کنسول و بازی

انتشار آپدیت جدید SteamOS 3.2 با تنظیمات نرخ رفرش و موارد دیگر

شرکت ولو به تازگی بروزرسانی SteamOS 3.2 را برای دستگاه استیم دک خود منتشر کرده است. اگر آن را نصب کنید، فن پر سر و صدا را خاموش می‌کند و گزینه‌های بیشتری برای افزایش عمر باتری به همراه سایر پیشرفت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

با نسخه 3.2، استیم دک را می توان از نرخ تازه سازی پیش فرض نمایشگر 60 هرتز به 40 هرتز تغییر داد. سپس می‌توانید یک محدودکننده فریم، معمولاً چیزی در حدود 40، 20 یا حتی 10 فریم در ثانیه تنظیم کنید. این تنظیمات برای هر بازی هستند، بنابراین می‌توانید بازی‌های اکشن را با سرعت 60 فریم بر ثانیه نگه دارید، اما معماها را به چیزی کمتر محدود کنید که تأثیر زیادی روی گیم‌پلی نداشته باشد.

در اینجا یک یادداشت جالب از Valve در مورد نرخ فریم وجود دارد. با سرعت 30 فریم در ثانیه، هر 33.33 میلی ثانیه یک فریم جدید وجود دارد. با سرعت 60 فریم بر ثانیه در هر 16.66 میلی‌ثانیه و 40 فریم بر ثانیه زمان فریم 25 میلی ثانیه است. این بدان معناست که بازی بدون افزایش شدید قدرت محاسباتی، به طور قابل توجهی روانتر و پاسخگوتر به نظر می رسد. Valve همچنین خاطرنشان می کند که ثبات فریم بسیار مهم است، بنابراین ممکن است بخواهید به جای نوسان دادن، نرخ فریم را برای عناوین سنگین 40 فریم بر ثانیه قفل کنید.

در ادامه، SteamOS 3.2 اکنون با یک منحنی فن کنترل شده توسط سیستم عامل عرضه می شود. این فن هوشمندتر از سیستم قدیمی کنترل شده بایوس است، بنابراین، به خصوص در شرایط استفاده کم، فن بسیار بی صداتر است. در صورت نیاز، می توانید رفتار قدیمی را در تنظیمات سیستم فعال کنید. Valve به بهبود کنترل فن ادامه می دهد و سعی می کند پیشرفت های بیشتری پیدا کند. راه دیگر برای کاهش مصرف انرژی، نویز و گرما، کاهش وضوح رندر داخلی بازی است. نسخه 3.2 اکنون شامل گزینه های بیشتری برای آن است. بهبودهای دیگری نیز وجود دارد، به عنوان مثال حداکثر صدای بلندگو افزایش یافته، گزینه ای برای فرمت سریع کارت های microSD و موارد دیگر وجود دارد.

امروز یک چیز دیگر در حال انتشار است. این بخشی از Steam Client است و به طور کامل توسط Steam Deck – Remote Play Together پشتیبانی می شود. این ویژگی به شما امکان می‌دهد بازی‌های چند نفره لوکال را با دوستان Steam خود از راه دور انجام دهید، حتی برای عناوینی که از بازی آنلاین پشتیبانی نمی‌کنند. این ویژگی همچنین از بازی کراس پلتفرمی پشتیبانی می‌کند، بنابراین دوستان شما می‌توانند مثلاً با استفاده از تلفن‌ها یا تبلت‌های خود به آن بپیوندند، حتی اگر بازی برای آن پلتفرم در دسترس نباشد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا