گوناگون

معرفی سامسونگ از اولین شبکه خصوصی 5G ابری برای ربات های خودران

در آینده کوتاه‌مدت متعلق به 5G است، به ما قول موارد استفاده جدید از جمله واقعیت مجازی بی‌سیم، واقعیت افزوده و بسیاری از راه‌حل‌های پیشرفته دیگر در دنیای هوش مصنوعی و اینترنت اشیا داده شده است. تا به امروز اتصال سریع تر در گوشی های هوشمند را برای پخش محتوا و مرور رسانه‌های اجتماعی دریافت می کردیم، اما سامسونگ مورد استفاده جدیدی را ارائه کرده است.

این غول کره ای اولین شبکه تجاری خصوصی 5G را برای Naver توسعه داد – یک شرکت بزرگ فناوری که بیشتر به دلیل پلتفرم اجتماعی خود شناخته شده است. این سرویس جدید به ربات‌های مستقل اجازه می‌دهد تا در مقر ناوور در سئول پرسه بزنند و در تحویل بسته‌ها، قهوه و جعبه‌های ناهار به کارمندان کمک کنند. دفتر مرکزی که به سادگی 1784 نامیده می شود، با به کارگیری 40 ربات شروع به کار خواهد کرد که در سه طبقه حرکت می کنند. این برنامه قرار است تا پایان سال به «صدها ربات که در کل ساختمان 36 طبقه سفر می کنند» گسترش یابد.

همه ربات ها به یک سرور ابری متصل هستند، که به عنوان یک مغز مشترک عمل می کند و بسیاری از محاسبات مورد نیاز را از روبات های جداگانه تخلیه می کند. طبق بیانیه مطبوعاتی سامسونگ، شبکه 5G سامسونگ، شبکه عصبی خواهد بود که ربات‌ها را به فضای ابری آنها متصل می‌کند و «پشتیبانی از ده‌ها هزار ربات را در زمان واقعی» ممکن می‌سازد.

آنها همچنین در حال ساختن یک نقشه 3D/HD مشترک هستند و هوش مصنوعی با ایجاد فضای مجازی که دنیای واقعی را تکرار می کند، به آنها کمک کرده تا سریعتر در ساختمان یاد بگیرند و حرکت کنند. این شبکه رادیوهای Samsung Compact Core و 5G را اجرا می کند که از طیف های 4.7 گیگاهرتز و 28 گیگاهرتز پشتیبانی می کند و توسط مقامات کره ای برای شبکه های خصوصی اختصاص داده شده است. رادیوهای خصوصی 5G دارای ویژگی تخصیص بهینه لینک بالا هستند که قابلیت‌های دیگر رادیوهای تجاری 5G را دو چندان می‌کند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا