نرم افزار و اینترنت

گوگل مپس با نمای فراگیر، حالت سه بعدی اپل را برای شهرها به چالش می کشد

در مواجهه با افزایش رقابت از جانب اپل مپس و مناظر سه‌بعدی شهر، گوگل امروز دیدگاه خود را برای گوگل مپس نسل بعدی خود با پیش نمایشی از تجربه مشاهده «غوطه‌ورتر» جدید خود معرفی کرد. این پیشرفت که در کنفرانس I/O گوگل ارائه شد، ترکیبی از بینایی کامپیوتر و فناوری هوش مصنوعی را برای ترکیب نمای خیابان و تصاویر هوایی به منظور ارائه یک مدل دیجیتالی از جهان و راهی جدید برای کاوش شهرها، نقاط دیدنی کلیدی، به کار می‌گیرد. رستوران ها، مکان ها و سایر مکان های دیدنی.

گوگل می گوید که «میلیاردها» تصویر را با هم ترکیب کرده  تا این نمای غوطه ور را ایجاد کند، که به کاربران اجازه می دهد با پرواز بصری بر روی یک منطقه به کاوش بپردازند تا ببینند ممکن است چه شکلی باشد. برای مثال، اگر قصد سفر به لندن را داشتید، ممکن است از این ویژگی برای دیدن مکان‌های دیدنی مانند بیگ بن یا وست مینستر استفاده کنید تا درک بهتری از مکان، تجربه و معماری داشته باشید. همچنین می‌توانید از «اسلایدر زمان» برای تنظیم ظاهر منطقه در زمان‌های مختلف روز استفاده کنید – ویژگی که تا حدودی شبیه حالت شبانه اپل مپس با درخشش مهتاب است که در غروب، حتی هنگام مرور شهرهای سه بعدی فعال می‌شود.

با این حال، حالت immersive mode گوگل به کاربران این امکان را می دهد که برای کمک به برنامه ریزی وضعیت آب و هوا و ترافیک محلی را جستجو کنند. این حالت جدید تنها به نمایش شهرهای بزرگ در منظری همه جانبه‌تر ختم نمی‌شود – همچنین امکان کاوش آسان‌تر در داخل مکان‌ها، از جمله رستوران‌های محله و دیگر مکان‌های محبوب را فراهم می‌کند.

کاربران می توانند تا سطح خیابان به پایین سر بخورند و سپس کلیک کنند تا ببینند داخل مکانی که ممکن است بخواهند از آن بازدید کنند چگونه به نظر می رسد. این می تواند به افراد کمک کند تا دریابند که یک رستوران چه نوع حال و هوایی دارد، از جمله موارد دیگر. همچنین می توانید شلوغی زنده منطقه و ترافیک اطراف را از این سطح مشاهده کنید.

منبع
techcrunch
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا