اپل به تازگی دو ویژگی جدید را با آپدیت iPadOS 16 برای آیپدهای M1 معرفی کرده است. این شامل ویژگی Stage Manager و همچنین Virtual Memory Swap است. با این حال، در حالی که هر سه آیپد M1 هر دو ویژگی را دارند، مدل پایه آیپد ایر نسل 5 فاقد این ویژگی جدید است.

مبادله حافظه مجازی یا Virtual Memory Swap اساساً یک پیج فایل است، بخشی رزرو شده از فضای ذخیره سازی دستگاه که می تواند زمانی که حافظه سیستم دستگاه تمام می شود به عنوان حافظه مجازی استفاده شود. ویژگی تعویض حافظه مجازی در iPadOS 16 می‌تواند تا 16 گیگابایت از فضای ذخیره‌سازی را برای استفاده به عنوان حافظه سیستم در صورت نیاز یک برنامه خاص ذخیره کند.

به دلیل ماهیت حساس به حافظه، اپل تصمیم گرفته این ویژگی را فقط به دستگاه هایی محدود کند که حداقل 128 گیگابایت حافظه داخلی دارند. این مشکلی برای دو مدل آیپد پرو ایجاد نمی کند، که هر دو دارای حافظه پایه 128 گیگابایتی هستند. با این حال مدل 64 گیگابایت آیپد ایر 5 2022 که به عنوان فضای ذخیره سازی پایه بوده، شامل این ویژگی نخواهد بود و تنها در نسخه 256 گیگابایتی موجود خواهد بود.

با این حال، این با دلیل اپل بر عدم استفاده از ویژگی Stage Manager در آیپدهای غیر M1 در تناقض است. جدا از افزایش عملکرد M1 ویژگی Stage Manager همچنین به حافظه 8 گیگابایتی و قابلیت تعویض حافظه مجازی برای دانلود و اجرای همزمان تعدادی برنامه متکی است. از آنجایی که آیپد ایر پایه 5 شامل تعویض حافظه مجازی نمی شود، اما همچنان که Stage Manager را در اختیار دارد، باعث شده که برخی نیاز به اجرای این ویژگی را برای M1 مورد تردید قرار دهند. البته، هنوز تفاوت عملکردی بین M1 و A14 مورد استفاده در آیپد ایر 4 وجود دارد، اما شاید نسخه محدودتری از Stage Manager می‌توانست در آیپدهای قدیمی‌تر گنجانده شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *