نرم افزار و اینترنت

اپل، Live Captions سیستمی را بعنوان بخشی از آپدیت دسترسی بزرگتر می افزاید

به مناسب روز جهانی آگاهی از دسترسی (19 مه) اپل، مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، به‌روزرسانی‌های کمکی را به افتخار این مناسبت ارائه کرد. این شرکت ویژگی‌های جدیدی را در آیفون، آیپد، مک و اپل واچ ارائه می‌کند و جذاب‌ترین آنها، Live Captions سیستمی است.

مشابه پیاده‌سازی گوگل در اندروید، Live Captions اپل صدای پخش شده در آیفون، آیپد یا مک شما را در لحظه رونویسی می‌کند و زیرنویس‌ها را روی صفحه نمایش می‌دهد. همچنین زیرنویس صدای اطراف شما خواهد بود، بنابراین می توانید از آن برای دنبال کردن مکالمات در دنیای واقعی استفاده کنید. شما می توانید اندازه و موقعیت جعبه رونویسی را تنظیم کنید و همچنین اندازه های مختلف فونت را برای کلمات انتخاب کنید. رونویسی در دستگاه نیز ایجاد می شود.

اما برخلاف اندروید، Live Captions در تماس‌های فیس تایم نیز به وضوح بین بلندگوها تمایز قائل می‌شود و از آیکون ها و نام‌ها برای نسبت دادن به آنچه گفته شده، استفاده می‌کند. بعلاوه، کسانی که از مک استفاده می کنند می توانند پاسخی را تایپ کنند و همزمان برای دیگران در مکالمه با صدای بلند صحبت کنند. Live Captions به عنوان نسخه بتا به زبان انگلیسی برای کسانی که در آمریکا و کانادا هستند، در دسترس خواهد بود.

اپل همچنین در حال بروز رسانی ابزار تشخیص صدا موجود خود است که به آیفون ها اجازه می دهد به طور مداوم به صداهایی مانند آلارم، آژیر، زنگ در یا گریه نوزادان گوش دهند. با بروزرسانی آینده، کاربران می‌توانند آیفون یا آیپد خود را آموزش دهند تا به صداهای سفارشی گوش دهند، مانند آهنگ «تمام کردم» ماشین لباسشویی یا شاید اردک حیوان خانگی شما که می‌گوید. یک ویژگی جدید به نام Siri Pause Time به شما امکان می‌دهد زمان انتظار دستیار را زمانی که در حال پاسخ دادن یا درخواست چیزی هستید، افزایش دهید، بنابراین می‌توانید زمان خود را برای تکمیل آنچه نیاز دارید صرف کنید.

این شرکت در حال بروز رسانی اپلیکیشن Magnifier خود است که به افراد کم بینا کمک می کند تا با افراد و اشیاء اطراف خود تعامل بهتری داشته باشند. اپل با گسترش ابزار تشخیص افراد قبلی که به کاربران می‌گفت چقدر از اطرافشان دور هستند، یک ویژگی جدید تشخیص درب اضافه می‌کند. این از LiDAR و دوربین آیفون نه تنها برای تعیین مکان و شناسایی درها استفاده می کند، بلکه متن یا نمادهای نمایش داده شده را نیز می خواند، مانند ساعات کار و علائمی که دستشویی ها یا ورودی های قابل دسترس را نشان می دهند.

به‌روزرسانی‌هایی برای اپل واچ نیز در راه است. سال گذشته، این شرکت Assistive Touch را معرفی کرد که به افراد اجازه می‌داد بدون لمس صفحه نمایش با این ابزارهای پوشیدنی ارتباط برقرار کنند. با به‌روزرسانی نرم‌افزاری آتی، فعال کردن Quick Actions در لمس کمکی سریع‌تر و آسان‌تر خواهد بود، که سپس به شما امکان می‌دهد از حرکاتی مانند دوبار نیشگون گرفتن برای پاسخ دادن یا پایان دادن به تماس‌ها، گرفتن عکس، شروع تمرین یا توقف پخش رسانه استفاده کنید.

اما Assistive Touch روشی نیست که همه بتوانند از آن استفاده کنند. برای افرادی که دارای ناتوانی های جسمی یا حرکتی هستند که آنها را از استفاده از حرکات دست به طور کلی منع می کند، این شرکت نوعی کنترل صدا و سوئیچ را به ساعت هوشمند خود می آورد. این ویژگی Apple Watch Mirroring نام دارد و از سخت‌افزار و نرم‌افزار از جمله AirPlay برای انتقال صدای از پیش تعیین‌شده کاربر یا تنظیمات برگزیده کنترل سوئیچ از آیفون‌هایش، به عنوان مثال، به ابزارهای پوشیدنی استفاده می‌کند. این به آنها اجازه می دهد تا از ردیابی سر، اکشن های صوتی و سوئیچ های Made For iPhone برای تعامل با اپل واچ خود استفاده کنند.

اپل گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را به برنامه Books اضافه می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تم‌های جدید را اعمال کنند و ارتفاع خطوط، فاصله کلمات و کاراکترها و موارد دیگر را تغییر دهند. صفحه‌خوان VoiceOver آن نیز به زودی به بیش از 20 زبان و زبان جدید، از جمله بنگالی، بلغاری، کاتالان، اوکراینی و ویتنامی در دسترس خواهد بود. ده‌ها صدای جدید نیز اضافه می‌شوند، مانند حالت املایی برای کنترل صدا که به شما امکان می‌دهد املای سفارشی را با استفاده از ورودی حرف به حرف دیکته کنید.

به‌روزرسانی‌های بیشتری در سراسر اکوسیستم اپل ارائه می‌شود، از جمله مترجم‌های زبان اشاره آمریکایی که به اپل استور و پشتیبانی در کانادا گسترش می‌یابند و همچنین راهنمای جدیدی در Maps، فهرست‌های پخش انتخاب شده در Apple TV و Music و افزودن دستیار دسترسی به برنامه Shortcuts در Mac و Watch. ویژگی‌های پیش‌نمایش‌شده امروز اواخر امسال در دسترس خواهند بود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا