد خدمات باطنی برای توسعه دهندگان بلاک چین است. این شرکت امیدوار است Google Cloud Platform را به مقصد اصلی کسانی که می‌خواهند برنامه‌های Web3 را اجرا کنند، تبدیل کند. آمیت زاوری، معاون گوگل کلود به CNBC گفت:

ما نمی‌خواهیم مستقیماً بخشی از این موج ارزهای دیجیتال باشیم. ما فناوری‌هایی را برای شرکت‌ها ارائه می‌کنیم تا از ماهیت توزیع‌شده Web3 در کسب‌وکارها و شرکت‌های فعلی‌شان استفاده کنند و از آن بهره ببرند.

این اولین ورود گوگل به این فضا نیست. در ژانویه، یک تیم دارایی دیجیتال را معرفی کرد و گفت که به دنبال راه هایی است که به مشتریان Google Cloud اجازه می دهد تا پرداخت های رمزنگاری شده را انجام دهند و دریافت کنند. ساندار پیچای، مدیر عامل آلفابت، در تماسی که در ماه بعد صورت گرفت، گفت که واحد Cloud در حال بررسی پشتیبانی از پروژه های بلاک چین است.

به گفته زاوری، تیم جدید شامل کارمندانی خواهد بود که در پروژه های Web3 یا در گوگل یا به وقت خود درگیر شده اند. او گفت که گوگل ممکن است سیستمی ایجاد کند که سایر شرکت ها را قادر می سازد تا بررسی داده های بلاک چین را برای مردم آسان کنند. زاویری گفت که ابزارهای گوگل با پلتفرم های دیگر مانند خدمات وب آمازون سازگار خواهند بود.

در اینجا یک المان ناسازگاری وجود دارد. هدف اصلی جنبش Web3 غیرمتمرکز کردن وب و دور کردن قدرت از شرکت های بزرگی مانند گوگل، آمازون و متا است. با این حال، توسعه دهندگان Web3 باید برنامه ها و خدمات خود را در جایی میزبانی کنند و گوگل می خواهد اولین انتخاب آنها باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *