کنسول و بازی

معرفی کنسول دستی AYN Loki مجهز به ویندوز

سازنده بازی مستقر در چین AYN به تازگی جدیدترین سری کنسول های دستی قابل حمل خود را با نام Loki معرفی کرده است. این اولین ورود آنها به صحنه نیست، زیرا AYN Odin و Odin Lite پس از یک کمپین موفق IndieGoGo در سال 2021 منتشر شدند. AYN هنوز اطلاعات از زمان عرضه این کنسول دستی جدید منتشر نکرده، اما ویدیوی کوتاهی در یوتیوب قرار داده که نشان می دهد اطلاعات بیشتری در راه است.

Loki که برای بازی های کامپیوتری قابل حمل طراحی شده، به نظر می رسد رقیب مستقیم استیم دک باشد. براساس اطلاعات، حداقل پنج نسخه به ظاهر از این کنسول که از Loki Mini گرفته تا Loki Max، با طیف وسیعی از گزینه های سخت افزاری و اندازه های فیزیکی متفاوت برنامه ریزی شده است. با توجه به گفته سازنده، Loki Mini از یک پردازنده نامشخص اینتل Alder Lake سری U استفاده می کند که برای مصرف انرژی کم همراه با فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی طراحی شده است. سه نسخه استاندارد Loki از AMD Ryzen 5 6600U با فضای ذخیره سازی 64، 256 و 512 گیگابایتی استفاده می کنند.

گزینه پنجم، Loki Max، دارای AMD Ryzen 7 6800U همراه با یک درایو 512 گیگابایتی است. AYN ادعا می‌کند که تمام فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا است، اما جزئیات سخت‌افزار را، چه اختصاصی یا غیر اختصاصی، ارائه نکرده است. جذابیت اصلی Loki استفاده از ویندوز به جای سیستم عامل اندروید مبتنی بر ARM مانند نسخه قبلی خود، Odin است، بنابراین بدون شک این به قیمت آن کمک می کند. گرافیک Intel Iris Xe به نمایش بصری کمک می کند، اما هیچ اطلاعاتی در مورد اندازه یا وضوح صفحه نمایش وجود ندارد.

برای کنترل‌ها، لوکی از یک استیک آنالوگ دوگانه با پد d، دکمه‌های صورت در الگوی آشنای ایکس باکس و ماشه‌های نصب شده روی شانه در قسمت عقب استفاده می‌کند. AYN Odin با یک داک جداگانه برای اجرای بازی روی تلویزیون سازگار بود و Loki یک پورت USB-C دارد که ممکن است برای همین منظور باشد، اما این شرکت هنوز هیچ لوازم جانبی را تأیید نکرده است. جالب است که ببینیم Loki چگونه با Steam Deck Valve و مبارزات آن با سطوح موجودی مقایسه می شود.

منبع
windowscentral
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا